Ik ben van plan om wat gereedschap te gaan kopen om onderhoud te kunnen doen aan mijn fiets. Nu was mij eerste idee om hiervoor een gereedschapsset te kopen. Maar na verschillende topics gelezen ben ik van dit idee afgestapt, omdat er veel gereedschap in zit welke je niet gebruikt.
Nu had ik het idee om zelf in de loop van tijd een gereedschapscollectie te gaan opbouwen.
Om hiermee te beginnen had ik een aantal stukken gereedschap relatief goedkoop zien staan op www.m-gineering.nl.
Hierbij gaat o.a. om een inbussleutelset en een pedaalsleutel. Heeft iemand ervaring met M-gineering? Goede kwaliteit gereedschap?
Verder wou ik nog vragen welke gereedschappen ik eigenlijk het beste kan aanschaffen om mee te beginnen?
Gereedschap M-gineering
Met de gereedschappen is niets mis, gewoon algemene merken zoals bv Lifu. Kan je je geen buil aan vallen.
Pedaalsleutel is makkelijk alhoewel veel pedalen ook met inbus los te draaien zijn. Een inbussleutel setje is een must, misschien ook Torx als je met nieuwe Campa groep rijdt (gaat rijden). Gereedschap zoals een kettingpons, cassetteverwijderaard en kettingzweep zijn ook makkelijk mocht je die nog niet hebben.
Het ligt er aan wat je verder zelf wilt gaan doen qua montage/onderhoud om te bepalen wat je nodig gaat hebben.
Pedaalsleutel is makkelijk alhoewel veel pedalen ook met inbus los te draaien zijn. Een inbussleutel setje is een must, misschien ook Torx als je met nieuwe Campa groep rijdt (gaat rijden). Gereedschap zoals een kettingpons, cassetteverwijderaard en kettingzweep zijn ook makkelijk mocht je die nog niet hebben.
Het ligt er aan wat je verder zelf wilt gaan doen qua montage/onderhoud om te bepalen wat je nodig gaat hebben.
"Try not. Do or do not......there is no try"
kan ik onderschrijven. marten is top. betrouwbare jongen met zeer veel kennis van zaken. geeft ook de fietsreparatie cursussen voor www.wereldfietser.nl