Er is gister een nieuwe voorderailleur op mijn fiets gezet maar met het monteren ben ik achter een paar problemen gekomen. Mijn voorderailleur wil niet vergenoeg naar binnen (op het binnenblad) omdat hij dan tegen het frame aankomt. Hierdoor loopt de ketting als hij achter op de twee grootste tandwielen licht tegen de derailleur aan. De voorderailleur wil dus niet ver genoeg naar binnen toe. Bij mijn oude aluminium frame zat er een soort deukje in het frame dat er voor zorgde dat de derailleur ver genoeg naar binnen kon. Bij deze fiets is dit niet het geval.
Mijn fiets is een time vx special pro en er zit een aluminium record crankstel op i.v.m een kleine q-factor. De voorderailleur is er een van shimano ultegra.
Wie weet een oplossing voor dit probleem? Ik zal morgen foto's proberen te plaatsen om het probleem nog iets duidelijker te maken.
alvast bedankt!
mvg,
Wouter
probleem voorderailleur
-
wouter1992
- Forum-lid
time vx special pro / trek 9.8 oclv.
Als je zeker weet dat het afstelschroefje goed is ingesteld (uitgedraaid) , dan heb je toch best een probleem. Je zou de derailleur nog iets kunnen verdraaien. Kooi dus niet helemaal parallel aan het voorblad, maar ietsje schuin naar binnen. En anders een dun ringetje tussen het schroefje dat de derailleur aan de onderkant bij elkaar houdt.
-
wouter1992
- Forum-lid
oke bedankt voor de informatie! ik zal het straks even proberen. Geeft dit in andere versnellingen geen problemen?
mvg,
Wouter
mvg,
Wouter
time vx special pro / trek 9.8 oclv.
-
peedsbikes
- Forum-lid
anders een stukje vijlen aan de der.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"