Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen-Banneux-Klimmen 2011

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 24 apr 2011 17:33

Net terug van een soloritje en ongewild tegenligger mogen zijn van een duizendtal KBK's tussen Gulpen-Euverem-Reijmerstok-Banholt pakweg 12:30 vanmiddag. Op amper 3,5m? brede B-wegen laten ze ueberhaupt geen ruimte vrij, en zelfs op de grote weg nemen ze verkeersheuvels aan de foute kant waar je het als tegenligger dan maar moet bekijken.

Gedrag van de Belgen is droevig, van kuddedieren schijnbaar ook. Kan het niet oneens zijn met de tegenstanders.

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 24 apr 2011 19:18

@roeieber: NATUURLIJJK hadden ze toestemming gevraagd !!! Sterker nog, ze hadden er alles aan gedaan (maximaal aantal deelnemers, rugnummers, etc, etc) om alle eisen van de burgemeester in te willigen. Absoluut een zielige klotestreek om dan op vrijdagmiddag de stekker eruit te trekken. Ik las in een lokaal krantje dat deze burgervader het strooien van kopspijkers door lokale bewoners een "ludieke aktie" noemt, schijnt recent een keer gebeurd te zijn. Dat zegt genoeg. Ik had evengoed een heerlijk ritje, misschien een keer een rondje door Duitsland proberen ipv Belgie?

speedygonzalez
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2007 01:55

speedygonzalez 24 apr 2011 19:33

Zo net terug van een snel fietsrondje Limburg.
Vanochtend vroeg van huis vertrokken voor mijn eerste editie K-B-K. Had me echt
verheugd op de Belgische Voerstreek. Voor de start las is dat de vergunning niet is afgegeven. Hmm, dacht ik in mijn achterhoofd ik ben weer snel thuis! En ja, na 120 km. was ik weer terug in Klimmen. Ben nog doorgefietst naar Valkenburg en daar nog even de Cauberg gepakt. Kom niet elke dag ik Limburg en ja ik ben het met mijn voorganger eens het parcours had wat spectaculairder mogen zijn.

Organisatie verder ok.

Volgend jaar weer?

Hmm, goed over nadenken. Denk meteen aan de Shimano Fietschallenge, die is vorig jaar voor het laatst georganiseerd. Oorzaak: onze zuiderburen.

OK, tot slot

Al met al was het een perfecte dag, alleen jammer dat we de echte pukkels niet tegenkwamen (met dank aan onze zuiderburen)

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 24 apr 2011 19:35

Net terug uit Zuid-Limburg. Ondanks het gedoe met Banneux gewoon van start gegaan.
Pluim voor de organisatie die alles goed geregeld had bij de start en bij de drankposten. Helemaal prima.
Ik heb erg genoten en het was lekker om daar te fietsen. In de omgeving fiets ik namelijk niet wekelijks.

@Sjezer: De organisatie kan niet iedereen tevreden stellen. Je had gewoon kunnen starten. Dat je dat niet doet is jouw beslissing. Lekker fietsweer buiten dus ach... Als de organisatie het had afgelast had je ook negatief gereageerd.

boetiej
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:38

boetiej 24 apr 2011 20:02

Binnen 4 uur weer terug van toch wel een mooi rondje. ik herkende delen rondom blegny van de hel van het mergelland, alleen was het nu wel mooi weer! Helaas zat banneux dus niet in het parcours maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat het een bedevaartsoord is en het vandaag 1e paasdag is, dus extreme drukte... Toch jammer dat ze daar dan zo laat mee komen.
wat betreft het gezeik van belgische gemeentes over fietstochten door hun dorpen zal ik kort zijn: kut
Maar ook vandaag heb ik weer teveel fietsers gezien die het wielrennertje spelen te mooi vinden en overal voorrang nemen waar ze het niet hebben, 5 breed naast elkaar fietsen en de hele weg blokkeren en het ergste van alles gewoon hun rommel bij mensen in de tuin neer flikkeren... Dat is toch te treurig voor woorden, geen wonder dat gemeentes gaan dwarsliggen.
Al met al wel een hele fijne tocht, volgend jaar weer en dan hopelijk wel naar banneux!
pijn = fijn

beejeej
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:03

beejeej 24 apr 2011 20:19

Zijn ook terug van de ingekorte KBK en moet zeggen dat ik het met het gedrag van de mede-wielrenners reuze mee vond vallen. Ok, heb weliswaar 1 iemand een bananenschil in de bosjes zien gooien, maar geen zotten gedrag. Zeker niet als ik dat vergelijk met VV van twee weken geleden.

