Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
tjansen
- Forum-lid
tjansen
18 apr 2009 03:23
Beste iedereen,
ik heb in het cafe een racefiets kunnen overnemen voor de gigantische prijs van 1 kratje bier. Het is een Raleigh Mercury. Ik heb geprobeerd de fiets een beetje op te knappen maar uiteraard heeft het niet veel zin er al te veel geld aan uit te geven. Dus veel poetsen, smeren en heb er nog een nieuw zadel en stuurlint aan toegevoegd.
Het fietsen gaat heerlijk op één ding na. Als ik aanzet voor bv een heuveltje of gewoon om weer "op te trekken"

trap ik als het ware door mn versnelling heen. Weet niet hoe het heet of hoe ik het uit moet leggen, maar snappen jullie het? Ik zelf denk dat dit aan de tandwielen ligt, dat die gewoon versleten zijn. Maar mischien kan het ook aan de ketting liggen?
Mijn vraag is dus; denken jullie dat het nog zin heeft om die tandwielen te gaan vervangen? Of moet ik gewoon het kratje bier als verloren beschouwen, alles wat nog bruikbaar is eraf slopen en voor 100 E op marktplaats een nieuwe kopen?
Bedankt!
-
stynomite
- Forum-lid
stynomite
18 apr 2009 16:13
hij trapt inderdaad door omdat je tandwielen (verseten zijn).
Je kan proberen er zoveel mogelijk uit te halen door op internet een goedkopere cassette te bestellen, hoeft niet veel duurder te zijn dan een kratje zonder statiegeld.
Het probleem gaat dan waarschijnlijk na een half jaartje weer terug komen omdat je niet de ketting en crank vervangen hebt. Ik zou even op het internet neuzen:
www.rose.nl
www.hibike.de
etc etc
Verder de volgende optie, een goedkope tweedehands van marktplaats heeft vast ook zijn mikken en maaren (hoewel ik anderhalf jaar heb rondgereden op een fiets van 150,-)
Big... yeah, big bada boom.
-
niklas2
- Forum-lid
niklas2
18 apr 2009 18:12
Het zal je vast lukken om je fiets op marktplaats tegen een kratje te verkopen/ruilen; dus dat kratje is niet verloren!
En dan idd voor iets meer geld zelf op zoek naar een andere fiets.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig