Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

pinarello fp2 of red bull pro sl 3000

tes_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 mei 2006 16:37

tes_ 16 feb 2009 10:04

Na lang niks op dit forum te hebben gepost, heb ik toch weer eens jullie hulp nodig. Afgelopen weekend ben ik gaan kijken voor een nieuwe fiets. Nu stond er bij Belga fietsen in Groningen een pinarello FP2 te koop (2008) voor €1599,-
Het is natuurlijk een supermooie fiets, alleen toch wel een kilootje zwaarder dan de Red Bull pro sl. (en nog een beetje duurder). De voordelen van de pinarello boven de red bull zijn dat hij naast een carbon voorvork ook een carbon achtervork en zadelpen heeft, dat ik hem gewoon supermooi vindt en er waarschijnlijk meer voor terugkrijg mocht ik hem weer een keer verkopen. Nadeel is dat hij iets duurder is dan de Red bull (€1449), een kilo zwaarder is (8,6 vs. 7,6) en dat ik het zadel nog om moet wisselen, waardoor er weer iets van 60 euro bijkomt. Ook vroeg ik me af of de M.O.st. spullen die op de Pinarello zitten een beetje kwalitatief goed zijn. Weten jullie dit? En hoe zwaar moet ik aan het verschil in gewicht tillen (ik weeg zelf 60 kilo)? Met andere woorden: wat zou jullie keuze zijn? Ow, en dan nog even ter extra informatie: ik rijd nu op een Cube peloton uit 2006.
Alvast bedankt voor de tips en antwoorden!
groeten, Tessa

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2009 10:24

Het grootste deel van deze keuze zul je zelf moeten maken. Kies je voor de mooie fiets (emotie, heerlijk gevoel, maar wel iets zwaarder) of kies je met je koele verstand (lichter, maar toch niet dat pareltje wat je wil hebben).

De MOST spullen zijn goed. Het zijn hoofdzakelijk omgestickerde Deda materialen waar dus niks mis mee is. Zadel was altijd Selle Italia. En het gewicht? Tsja, ergens zul je het absoluut voelen. Ik heb zelf een Scott CR1 staan van ca 7kg en een Pina Paris van ca 7.8, maar ik voel het gewichtsverschil vooral als ik de fiets uit de garage haal ;).
Oja, dat zadel: volgens mij is er altijd wel iets te onderhandelen bij aanschaf van een nieuwe fiets, dus dat zadel moet voor minder dan 60,- kunnen.
Less is bore

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 16 feb 2009 10:25

wat betreft de M.O.st onderdelen, heb ik dezelfde vraag gehad. toen ik op het punt stond mijn fp3 te kopen.

Stuurpen: Deda
Crank: FSA
zadel: Selle Italia

(correct me if im wrong)

gewoon goede onderdelen met een ander logo / sticker erop.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 feb 2009 10:31

Wat zijn je belangrijkste criteria waarop je een keuze gaat maken? Esthetica, specificaties, garantievoorwaarden, etc, etc.

Ik denk dat als je puur op specificaties gaat kiezen, dat dan de red bull beter scoort. Check nog even met welke groep de beide fietsen afgemonteerd zijn. De red bull is wel een plankhard fietsje. Ik rij zelf ook Pinarello, welke bijna geheel afgemonteerd is met Most onderdelen. Ik ben er zeer tevreden mee, maar over het algemeen worden de Most onderdelen niet altijd even goed beoordeeld. Ze zijn met name wat zwaarder dan vergelijkbare merken. Qua kleurstelling passen ze echter perfect bij mijn fiets. Most en Pinarello vallen onder hetzelfde concern, ze passen hun kleurstelling dus op elkaar af.

