Na lang niks op dit forum te hebben gepost, heb ik toch weer eens jullie hulp nodig. Afgelopen weekend ben ik gaan kijken voor een nieuwe fiets. Nu stond er bij Belga fietsen in Groningen een pinarello FP2 te koop (2008) voor €1599,-
Het is natuurlijk een supermooie fiets, alleen toch wel een kilootje zwaarder dan de Red Bull pro sl. (en nog een beetje duurder). De voordelen van de pinarello boven de red bull zijn dat hij naast een carbon voorvork ook een carbon achtervork en zadelpen heeft, dat ik hem gewoon supermooi vindt en er waarschijnlijk meer voor terugkrijg mocht ik hem weer een keer verkopen. Nadeel is dat hij iets duurder is dan de Red bull (€1449), een kilo zwaarder is (8,6 vs. 7,6) en dat ik het zadel nog om moet wisselen, waardoor er weer iets van 60 euro bijkomt. Ook vroeg ik me af of de M.O.st. spullen die op de Pinarello zitten een beetje kwalitatief goed zijn. Weten jullie dit? En hoe zwaar moet ik aan het verschil in gewicht tillen (ik weeg zelf 60 kilo)? Met andere woorden: wat zou jullie keuze zijn? Ow, en dan nog even ter extra informatie: ik rijd nu op een Cube peloton uit 2006.
Alvast bedankt voor de tips en antwoorden!
groeten, Tessa
pinarello fp2 of red bull pro sl 3000
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het grootste deel van deze keuze zul je zelf moeten maken. Kies je voor de mooie fiets (emotie, heerlijk gevoel, maar wel iets zwaarder) of kies je met je koele verstand (lichter, maar toch niet dat pareltje wat je wil hebben).
De MOST spullen zijn goed. Het zijn hoofdzakelijk omgestickerde Deda materialen waar dus niks mis mee is. Zadel was altijd Selle Italia. En het gewicht? Tsja, ergens zul je het absoluut voelen. Ik heb zelf een Scott CR1 staan van ca 7kg en een Pina Paris van ca 7.8, maar ik voel het gewichtsverschil vooral als ik de fiets uit de garage haal .
Oja, dat zadel: volgens mij is er altijd wel iets te onderhandelen bij aanschaf van een nieuwe fiets, dus dat zadel moet voor minder dan 60,- kunnen.
De MOST spullen zijn goed. Het zijn hoofdzakelijk omgestickerde Deda materialen waar dus niks mis mee is. Zadel was altijd Selle Italia. En het gewicht? Tsja, ergens zul je het absoluut voelen. Ik heb zelf een Scott CR1 staan van ca 7kg en een Pina Paris van ca 7.8, maar ik voel het gewichtsverschil vooral als ik de fiets uit de garage haal .
Oja, dat zadel: volgens mij is er altijd wel iets te onderhandelen bij aanschaf van een nieuwe fiets, dus dat zadel moet voor minder dan 60,- kunnen.
Less is bore
wat betreft de M.O.st onderdelen, heb ik dezelfde vraag gehad. toen ik op het punt stond mijn fp3 te kopen.
Stuurpen: Deda
Crank: FSA
zadel: Selle Italia
(correct me if im wrong)
gewoon goede onderdelen met een ander logo / sticker erop.
Stuurpen: Deda
Crank: FSA
zadel: Selle Italia
(correct me if im wrong)
gewoon goede onderdelen met een ander logo / sticker erop.
Wat zijn je belangrijkste criteria waarop je een keuze gaat maken? Esthetica, specificaties, garantievoorwaarden, etc, etc.
Ik denk dat als je puur op specificaties gaat kiezen, dat dan de red bull beter scoort. Check nog even met welke groep de beide fietsen afgemonteerd zijn. De red bull is wel een plankhard fietsje. Ik rij zelf ook Pinarello, welke bijna geheel afgemonteerd is met Most onderdelen. Ik ben er zeer tevreden mee, maar over het algemeen worden de Most onderdelen niet altijd even goed beoordeeld. Ze zijn met name wat zwaarder dan vergelijkbare merken. Qua kleurstelling passen ze echter perfect bij mijn fiets. Most en Pinarello vallen onder hetzelfde concern, ze passen hun kleurstelling dus op elkaar af.
Ik roep altijd dat je gewoon de mooiste fiets moet kiezen, die rijd (bijna) altijd het beste. Beide fietsen zijn gewoon goed. Voordeel van de Pinarallo is ook dat je bij Belga je maat goed kan laten opmeten. Bij red bull gaat dit via internet, tenzij je richting Duitsland afreist. Ook garantie issues gaan weer via internet, ik vind dat persoonlijk niet handig.
Ik denk dat als je puur op specificaties gaat kiezen, dat dan de red bull beter scoort. Check nog even met welke groep de beide fietsen afgemonteerd zijn. De red bull is wel een plankhard fietsje. Ik rij zelf ook Pinarello, welke bijna geheel afgemonteerd is met Most onderdelen. Ik ben er zeer tevreden mee, maar over het algemeen worden de Most onderdelen niet altijd even goed beoordeeld. Ze zijn met name wat zwaarder dan vergelijkbare merken. Qua kleurstelling passen ze echter perfect bij mijn fiets. Most en Pinarello vallen onder hetzelfde concern, ze passen hun kleurstelling dus op elkaar af.
