Krakende fiets
-
stefkebianchi
- Forum-lid
Ik heb de laatste week last van een krak in mijn fiets als ik met mijn rechterbeen kracht zet op de pedalen. Dus als ik met mijn linkerbeen duw heb ik hier geen last van. Dit is niet altijd maar als ik bv gewoon rustig fiets is dit en als ik eens goed doortrek hoor ik niets. Ik heb een fiets met carbon en titanium zou het daar aan kunnen liggen of aan de pedalen of de zadelpen. Ik heb alle boutjes al eens nagekeken en er zit er geen los ofzo. Kunnen jullie mij helpen?
Begin eens met het schoonmaken van de zadelpen en de zitbuis.
Bottombracket schoonmaken en goed invetten wil ook wel een helpen.
Let ook goed op kleine scheurtjes, die kunnen ook voor kraakjes zorgen.
Er is nog wel een hele waslijst van oplossingen maar dan raad ik je aan de zoekfunctie te gebruiken.
Succes.
Bottombracket schoonmaken en goed invetten wil ook wel een helpen.
Let ook goed op kleine scheurtjes, die kunnen ook voor kraakjes zorgen.
Er is nog wel een hele waslijst van oplossingen maar dan raad ik je aan de zoekfunctie te gebruiken.
Succes.
-
stefkebianchi
- Forum-lid
Ik rijd inderdaad met een easton vista sl wiel achteraan. Ik zal morgen eens kijken of dit met een ander wiel ook is.
-
turbodiesel2
- Forum-lid
ik zou eerst maar eens beginnen met het rechterpedaal wat steviger vast te zetten en wat montage vet op het schroefdraad te doen, scheelt een hoop gezoek als dit het is.
stefke bianchi schreef:Ik rijd inderdaad met een easton vista sl wiel achteraan. Ik zal morgen eens kijken of dit met een ander wiel ook is.
Als je cassette "invreet" op je body (bramen) zul je niet de enige zijn die zich lens zoekt naar een kraak!
Ik lees het wel!!
staal.....what else.....??
-
stefkebianchi
- Forum-lid
Ik ben juist terug van training met een ander wiel en van te voren men pedaal even losgemaakt en ingevet en ook mijn zadelpen ingevet. En jawel het gekraak is weg.
Bedankt voor de nuttige tips.
Bedankt voor de nuttige tips.
-
pietpelle11
- Forum-lid
Fijn voor je dat je de oorzaak hebt gevond.
Ik heb jaren met een kraakje rond gereden. Bracket opnieuw ingevet, afgedraaid, overal vet gesmeerd. Uiteindelijk de carbon achtervork losgehaald en ingevet aan uiteinden bij boutjes en de waar de deraileur vast zit aan het frame en nu: niets meer de horen!
Ik heb jaren met een kraakje rond gereden. Bracket opnieuw ingevet, afgedraaid, overal vet gesmeerd. Uiteindelijk de carbon achtervork losgehaald en ingevet aan uiteinden bij boutjes en de waar de deraileur vast zit aan het frame en nu: niets meer de horen!
-
franskarel
- Forum-lid
@ stefke bianchi
En Uw Easton wiel ook reeds terug geprobeerd?Je hebt nu wel diverse dingen losgemaakt en terug ingevet maar was dat effectief de oorzaak.Ik had ook vanalles geprobeerd en ten lange laatste was toch mijn wiel de oorzaak.En toevallig ook een Easton 90EA wiel.Cassette extra vastgezet en gekraak was verdwenen.
En Uw Easton wiel ook reeds terug geprobeerd?Je hebt nu wel diverse dingen losgemaakt en terug ingevet maar was dat effectief de oorzaak.Ik had ook vanalles geprobeerd en ten lange laatste was toch mijn wiel de oorzaak.En toevallig ook een Easton 90EA wiel.Cassette extra vastgezet en gekraak was verdwenen.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90