Poedercoaten frame
vergeet niet dat je voor poedercoaten de bracket en voorvork dient te demonteren, het boeltje gaat namelijk de oven in. schroefgaten afdichten met oude boutjes. heb het in 2007 laten doen bij renoblast in mijdrecht, ook iets van 100,- voor frame en vork. laatst ook me cranks en remmen laten doen, ziet er prachtig uit
75/100 euro is goed te doen zeg. Weet iemand zo'n adres ergens in flevoland ?
alhoewel mijdrecht ook nog wel te doen is...
Helemaal bij tweedehands stalen frames is het wat zonde als er een 200+ euro kostende paintjob over een frame van 50 euro gaat.
alhoewel mijdrecht ook nog wel te doen is...
Helemaal bij tweedehands stalen frames is het wat zonde als er een 200+ euro kostende paintjob over een frame van 50 euro gaat.
Dank voor alle reacties, heb er een hoop van opgestoken. Zit er nu aan te denken om m'n fietsje (trek 370 roadserie, uit 2000) een paintjob te laten geven. Begrijp dat poedercoaten dan wel een goede bescherming geeft maar lang niet zo mooi is als lakken. Grote nadeel is wel de prijs.
To be continued.....
To be continued.....
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.
Poedercoaten is iets minder strak als natlakken, maar als je na de kleurlaag ook een blanke laklaag vraagt komt de glansgraad wel overeen.
Goed adres: Gerritsen Coatings, Nijkerk. Doen veel fiets en motorframes
Link
Link
orbi schreef:In Hoogeveen was het stralen en poedercoaten 75 euro (ging om een stalen frame, vork en stuur) Het opnieuw afvlakken van je balhoofd en bracket kan je voorkomen door het af te dekken met 2 plaatjes en een stuk draadeind.
Kan iemand dat adres geven van die spuiter in Hoogeveen?
baron062 schreef:Poedercoaten is iets minder strak als natlakken, maar als je na de kleurlaag ook een blanke laklaag vraagt komt de glansgraad wel overeen.
Link
Bedankt voor de tip, ik heb daar geinformeerd en het stralen en coaten van fietsframe + voorvork met blanke lak kost daar ongeveer 70 a 80 euro.
Daar gaat m'n tweedehands frame dus heen zodra ik de afgezaagde stuurpen operatief van de vork verwijderd krijg. :-/
Alstublieft. Heb er in het verleden heel wat ligfietsframes gebracht, en ze hebben me zelden teleurgesteld.rhalff schreef:baron062 schreef:Poedercoaten is iets minder strak als natlakken, maar als je na de kleurlaag ook een blanke laklaag vraagt komt de glansgraad wel overeen.
Link
Bedankt voor de tip, ik heb daar geinformeerd en het stralen en coaten van fietsframe + voorvork met blanke lak kost daar ongeveer 70 a 80 euro.
Daar gaat m'n tweedehands frame dus heen zodra ik de afgezaagde stuurpen operatief van de vork verwijderd krijg. :-/