Ik heb een setje Eurus wielen met Shimano body. Ik wil deze wielset gaan gebruiken in mijn fiets met campa spullen.
De body zou dus vervangen moeten worden.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een body?
Is het gewoon met een inbussleutel 5mm de body loshalen en de nieuwe erop zetten of moet je ook allerlei palletjes bij het freewheel verdraaien etc.??
verwisselen cassettebody
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je hebt ook een steeksleutel nodig. Met de inbus houd je de de as op z'n plek en met de steeksleutel draai je dan de borging van de body los. Je moet idd wel een beetje opletten waren de pallen en veertjes van de body blijven. Om de nieuwe body te plaatsen moet je met een handigheidje eventjes de pallen tegen de body gedrukt houden. Meestal doe ik dit met een binddraadje, die trek ik eraf als de pallen net in 't huis van de naaf zitten.
Hoi,
De steeksleutel is trouwens maatje 17.
Zo'n binddraadje heb ik trouwens nog onlangs teruggevonden tussen naaf en body bij een setje tweedehands Neutrons.
Bij de nieuwere bodys heb je dat trouwens nog maar zelden nodig, die draai je gewoon op hun plaats.
Ciao,
De steeksleutel is trouwens maatje 17.
Zo'n binddraadje heb ik trouwens nog onlangs teruggevonden tussen naaf en body bij een setje tweedehands Neutrons.
Bij de nieuwere bodys heb je dat trouwens nog maar zelden nodig, die draai je gewoon op hun plaats.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...