Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Ik fiets niet bijzonder veel, maar gewoon af en toe een ritje. Ik kwam deze tweedehands fiets tegen:
http://link.marktplaats.nl/238659006
Dus vroeg ik me af of dit een redelijke koop is?
Gr Edo
Bianchi - Campagnolo Mirage, goede keuze?
-
masterforlive
- Forum-lid
Ronnie The Rocket
Heel bizar, want Aluminium oxydeert niet. lijkt mij eerder een kwestie van loslatende verf.
Is een goeie fiets waar je niks mis aan kan kopen lijkt mij.
Let wel even op de zijkanten van de shifters, als die beschadigd zijn, is er mee gevallen.
Wat is zo'n fiets waard? Ik zou zeggen 400 euro.
Is een goeie fiets waar je niks mis aan kan kopen lijkt mij.
Let wel even op de zijkanten van de shifters, als die beschadigd zijn, is er mee gevallen.
Wat is zo'n fiets waard? Ik zou zeggen 400 euro.
Op zich zeker een bruikbare fiets, maar wat belangrijk is: is de maat goed? Want het lijkt me wel nogal een grote (als hij 60 c-t meet, komt dat neer op een 63, dus voor echt grote jongens!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
masterforlive
- Forum-lid
Dario schreef:Op zich zeker een bruikbare fiets, maar wat belangrijk is: is de maat goed? Want het lijkt me wel nogal een grote (als hij 60 c-t meet, komt dat neer op een 63, dus voor echt grote jongens!)
ik ben ongeveer 1.93
Ronnie The Rocket
-
thijsmerak
- Forum-lid
lior63 schreef:Heel bizar, want Aluminium oxydeert niet. lijkt mij eerder een kwestie van loslatende verf.
Aluminium oxideert wel degelijk. Je ziet dan een witte waas over het aluminium.
De oorzaak zal inderdaad wel zijn dat de lak niet goed aansluit en er vocht oid tussen het aluminium en de lak gekomen is.
Met 1.93m kan je een fiets van 63 CT wel aan, mits je lange benen hebt (vast wel)
Alstublaft.
Aluminium oxideert wel degelijk.
ja, maar alleen de 'toplaag' het oxide laagje bij alu is niet poreus, waardoor de roest alleen op de oppervlakte blijft.
roest op alu is dus niet iets waar je slapeloze nachten van moet hebben...
accepteren kun je leren!