Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Specialized Phenom 143 zadel

edwinn
Forum-lid

edwinn 14 feb 2009 19:38

Heb een probleempje met de afstelling voor-achter van mijn nieuwe specialized phenom zadel. Dacht dat als uitgangspunt het zadel zo moet staan dat de afstand aan beide zijden (links en rechts van de zadelpen) van de brug van het zadel ongeveer gelijk is.

Aan zijkant van de brug staan echter cijfers 0-3 en bij de boven beschreven stand staan deze cijfers wel erg vreemd.

Iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de hulp.

rezne
Forum-lid

rezne 14 feb 2009 22:47

Bij mij stond mijn zadel wat verder naar achter en dus niet tussen de 0-3. De cijfers staan wat vreemd op de rails. Of het wat uitmaakt..... tsjah als je maar een goede positie krijgt. Zolang je je zadel niet al te ver van de middenstand monteert, houden die rails het ook prima.

In mn sig staat een foto met de Phenom.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

edwinn
Forum-lid

edwinn 14 feb 2009 22:57

Dank je wel voor je reactie heb hem nu ongeveer in het midden staan en let inderdaad maar niet op de cijfers aan de zijkant. Had hem eerst in het midden van de cijfers staan maar dat gaf het gevoel dat ik wel erg ver naar achter zat.

seger
Forum-lid

seger 15 feb 2009 13:10

Je kunt die cijfers beter niet gebruiken om hem af te stellen maar meer om af te lezen hoe hij stond als je hem een keer loshaalt ofzo. Je moet afgaan op hoe je het beste zit, niet wat het getalletje op de rails zegt. Erg fijn zadel trouwens. Heb hem zelf ook op mijn racer zitten.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie