Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

koga sportslady

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 07 apr 2009 21:56

Ik wil een sportieve fiets kopen voor mijn vrouw haar verjaardag (ze meet 1.74). Het is de bedoeling om af en toe eens te gaan fietsen, voor tochtjes tot max 70 km. Ze wil geen volwaardige koersfiets. Ze wil eerder een lagere instap en een flat bar. We willen rond de 1.000-1.200 euro uitgeven.
Een zoektocht op internet en op de forums leerde ons dat een groot aantal sportieve damesfietsen met mtb materiaal uitgerust zijn. Wij willen er echter één met wegmateriaal. Bij een groot aantal merken is dit niet eens in het assortiment opgenomen.
We denken nu aan de koga sportslady. Ik heb dit weekend ook een sportieve fiets gezien van cannondale, de synapse met een flat bar en die was ook knap, maar het was mogelijks een omgebouwde fiets, want het model zelf vind ik niet op de site van de fabricant.
Advies of don'ts ?
geen signatuur

paulien
Forum-lid

paulien 09 apr 2009 17:30

Hallo,

Wat een leuk kado om te geven en te krijgen natuurlijk. Je moet natuurlijk zelf de fiets kopen, maar ik kan je wel wat van mijn ervaringen vertellen.
Zelf heb ik een fiets met een lage instap gehad, het nadeel was wel als ik hard ging en ik hed wat bagage op de fiets, dan begon deze te slingeren, nu ik een "heren"frame heb heb ik daar gelukkig geen last meer van. Zelf heb ik een racefiets gekocht en daar een flat-bar op laten zetten met een verstelbare stuurpen (maar dat was 4 jaar geleden toen er nog geen fitnessbikes bestonden).
Je kan ook eens naar specialized fietsen kijken, deze hebben een aantal damesfietsen die volgens mij ook leuk zijn.
Verder kan ik ook zeggen, zorg voor een goed zadel en een goede fietsbroek, dat scheelt een hoop ongemak.
In ieder geval veel fietsplezier gewenst.
Groetjes Paulien
Paulien

reason
Forum-lid

reason 10 apr 2009 20:47

Ik ken de fiets helaas niet, maar er staat er 1 in de te koop sectie mt 56, als nieuw. Heb geen belangen, overigens.

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 11 apr 2009 19:05

Het is een maatje 54 dat we nodig hebben. We lezen en horen vaak dat mensen achteraf spijt krijgen dat ze geen koersfiets gekocht hebben. Een optie is dan ook een koersfiets kopen en daar een flatbar laten op monteren. Heeft ze achteraf spijt dat ze toch een koersfiets wil, dan is het maar een ander stuur en de ergopowers te monteren. Dan vallen we terug in de categorie Cannondale synapse met tiagra. Of moeten we in die prijsklasse beter naar iets anders uitkijken?
Ik heb de indruk dat Bianchi heel goed zit prijs/kwaliteit. De dama bianca met tiagra groep lijkt heel goed en evenwichtig afgemonteerd. Als we dat koersstuur laten vervangen door een flatbar???
geen signatuur

chrisgr
Forum-lid

chrisgr 08 mei 2009 22:18

De kogel is door de kerk. We hebben uiteindelijk toch geopteerd voor een koersfietsje, een focus variado comfort. We zien waar dat ons heen brengt....
geen signatuur

Plaats reactie