Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

alternatieven benen scheren

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 30 mar 2009 18:48

Het probleem is een beetje dat mijn benen na een dag of 2 alweer aanvoelen als schuurpapier, dus ik moet ze redelijk vaak scheren.

Ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik sowieso de komende tijd mijn benen niet ga scheren. Want om nou met knalrode benen rond te lopen... Ik heb overigens ook last van eczeem, wat ook niet altijd even lekker is om te scheren. Dan maar wat haar erop:p
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 02 apr 2009 22:58

Panty?
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 02 apr 2009 23:31

1. je scheert je benen of je scheert ze niet (topics genoeg daarover)
2. als je ze scheert dan zeik je niet over mogelijke negatieve gevolgen (de positieve wegen daar namelijk tegenop)
3. je start zeker geen topic over die problemen op een forum (wend je tot de Viva ofzo?)
4. je hebt ook nog eens last van eczeem.... scheer je sowieso weg (!)..... ;)




Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5946
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 apr 2009 10:42

[quote="Josebã"]1. je scheert je benen of je scheert ze niet (topics genoeg daarover)
2. als je ze scheert dan zeik je niet over mogelijke negatieve gevolgen (de positieve wegen daar namelijk tegenop)
3. je start zeker geen topic over die problemen op een forum (wend je tot de Viva ofzo?)
4. je hebt ook nog eens last van eczeem.... scheer je sowieso weg (!)..... ;)
[/quote]
Als je niets zinnigs weet te melden, houd dan je mond!

Tuurlijk is dit een zinnig topic. Het hoeft echt niet bij de Viva uitgevochten te worden, dat kan ook hier. Ik heb vorig jaar een epileer apparaat gebruikt. In het begin is dat pijnlijk en moet het elke week opnieuw. Niet ideaal dis, maar na verloop van tijd blijven de haren langer weg en wordt het minder pijnlijk. Nu is een keer in de 2 weken afdoende en is het allemaal wat minder pijnlijk.
Live fast; die young. mijn blog

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 04 apr 2009 18:15

@Josebã: Zullen we dan gelijk maar het hele forum opdoeken? Alles is toch al wel een keer ergens geschreven.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 05 apr 2009 09:04

De eerste keer na een lange tijd eerst met de tondeuse, daarna de funetuning met een mesje

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 05 apr 2009 21:58

Benen scheren, blijkbaar zijn de meeste allemaal kuddedieren omdat het zo "hoort"
Het is zo dat een masseur geschoren benen beter kan behandelen dat behaarde benen
Ik heb het een keer mijn benen geschoren en ik doe het nooit meer na een paar dagen voelde ik al weer stoppels en dan weer moeten scheren
Ik ben triatleet en het gaat er bij mij om zo snel mogelijk te zwemmen, fietsen en te lopen
en dan maakt het niet uit of ik gladde of behaarde benen heb
Met gladde benen fiets ik geen slag harder dan met behaarde benen dus waarom zou ik daar mijn energie in steken die tijd kan ik beter gebruiken om te trainen
Overigens ga ik nooit naar een masseur om mijn benen te laten masseren hersteltrainingen is een beter alternatief en het kost je niks

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 05 apr 2009 22:48

[quote="iron2man"]Benen scheren, blijkbaar zijn de meeste allemaal kuddedieren omdat het zo "hoort"
Het is zo dat een masseur geschoren benen beter kan behandelen dat behaarde benen
Ik heb het een keer mijn benen geschoren en ik doe het nooit meer na een paar dagen voelde ik al weer stoppels en dan weer moeten scheren
Ik ben triatleet en het gaat er bij mij om zo snel mogelijk te zwemmen, fietsen en te lopen
en dan maakt het niet uit of ik gladde of behaarde benen heb
Met gladde benen fiets ik geen slag harder dan met behaarde benen dus waarom zou ik daar mijn energie in steken die tijd kan ik beter gebruiken om te trainen
Overigens ga ik nooit naar een masseur om mijn benen te laten masseren hersteltrainingen is een beter alternatief en het kost je niks[/quote]

Wat is dit nu weer voor een bijdrage. Dit is al zo vaak besproken en zijn andere topics voor. Wat voor alternatief biedt jij de topicstarter nu aan? Dat was geloof ik waar het hierover ging.
Ik denk dat een beter mesje zeker aan te raden is. Ik scheer ze onder de douche, insoppen met zwitsal schuim en met een gillette mach 3 erover. Voor mij werkt dat het beste. Na het douchen insmeren met een creme/olie.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 05 apr 2009 23:20

[quote="iron2man"]
Overigens ga ik nooit naar een masseur om mijn benen te laten masseren hersteltrainingen is een beter alternatief en het kost je niks[/quote]

wellicht offtopic, maar sommige opmerkingen moet men voor zich houden.

Hersteltraining is geen alternatief voor masseren. Hersteltraining is voor je musculaire en vasculaire systeem.

Massage is alleen voor je musculaire systeem, je spieren dus.

Daarnaast kan (sport!)massage stimulerend en ontspanned zijn. Oftewel voor of na de wedstrijd (activiteit).
ook kun je met massage blessures behandelen..

Het is zeer verstandig om regelmatig eens bij masseur langs te gaan. (wedstrijdsporters)

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 05 apr 2009 23:29

Veet ontharingscreme proberen? Ik gebruik die troep zelf niet, want heb geen last met scheren, maar misschien kan het een oplossing zijn

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 06 apr 2009 15:50

Ik sluit me aan bij de eerdere posts over het gebruik van een dames mesje. Volgens mij passen de mesjes op de heren-handvaten van hetzelfde merk en anders die van je vrouw/vriendin even lenen. Gilette heeft tegenwoordig een mesje met ingebouwd "schuim" maar gewone douchegel werkt ook prima. Damesmesjes hebben vaak een wat grotere rand rond de mesjes zelf waardoor je niet zo makkelijk wondjes krijgt. Zelf vind ik de gewone mesjes een stuk beter dan de wegwerp variant, ze gaan ook erg lang mee. Wat betreft om de paar dagen opnieuw scheren wegens stoppels, dat hebben vrouwen ook en zeuren wij erover??? Het duurt bij mij nog geen minuutje om beide benen weer babyzacht te krijgen, Veet en harsen kosten je veel meer tijd.
Oja, gladde benen ziet er gewoon mooier uit dan een vachtje dat uit de wielerbroek komt :-)

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 10 mei 2009 03:06

Effectief scheren

Ik heb na van alles geprobeerd te hebben de volgende methode ontwikkeld.


1] Belangrijk: Eerst benen wassen met neutrale zeep.
(ongewassen benen geven eerder kleine infecties en een gewassen huid scheert beter)

2] Ik scheer mijn benen onder de douche met een Gilette fusion mesje.

Ik scheer me in de stromende waterstraal van de douchekop. Ene hand de douchekop andere hand scheerkrabber. Zo heb je geen scheerschuim nodig.

3] Nadat m'n benen weer goed droog zijn doe ik ze ff na met een bodyshaver.
(Dit is alleen om de enkele vergeten haren weg te werken)

4] Daarna een dun laagje bodylotion.


Resultaat is superglad en geen ontstekingen of jeuk. Het stromende water zorgt voor minder wrijving dan scheerschuim. Deze methode kun je ook voor andere lichaamsdelen zoals je borst gebruiken. Btw Goedkope Hema mesjes werken niet bij mijn beschreven methode omdat ze niet willen glijden en zijn daarom niet te vergelijken met Fusion mesjes. Fusion mesjes zijn duur maar op eBay vind je ze zo ongeveer 40 % goedkoper dan elders.


#

Plaats reactie