Als ik mijn pedalen wil losdraaien, heb ik aan de linkerkant, het probleem dat de pedaal niet loskomt, maar het busje dat in de carbon is bevestigd wel. Nu is het busje één mm of 2 mm losgekomen. Ik heb dit er wel terug kunnen indraaien, maar de verbinding tussen de pedaal en het busje blijft muurvast.
Zou dit busje in de cranck gelijmd zijn of zou dit met schroefdraad zijn?
Zou er een risico zijn dat dit nu loskomt?
campagnolo record trapstel 2005
-
redbulleke
- Forum-lid
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Volgens mij is dit gelijmd, ik zou het in de gaten houden als ik jou was.
Maar volgens mij moet je opzoek naar een nieuwe crank.
Maar volgens mij moet je opzoek naar een nieuwe crank.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De aluminium bussen zitten met schroefdraad in de crank en dit is verlijmd. Als het pedaal te hard aangedraaid is bij montage of zonder montage pasta, dan draait bij het losdraaien de bus uit de crank.
Je kunt nu niet anders dan gewoon het pedaal incl bus eruit te draaien, dan zal daarna alleen het probleem zijn de bus van het pedaal te krijgen.
Je kunt nu niet anders dan gewoon het pedaal incl bus eruit te draaien, dan zal daarna alleen het probleem zijn de bus van het pedaal te krijgen.
-
ultimatecf
- Forum-lid
Pedaal inclusief busje eruit draaien. Lijmresten zo goed mogelijk verwijderen. Alles goed ontvetten. En dan met een goede 2-componenten lijm ertussen weer in elkaar draaien.
Ik heb het met een centaur crankstel gehad. En het zit nog steeds muurvast.
Ik heb het met een centaur crankstel gehad. En het zit nog steeds muurvast.
ik heb hetzelfde gehad, bij mij kwam dat busje er 1.5 mm uit, waarna plots m'n pedaal wel loskwam.
ik heb toen 't schroefdraad van m'n pedaal ingesmeerd met kogellagervet in de hoop dat het de volgende keer wel gelijk goed gaat...
overigens zit dat busje er volgens mij wel met schroefdraad vast, want toen ik m'n pedaal terugvast draaide, kon ik 'doordraaien', waardoor het pedaal inclusief busje terug m'n crank in gedraaid werd. ik heb er geen lijm tussen gedaan, en hij zit nog prima vast, ook na zo'n 250 km...
ik heb toen 't schroefdraad van m'n pedaal ingesmeerd met kogellagervet in de hoop dat het de volgende keer wel gelijk goed gaat...
overigens zit dat busje er volgens mij wel met schroefdraad vast, want toen ik m'n pedaal terugvast draaide, kon ik 'doordraaien', waardoor het pedaal inclusief busje terug m'n crank in gedraaid werd. ik heb er geen lijm tussen gedaan, en hij zit nog prima vast, ook na zo'n 250 km...
accepteren kun je leren!
-
redbulleke
- Forum-lid
ik ga het eerst zo proberen en het goed in de gaten houden(ik had de indruk dat ik bij het aandraaien van de pedaal,het busje terug goed vastkwam)
Als het evetueel zou loskomen kan ik het ontvetten en lijmen,kan dit ook met loctite of is 2 componenten lijm beter?
Welk merk of soort.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Als het evetueel zou loskomen kan ik het ontvetten en lijmen,kan dit ook met loctite of is 2 componenten lijm beter?
Welk merk of soort.
-
ultimatecf
- Forum-lid
redbulleke schreef:ik ga het eerst zo proberen en het goed in de gaten houden(ik had de indruk dat ik bij het aandraaien van de pedaal,het busje terug goed vastkwam)
Welk merk of soort.
Ik heb het met deze lijm gedaan, althans de voorloper. De verpakking zag er anders uit.
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/vi ... =BISRKKPU8
Je zou ook deze kunnen overwegen.
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/vi ... =BISEEZ2P8
Veel succes.
-
redbulleke
- Forum-lid
bedankt voor het goede en snelle advies
groetjes
groetjes