Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wachttijd Lightweight Standard Clinchers

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 03 jan 2011 21:54

Prima wielen maar of je het verschil met bijv. de Reynolds dv46/c gaat merken? (heb beide en denk het niet).
Voor het bedrag mag je wat verwachten maar als het niet om de status gaat zouden de sets van DT (=Reynolds) of De DT46 C/ul ook te overwegen zijn (kun je nog een mooie set hoge mavics erbij kopen voor slecht weer want carbon heeft daarin niets te zoeken. en houd je nog geld over......)

Een carbon tubevelg is perfect geschikt voor het gebruik in wedstrijden maar heeft daarbuiten (behalve voor die hards) eigenlijk weinig te zoeken. Zowel het gebruik van tubewielen en/of hoge velgen voor training/toerritjes als het bestaan van full carbon clinchers is eigenlijk onzinnig/overkill maar als dat het argument zou moeten zijn reed iedereen op handgespaakte wielen of neutrons (en dat is gelukkig ook niet zo, zou saai worden).

Gewoon kopen wat je mooi vindt (en gezien de levensduur zijn LW niet eens zo duur :-)

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 03 jan 2011 22:38

Sharkman 1 schreef:...en gezien de levensduur zijn LW niet eens zo duur

Zomaar uit interesse, ik heb wel eens postings gezien van mensen die er 50k mee hadden gereden, is dat reëel?
Dan zou het inderdaad niet zo duur meer zijn.
Wat is de huidige wachttijd (en prijs) voor de LW clinchers?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

gringo
Forum-lid

gringo 03 jan 2011 22:42

Sharkman 1 schreef:Prima wielen maar of je het verschil met bijv. de Reynolds dv46/c gaat merken? (heb beide en denk het niet).
Voor het bedrag mag je wat verwachten maar als het niet om de status gaat zouden de sets van DT (=Reynolds) of De DT46 C/ul ook te overwegen zijn (kun je nog een mooie set hoge mavics erbij kopen voor slecht weer want carbon heeft daarin niets te zoeken. en houd je nog geld over......)

Een carbon tubevelg is perfect geschikt voor het gebruik in wedstrijden maar heeft daarbuiten (behalve voor die hards) eigenlijk weinig te zoeken. Zowel het gebruik van tubewielen en/of hoge velgen voor training/toerritjes als het bestaan van full carbon clinchers is eigenlijk onzinnig/overkill maar als dat het argument zou moeten zijn reed iedereen op handgespaakte wielen of neutrons (en dat is gelukkig ook niet zo, zou saai worden).

Gewoon kopen wat je mooi vindt (en gezien de levensduur zijn LW niet eens zo duur :-)

Naar de reynolds heb ik ook gekeken. Alleen die decals zijn tegenwoordig zo lelijk. En zonder decals vind ik wielen niet mooi.

Het gewicht is ook van belang. Het moeten wielen zijn waar ik ook lekker mee in de bergen kan fietsen.

Voor slecht weer heb ik een andere fiets, met andere wielen.

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 03 jan 2011 22:49

haal je de decals er af en plak je er (eigen) design wielstickers op
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

gringo
Forum-lid

gringo 03 jan 2011 23:02

thomwittendorp schreef:haal je de decals er af en plak je er (eigen) design wielstickers op

Dat is een optie. De nieuwste versies hebben de meest lelijke stickers.

Maar het scheelt toch nog bijna 300 gram met de LW clincher.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 jan 2011 08:39

Gringo schreef:
thomwittendorp schreef:haal je de decals er af en plak je er (eigen) design wielstickers op

Dat is een optie. De nieuwste versies hebben de meest lelijke stickers.

Maar het scheelt toch nog bijna 300 gram met de LW clincher.

En wat dacht je van EDGE tegenwoordig ENVE wielen.....
YFood !!!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 04 jan 2011 10:14

Enve is voor mensen die iets anders willen. Over een paar jaar (en na wat gebruikerservaringen) kun je zeggen of de wielen ook echt goed zijn (over de tubeversie heb ik weinig twijfels).

Zoals gezegd: bij Reynolds kun je delen of alle stickers verwijderen, fluitje van een cent. Voordeel van Reynolds is dat bijna iedere fietsenmaker kleine reparaties uit kan voeren (gewoon een dt naaf met aerolite spaken).

En wat betreft lightweight. Ik ken een setje d&O dat inmiddels ingezet wordt voor cross maar zeker 80.000 km op de weg dienst heeft gedaan.

Overigens: beide merken geven beperkingen aan voor gebruik in de bergen en als klimwielen zou ik geen full carbon clinchers inzetten.

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 04 jan 2011 18:23

Reynolds vnaf dit jaar ook te koop met rode, witte of grijze decals. Zeker de grijze zijn niet zo erg opvallend.

Misschien ook een optie de wielen van DT swiss (RRC600F RCC700R clincher 46). Geen ervaring mee maar vind ze wel mooi.
Misschien iemand die wel ervaring met deze wielen heeft ? Ben daar zelf ook wel benieuwd naar.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 04 jan 2011 20:30

Ik zoals eerder geschreven maar dit zijn gewone 240S naven met zilveren aerolites en Reynolds assault velgen en hele slechte dt stickers (waaien er al na een paar keer fietsen af....)

HenH
Forum-lid

HenH 04 jan 2011 20:33

Sharkman 1 schreef:Ik zoals eerder geschreven maar dit zijn gewone 240S naven met zilveren aerolites en Reynolds assault velgen en hele slechte dt stickers (waaien er al na een paar keer fietsen af....)

Alleen maar mooi, want ze doen in mijn ogen afbreuk aan de wielen;)
Wat mag een setje tweede hands Lightweights kosten, als je ze al tegen komt?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 04 jan 2011 22:02

Tubes of Clinchers? de laatste in perfecte staat leveren moeiteloos 2500 Euro op (schaard dus kwestie van vraag en aanbod). Goede tubeset vanaf 1300 (als je tenminste eerlijke wilt kompleet met alle papieren)

fly
Forum-lid

fly 16 jan 2011 19:43

Sharkman 1 schreef: als klimwielen zou ik geen full carbon clinchers inzetten.

Gewoon nieuwsgierig hoor maar waarom niet?

Plaats reactie