Ik roep altijd dat je gewoon de mooiste fiets moet kiezen, die rijd (bijna) altijd het beste. Beide fietsen zijn gewoon goed. Voordeel van de Pinarallo is ook dat je bij Belga je maat goed kan laten opmeten. Bij red bull gaat dit via internet, tenzij je richting Duitsland afreist. Ook garantie issues gaan weer via internet, ik vind dat persoonlijk niet handig.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ik sluit me bij Daniel aan, de Pina is een heel mooie fiets heeft heel vele uitstraling, en de RB is een RB.
(ik rijd een RB trouwens)
Luister naar je gevoel, qua kwaliteit doen ze elkaar niet veel onder.
(ik rijd een RB trouwens)
Luister naar je gevoel, qua kwaliteit doen ze elkaar niet veel onder.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Jay schreef:wat betreft de M.O.st onderdelen, heb ik dezelfde vraag gehad. toen ik op het punt stond mijn fp3 te kopen.
Stuurpen: Deda
Crank: FSA
zadel: Selle Italia
(correct me if im wrong)
gewoon goede onderdelen met een ander logo / sticker erop.
Bedoel je dat de Deda onderdelen hetzelfde zijn als de Mostonderdelen, alleen met een andere sticker?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ga voor de Pina......
Als je dan toch een hoop geld moet uitgeven, kies dan iets wat je echt mooi vind. Die Red Bull is qua prijs/kwaliteit net even wat beter dan de Pina. Maar wat maakt dat nu uit? Die Pina is gewoon een mooie fiets en ook erg goed afgemonteerd. Als je de Red Bull koopt, blijft je met zo'n schuldgevoel zitten. Je moet elke keer weer uitleggen (aan jezelf en anderen) dat je een goede koop gedaan hebt. Die Pina is gewoon EN goed EN mooi. En die 150 euro extra maakt dan ook niet meer uit. Wat wil je nu nog meer?
Als je dan toch een hoop geld moet uitgeven, kies dan iets wat je echt mooi vind. Die Red Bull is qua prijs/kwaliteit net even wat beter dan de Pina. Maar wat maakt dat nu uit? Die Pina is gewoon een mooie fiets en ook erg goed afgemonteerd. Als je de Red Bull koopt, blijft je met zo'n schuldgevoel zitten. Je moet elke keer weer uitleggen (aan jezelf en anderen) dat je een goede koop gedaan hebt. Die Pina is gewoon EN goed EN mooi. En die 150 euro extra maakt dan ook niet meer uit. Wat wil je nu nog meer?
Live fast; die young. mijn blog
marsman schreef:Jay schreef:wat betreft de M.O.st onderdelen, heb ik dezelfde vraag gehad. toen ik op het punt stond mijn fp3 te kopen.
Stuurpen: Deda
Crank: FSA
zadel: Selle Italia
(correct me if im wrong)
gewoon goede onderdelen met een ander logo / sticker erop.
Bedoel je dat de Deda onderdelen hetzelfde zijn als de Mostonderdelen, alleen met een andere sticker?
dat is wat mijn toen der tijd verteld is.
zadelpennen schijnen ook deda te zijn btw.
(again, correct me if im wrong)
Alvast bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zo dat ik qua emotie een veel beter gevoel heb bij de Pina (heb de Red Bull op de bike-motion gezien). Het enige waar ik toch echt een beetje mee blijf zitten is het gewicht. Een kilo is toch best veel (en vooral met mijn gewicht). Weten jullie toevallig waar het verschil in gewicht vooral in zit? De frames zouden namelijk allebei zo'n 1300 gram moeten wegen. Allebei de fietsen zijn trouwens afgemonteerd met Ultegra SL en er zit een Most Leopard zadel op de Pina.
Als ze beide dezelfde groep hebben zou ik het ook wel weten... UIteindelijk: een Red Bull aan die prijs zal je altijd nog wel vinden, terwijl je voor de Pina doorgaans allicht meer neertelt!
Welke wielen zitten erin?
Welke wielen zitten erin?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Als ik kijk op internet dan zie ik dat de red bull 7,6 kilo is maar dat de Pinarello 8,3 kilo weegt. Dat scheelt al weer, maar je zal hem echt even op de weegschaal moeten leggen om het zeker te weten. Waarschijnlijk zit het gewichtverschil hem in de wielen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
In de Pina: most aero wielen
In de Red bull: easton circuit
Ik vond dit nog op internet:
Front Wheel Weight:1106 g
Rear Wheel Weight:1612 g
Rims Model:MOst Duel pre-built, machined aero
Ik weet niet zeker of dit nu dezelfde wielen zijn, maar dan zou het dus betekenen dat het gewichtsverschil volledig in de wielen zit. Een setje easton circuits is 1600 gram toch?
In de Red bull: easton circuit
Ik vond dit nog op internet:
Front Wheel Weight:1106 g
Rear Wheel Weight:1612 g
Rims Model:MOst Duel pre-built, machined aero
Ik weet niet zeker of dit nu dezelfde wielen zijn, maar dan zou het dus betekenen dat het gewichtsverschil volledig in de wielen zit. Een setje easton circuits is 1600 gram toch?