te lage hartslag
ik heb al een tijdje dat mijn hartslag op training zo een 15 slagen lager ligt dan normaal.mijn benen zijn ook niet goed.massage baat niet.voeding volg ik goed op.Heb op deze vermoeide dagen soms ook een onregelmatige hartslag.Heb al testen gedaan bij de cardioloog en daar was alles ok.Slaap elke nacht 9u.Herkent iemand deze problemen?Ik trainde tot nu toe geen 5 uur per week in vooral D1.(wel altijd op de rollen door het slechte weer)Wat kan ik hier het beste voor doen?vb juist 70 min op mijn rollen gereden.Als ik 52/16 is stand 2 draai zit ik rond de 125 hartslag.Als ik dit moet vergelijken met mijn sporttest zou ik nu aan het los rijden zijn Ik wordt er echt onnozel van.Wil mij voorbereiden voor de grote ritten als de rvv,...Maar zo zal het niet lukken
Zitten wel wat symptomen van overtraindheid in, maar niet eenduidig.
Lees eens http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/overtraining.html of zoiets en kijk of jij zaken herkent.
Visiteer je dokter want zo via inet diagnoses stellen is m sowieso niet.
Lees eens http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/overtraining.html of zoiets en kijk of jij zaken herkent.
Visiteer je dokter want zo via inet diagnoses stellen is m sowieso niet.
Alstublaft.
Je hartslag niet omoog krijgen tijdens vermoeidheid duidt op vermoeidheid. Ik herken dit probleem en lost zicg normaal gesproken op door een paar dagen te rusten (helemaal niet trainen en goed slapen).
Je geeft aan niet veel te trainen en goed te slapen, dus dan is het wellicht wat anders. Misschien last van stress op je werk of in je relatie, of een raar virus onder de leden (Pfeiffer?)
Je geeft aan niet veel te trainen en goed te slapen, dus dan is het wellicht wat anders. Misschien last van stress op je werk of in je relatie, of een raar virus onder de leden (Pfeiffer?)
Live fast; die young. mijn blog
[quote="W0uter"]Overtraining lijkt me een brug te ver. Dan zijn de symptomen toch een stuk heviger. Heb je al een bloedtest gedaan? Het kan zijn dat je een tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen. [/quote] Heb vrijdag een bloedtest gedaan.Deze komt volgende week binnen
[quote="rob74"]Je hartslag niet omoog krijgen tijdens vermoeidheid duidt op vermoeidheid. Ik herken dit probleem en lost zicg normaal gesproken op door een paar dagen te rusten (helemaal niet trainen en goed slapen).
Je geeft aan niet veel te trainen en goed te slapen, dus dan is het wellicht wat anders. Misschien last van stress op je werk of in je relatie, of een raar virus onder de leden (Pfeiffer?)[/quote] heb wel wat last van stress de laatste tijd
Je geeft aan niet veel te trainen en goed te slapen, dus dan is het wellicht wat anders. Misschien last van stress op je werk of in je relatie, of een raar virus onder de leden (Pfeiffer?)[/quote] heb wel wat last van stress de laatste tijd
Verder zei de sportdokter dat niet iedereen even rap kan recupereren.De één kan elke dag trainen en sommige anderen 1 of zelfs 2 dagen tussen nodig hebben.Het feit dat mijn hartslag niet stijgt is van vermoeide spieren zegt hij ook.Hij heeft mij ook een doos met samenstelling van magnesium gegeven(capsules).Deze zou helpen voor klachten zoals krampen,spierspanning,vermoeidheid,vermoeide zenuwen,beven,geprikkeldheid,rusteloosheid,onregelmatige hartslag,stress.enz...Extra magnesium zou voordelen geven in de vorm van een betere functie van hart en bloedvaten en van een beter lichamelijk presteren onder inspanning.
Ik ben ook een keer overtraind geweest en had precies die verschijnselen die jij beschrijft. Maar ik werd ook nog overgevoelig voor harde geluiden. Ik had toen een rusthartslag van 32-35 terwijl ik normaal 45 in rust heb.
Ik ben benieuwd naar je bloedwaarden, mocht je die met ons willen delen. Ik ben toen helemaal door de molen van de Internist gegaan, zonder enig resultaat. Na een lange rustperiode werd alles weer normaal.
Diogenes
Ik ben benieuwd naar je bloedwaarden, mocht je die met ons willen delen. Ik ben toen helemaal door de molen van de Internist gegaan, zonder enig resultaat. Na een lange rustperiode werd alles weer normaal.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid HC
Hoi,
Ik heb dit ietsje mindere maten drie jaar geleden ook gehad. In iig zoals je aangeeft even naar de dokter er kan altijd iets zijn.
Maar als ik het zo lees zoude combinatie stress en training iets te veel van het goede kunnen zijn dat was bij mij achteraf zo.
Succes in ieder geval, luister goed naar je lichaam, doe ander ff twee weken "niets" twee keer een uurtje hartslag 120 ofzo
Ik heb dit ietsje mindere maten drie jaar geleden ook gehad. In iig zoals je aangeeft even naar de dokter er kan altijd iets zijn.
Maar als ik het zo lees zoude combinatie stress en training iets te veel van het goede kunnen zijn dat was bij mij achteraf zo.
Succes in ieder geval, luister goed naar je lichaam, doe ander ff twee weken "niets" twee keer een uurtje hartslag 120 ofzo
Na aanraden van een kennis die koers heeft gereden ga iik vanaf nu ook altijd mijn ochtendpols nemen.Mijn ochtendplos is normaal(als ik in orde ben) zo rond de 50.Is hij vb een dag boven de 55 dan zou ik max 30 tot 60 min mogen losrijden. Op de rollen max 30 min
[quote="omer"]Ga vanaf nu ook altijd mijn ochtendpols nemen.Mijn ochtendplos is normaal(als ik in orde ben) zo rond de 50.Is hij vb een dag boven de 55 train ik niet.[/quote]
een verschil van 5 slagen zegt nog niet zoveel hoor
als je echt ziek of vermoeid bent, is het wel meer dan 5 slagen verschil,
daar zou ik me dus niks van aantrekken en gewoon lekker trainen
een verschil van 5 slagen zegt nog niet zoveel hoor

als je echt ziek of vermoeid bent, is het wel meer dan 5 slagen verschil,
daar zou ik me dus niks van aantrekken en gewoon lekker trainen
Alles is relatief