Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Specialized Toupe Comp Gel óf Prologo scratch pro

psychic_me
Forum-lid

psychic_me 28 feb 2011 22:26

Kan iemand helpen bij de keuze voor een nieuw zadel??

Rijdt nu met een San Marco Era, die niet bevalt.....

Of zijn er betere alternatieven??

Ik heb al veel gezocht met de zoekfunctie, maar kom er niet goed uit.

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 28 feb 2011 22:30

Ik heb zelf de specialized toupé comp Gel, en ze zit echt heerlijk. ik had eerder nog welleens klachten maar nu echt niet meer. ik raad je deze dus ook echt aan, ik weet niet wat ze kost bij jou FM, maar hier in doetinchem is ze 75euro.

wanneer ze bij jou 125 euro kost, wil ik het zadel wel in doetinchem halen, en dan opsturen naar jou?
Specialized Tarmac Elite Compact

HenH
Forum-lid

HenH 28 feb 2011 22:58

Ik heb het Prologo scratch pro zadel maar weer besteld.
Had een ander zadel gekocht maar was het niet.
Fiets ritten van 100+ zonder irritatie o.i.d. met de scratch.
Ik heb er goede ervaringen mee! al zal het bij ieder anders zijn.
Op de site is te lezen dat het zadel een ronde vorm heeft.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 01 mar 2011 10:53

Kan zowel de specialized toupe als de Prologo scratch pro aanraden.
Al vind ik wel dat de Prologo een wat gladder zadeldek heeft (lees iets te glad)
Als alternatief zou je ook nog naar een Selle Italia SLR Flow kunnen kijken.

Gebruik zelf bovenstaande 3 zadels door elkaar zonder problemen.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 01 mar 2011 11:07

Een zadel is toch weer persoonlijk....moet hij hard zijn of iets zachter..wat is de breedte van je zitbotjes. wil je dat hij aan de achterkant iets omhoog loopt of heb je daar een hekel aan. Moet er een gat in wegens slapende edele delen..etc etc..Heb zelf een SQ-lab 611 en die is voor mij de oplossing na zitproblemen afgelopen jaar met een san marco. Maar zoals ik als zei...het is persoonlijk..
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

trujillo
Forum-lid

trujillo 12 jun 2011 16:21

Mijn eerste zadel was een 4za (stond op de Ridley orion). Was ik niet tevreden van. Slapend kruis en pijn aan de zitbotjes.
Dan een Selle Italia Xo flow (http://www.rose.nl/product/detail/id:41 ... 4QodkBdFKw" onclick="window.open(this.href);return false;). Een soort zetel. Gedaan met slapende delen (door de uitsparing) en gedaan met de zitbotjespijn. Eigenlijk een fantastisch zadel.
Onlangs had ik terug een wit stuurlint gemonteerd en dat stond niet bij mijn zwart zadel vond ik. Vooral omdat ik eigenlijk een ander zadel voor mijn mtb wilde, dus dat kwam dan weer goed uit :)
Dus de flow dan maar op de mtb gezet, en een witte Specialized Toupé gekocht (de gewone, niet de gel-versie) voor de racer. Ik vreesde dat het wat te hard ging zijn, maar na mijn eerste ritje vanmiddag vastgesteld dat dat helemaal niet het geval is. Het zit tegen alle verwachtingen in heel comfortabel. Natuurlijk, veel kan je niet zeggen na een ritje van 40 km, maar de eerste indruk was een 10/10. Ben benieuwd voor het resultaat na een langere tocht.

En niet onbelangrijk... het ziet er mega-cool uit :)

trujillo
Forum-lid

trujillo 12 jun 2011 16:24

En zoals al gezegd, het is persoonlijk: wat voor de één goed zit, kan voor de ander een ramp zijn.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 12 jun 2011 16:50

Ik rijd al een paar jaar met een speci toupe zonder gel op de racer en met een phenom op de mtb, beide de 143 versie. Ideale zadels, ook op de lange ritten. Heb me laatst een fizik antares carbon braided aangeschaft omdat dit zadel ook dezelfde breedte heeft als de speci zadels. Echter de fizik zit niet zo fijn als de toupe op de lange ritten.
Een zadel is zeer persoonlijk, wat bij mij goed zit kan voor iemand anders een drama zijn. Ga eerst proberen dmv testzadel bij fietsenmaker en maak daarna je ( goede) keuze.
Succes.

trujillo
Forum-lid

trujillo 02 jul 2011 21:02

Ondertussen al wat meer km's gereden. Vandaag nog 112 km in de Decathlon Classic Leuven en nog steeds een 10/10 voor de toupé. Niks zadelpijn met dat ding.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 03 jul 2011 15:12

Ik heb nu een Toupe Comp gel en die bevalt uitstekend. Dit is wel mijn derde Toupe, hiervoor twee andere versies van de Toupe gehad die ook uitstekend bevielen.
Echter, één heel groot nadeel. Ze gaan snel kapot. Mijn vorige al na een jaar maar die werd onder garantie vervangen.
Ik heb nog een Specialized Romin geprobeerd maar dat is voor mij een martelwerktuig. Dus nu de Toupe Comp gel en ik zit als een vorst ook nog na 200+ km.
Maar zoals hier ook al is gezegd, niets is zo persoonlijk als een zadel. Ik zou gewoon met je FM afspreken dat je het zadel eerst een paar weken probeert.

Plaats reactie