Het is weer zo'n "welke is beter"-vraag maar ik kom er niet uit.
Op een nog aan te schaffen Trek fiets zitten Bontrager Race Lite wielen. Nu kan ik deze omwisselen voor Fulcrum Racing 3.
Ik fiets behalve in Nederland ook regelatig in de Ardennen en de bergen in Frankrijk en Italie. Mijn gewicht is 74 kilo, dus voor de keuze tussen deze twee wielen niet zo relevant.
Nu lees ik over de Fulcrums bijna enkel goede ervaringen, maar over de Bontragers lees ik niet zo veel waardoor vergelijk toch moeilijk is.
Ik heb vooheen problemen gehad met Shimanowielen en maak daarom van de wielkeuze een nogal een issue.
Wie kan wat vertellen over beide wielen?
Bontrager Race Lite <--> Fulcrum Racing 3
-
sevenhills
- Forum-lid
Ik ben niet zo tevreden over mijn Race Lite's, maar die zijn ook van 2005.
Heb nu reeds mijn achteras vervangen en mijn vooras moet het eigenlijk ook, maar vind het eigenlijk niet waard aangezien het toch mijn reserve wielen zijn.
Ben wel zeer tevreden over mijn Race X Lite's, omdat die DT Swiss assen hebben, maar die zijn een stuk duurder.
Denk dat Racing 3 wel de betere keuze is, of je zou misschien ook Easton EA70's kunnen overwegen.
Heb nu reeds mijn achteras vervangen en mijn vooras moet het eigenlijk ook, maar vind het eigenlijk niet waard aangezien het toch mijn reserve wielen zijn.
Ben wel zeer tevreden over mijn Race X Lite's, omdat die DT Swiss assen hebben, maar die zijn een stuk duurder.
Denk dat Racing 3 wel de betere keuze is, of je zou misschien ook Easton EA70's kunnen overwegen.
Ik had die race lite ook standaard op mijn trek 5.2 van 2008. Eerste keer in garantie een nieuwe set gekregen omdat de spaken achteraan steeds loskwamen en/of braken. De naaf had ook altijd speling.
De tweede set was beter na een controle door de FM (spaakspanning verbetert) maar was nog niet goed genoeg. Uiteindelijk kreeg ik mits een meerprijs (de heft van de adviesprijs) bontragers race x lite (Normaal 799 euro) en die lijken me veel beter. Ik reed er nog niet genoeg op (winterwielen zijn handgespaakte set waar nooit problemen mee zijn) om er iets zinnigs over te zeggen.
Dus ga voor de fulcrum of ga voor de race x lite. Ik betaalde eigenlijk 225 extra voor de race x lite, dus dit is doenbaar.
De tweede set was beter na een controle door de FM (spaakspanning verbetert) maar was nog niet goed genoeg. Uiteindelijk kreeg ik mits een meerprijs (de heft van de adviesprijs) bontragers race x lite (Normaal 799 euro) en die lijken me veel beter. Ik reed er nog niet genoeg op (winterwielen zijn handgespaakte set waar nooit problemen mee zijn) om er iets zinnigs over te zeggen.
Dus ga voor de fulcrum of ga voor de race x lite. Ik betaalde eigenlijk 225 extra voor de race x lite, dus dit is doenbaar.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet twijfelen: gewoon de Fulcrum's nemen!
De Fulcrum's zijn echt probleemloze wielen (heb zelf ook een setje 3's), met goede (= Campa) naven.
De RaceLite's zijn toch wel zorgenkindjes, (zitten in mijn cross-fiets, om af te raggen...) zoals je hierboven wel kan lezen : loslopende spaken, " stroeve" body's, kortom : Kut!
Niet twijfelen dus: gewoon de Fulcum's, daar krijg je zeker geen spijt van.
En ze zijn gewoon mooier, maar dat is mijn smaak.
De Fulcrum's zijn echt probleemloze wielen (heb zelf ook een setje 3's), met goede (= Campa) naven.
De RaceLite's zijn toch wel zorgenkindjes, (zitten in mijn cross-fiets, om af te raggen...) zoals je hierboven wel kan lezen : loslopende spaken, " stroeve" body's, kortom : Kut!
Niet twijfelen dus: gewoon de Fulcum's, daar krijg je zeker geen spijt van.
En ze zijn gewoon mooier, maar dat is mijn smaak.
Gang is alles!!
-
sevenhills
- Forum-lid
Mijn laatste beetje twijfel is weggenomen. Fulcrums dus.
Bedankt voor het advies.
Bedankt voor het advies.