Ik roep altijd dat je gewoon de mooiste fiets moet kiezen, die rijd (bijna) altijd het beste. Beide fietsen zijn gewoon goed. Voordeel van de Pinarallo is ook dat je bij Belga je maat goed kan laten opmeten. Bij red bull gaat dit via internet, tenzij je richting Duitsland afreist. Ook garantie issues gaan weer via internet, ik vind dat persoonlijk niet handig.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 16 feb 2009 10:39

Ik sluit me bij Daniel aan, de Pina is een heel mooie fiets heeft heel vele uitstraling, en de RB is een RB.
(ik rijd een RB trouwens)
Luister naar je gevoel, qua kwaliteit doen ze elkaar niet veel onder.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 feb 2009 10:43

Jay schreef:wat betreft de M.O.st onderdelen, heb ik dezelfde vraag gehad. toen ik op het punt stond mijn fp3 te kopen.

Stuurpen: Deda
Crank: FSA
zadel: Selle Italia

(correct me if im wrong)

gewoon goede onderdelen met een ander logo / sticker erop.


Bedoel je dat de Deda onderdelen hetzelfde zijn als de Mostonderdelen, alleen met een andere sticker?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 feb 2009 11:09

Ga voor de Pina......

Als je dan toch een hoop geld moet uitgeven, kies dan iets wat je echt mooi vind. Die Red Bull is qua prijs/kwaliteit net even wat beter dan de Pina. Maar wat maakt dat nu uit? Die Pina is gewoon een mooie fiets en ook erg goed afgemonteerd. Als je de Red Bull koopt, blijft je met zo'n schuldgevoel zitten. Je moet elke keer weer uitleggen (aan jezelf en anderen) dat je een goede koop gedaan hebt. Die Pina is gewoon EN goed EN mooi. En die 150 euro extra maakt dan ook niet meer uit. Wat wil je nu nog meer?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 16 feb 2009 11:32

marsman schreef:
Jay schreef:wat betreft de M.O.st onderdelen, heb ik dezelfde vraag gehad. toen ik op het punt stond mijn fp3 te kopen.

Stuurpen: Deda
Crank: FSA
zadel: Selle Italia

(correct me if im wrong)

gewoon goede onderdelen met een ander logo / sticker erop.


Bedoel je dat de Deda onderdelen hetzelfde zijn als de Mostonderdelen, alleen met een andere sticker?


dat is wat mijn toen der tijd verteld is.

zadelpennen schijnen ook deda te zijn btw.
(again, correct me if im wrong)
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

tes_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 mei 2006 16:37

tes_ 16 feb 2009 11:45

Alvast bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zo dat ik qua emotie een veel beter gevoel heb bij de Pina (heb de Red Bull op de bike-motion gezien). Het enige waar ik toch echt een beetje mee blijf zitten is het gewicht. Een kilo is toch best veel (en vooral met mijn gewicht). Weten jullie toevallig waar het verschil in gewicht vooral in zit? De frames zouden namelijk allebei zo'n 1300 gram moeten wegen. Allebei de fietsen zijn trouwens afgemonteerd met Ultegra SL en er zit een Most Leopard zadel op de Pina.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 feb 2009 12:23

Als ze beide dezelfde groep hebben zou ik het ook wel weten... UIteindelijk: een Red Bull aan die prijs zal je altijd nog wel vinden, terwijl je voor de Pina doorgaans allicht meer neertelt!
Welke wielen zitten erin?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 feb 2009 12:24

Als ik kijk op internet dan zie ik dat de red bull 7,6 kilo is maar dat de Pinarello 8,3 kilo weegt. Dat scheelt al weer, maar je zal hem echt even op de weegschaal moeten leggen om het zeker te weten. Waarschijnlijk zit het gewichtverschil hem in de wielen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

tes_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 mei 2006 16:37

tes_ 16 feb 2009 12:33

In de Pina: most aero wielen
In de Red bull: easton circuit
Ik vond dit nog op internet:

Front Wheel Weight:1106 g
Rear Wheel Weight:1612 g
Rims Model:MOst Duel pre-built, machined aero
Ik weet niet zeker of dit nu dezelfde wielen zijn, maar dan zou het dus betekenen dat het gewichtsverschil volledig in de wielen zit. Een setje easton circuits is 1600 gram toch?

Plaats reactie