Wielen voor zwaardere rijders
Misschien is mijn antwoord "not done" maar ik rij gewoon op Khamsin's zonder enig probleem en met een gewicht dat momenteel ergens rond de 92kg draait. Ook in mijn "zwaardere" periode (110 flinke kilootjes) gaven de Khamsin's geen krimp. En ik heb niet alleen op asfalt gereden, ook kasseien zonder probleem.
Ben zelf 120 kg.
Ik heb vorig jaar 36 spaaks Mavic CXP 33 velgen met 105 naven aangeschaft.
Ik ben daar heel tevreden over.
Ik heb vorig jaar ook een uitgebreide proefrit op een Pinarello met Zonda velgen gemaakt. Tot mijn verbazing gaf dit ook geen krimp.
Ik heb vorig jaar 36 spaaks Mavic CXP 33 velgen met 105 naven aangeschaft.
Ik ben daar heel tevreden over.
Ik heb vorig jaar ook een uitgebreide proefrit op een Pinarello met Zonda velgen gemaakt. Tot mijn verbazing gaf dit ook geen krimp.
Op mijn Khamsins heb ik recent nieuwe banden gelegd en op aanraden van mijn FM heb ik er van 25mm genomen. Op mijn pekelfiets (ook Khamsins) liggen er nog 23'ers en ik moet zeggen dat die 25'ers toch iets aangenamer (misschien wel niet sneller) fietsen.
De prijs van die Khamsins is erg aanlokkelijk, maar voor 24 spaken en achter 27 spaken oogt toch niet echt super solide (van foto dan), houdt dat ook ok als je een keer flink aanzet ?