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 24 apr 2011 21:52

Lekker gefietst vandaag en de route was best mooi maar absoluut niet uitdagend. Dus bleefhet maar druk onderweg. maar toch hulde voor de organisatie dat ze snel een alter atief hebben bedacht. wij hebben gewoon 40 km bijgetraind en hebben een prima dag gehad. Ook de bevoorrading was in orde al was het energiepakket wat kariger dan andere jaren. Maar ik had zelf voldoende bij me.

Ook vandaag zag ik weer mensen door rood rijden en niet rechts houden (en commentaar leveren toen ik daar iets van zei). Ze leren het ook nooit.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 24 apr 2011 22:32

[quote="Soffatti"]
@Sjezer: De organisatie kan niet iedereen tevreden stellen. Je had gewoon kunnen starten. Dat je dat niet doet is jouw beslissing. Lekker fietsweer buiten dus ach... Als de organisatie het had afgelast had je ook negatief gereageerd.[/quote]

Het doorzettingsvermogen van de organisatie waardeer ik, maar ze leveren niet wat ze beloven. Of ze daar wat aan kunnen doen of niet, doet er niet toe. Ik ben tegen voorinschrijven, maar omdat de tocht mooi is, ga je daar in mee.

Ik heb gekozen om met fietsmaten de 3e lus van de Amstel te rijden. En daar zit een stukje K-B-K in. Zoals al gezegd, schandalig hoe de mensen (met rugnummer) rijden en troep weggooien. Blijkbaar is de boodschap totaal niet geland. Het komt nog zover dat een organisatie zelf voor politie moet spelen. Ook een organisatie verdient beter dan de deelnemers laten zien.

roel78
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mei 2007 11:01

roel78 25 apr 2011 11:09

Heb gisteren genoten van een lekker tochtje. Heb onderweg twee mensen gezien die DOOR rood reden, verder alleen maar mensen die IN het rood reden :-)

Door de afkorting was het inderdaad minder zwaar, maar het is wat je er zelf van maakt. Ik was in ieder geval blij toen ik het er op had zitten.

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 25 apr 2011 11:39

[quote="magoo"]Lekker gefietst vandaag en de route was best mooi maar absoluut niet uitdagend. Dus bleefhet maar druk onderweg. maar toch hulde voor de organisatie dat ze snel een alter atief hebben bedacht. wij hebben gewoon 40 km bijgetraind en hebben een prima dag gehad. Ook de bevoorrading was in orde al was het energiepakket wat kariger dan andere jaren. Maar ik had zelf voldoende bij me.

Ook vandaag zag ik weer mensen door rood rijden en niet rechts houden (en commentaar leveren toen ik daar iets van zei). Ze leren het ook nooit. [/quote]

Het energiepakket was echt niet kariger, maar in twee delen uitgedeeld. Wat wel fijn was, kon je het een beetje verdelen.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 25 apr 2011 20:39

Gisteren een mooie tocht gehad. Aangezien Banneux niet door ging de korte versie maar genomen. Achteraf misschoen ook verstandig. Aan het einde begon ik toch de bovenbenen te voelen. Organisatie was prima. De pakketjes waren prima verzorgd.

Jammer dat de voerstreek het niet meer heeft op fietsers, maar van de andere kant ben ik ook blij terug in Limburg te zijn. De wegen in Belgie zijn op veel plaatsen behoorlijk slecht. Arme velgjes ;). In gulpen zelf even een stopje nog gehouden op het terras samen met mn vriendin een cola gedronken. Dat doet altijd goed:).

Over het gedrag van andere wielrenners kan ik zeggen dat er in Mesch een aantal mensen het nodig vonden om breed over de weg te gaan met als gevolg een toeterende auto. Een man wat kort langs wandelaars af ging. Maar vond die wandelaars ook overdrijven om meteen idioot te gaan roepen. Helaas ook nog een valpartij voor me gebeurd in de afdaling vanuit Elkenrade. Een dame werd gedragen door 2 heren zag er niet goed uit.

Een grappig moment vond ik de wc pot midden in een wei op de Fromberg :P.

Een mooie paaszondag gehad. Genoten van het zonnetje en het uitzicht.
De 1e 100+ km tocht zit erop.

Hopelijk volgend jaar wel naar Banneux!
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 25 apr 2011 21:08

[quote="Davekuh"]Een grappig moment vond ik de wc pot midden in een wei op de Fromberg :P.
[/quote]

Inderdaad, zag alleen niemand stoppen om 'm te gebruiken .... zou dat ook onder wildplassen vallen??
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Plaats reactie