Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
warmbakkertje
- Forum-lid
warmbakkertje
21 apr 2009 02:28
Hoi,
Als trim- woon-werk fiets een sportieve fiets gekocht met SLX schakel systeem. Omdat ik een wat vlakker schakel patroon wilde heb ik gevraagd om een 13-23 cassette te monteren.
Helaas heeft de FM een BBB cassette gemonteerd. Ik rijd er nu sinds zaterdag mee.
Ik ben gewend aan de Tiagra groep op mijn racefiets.
Mijn probleem is dat als ik terugschakel (lichter) dat het me regelmatig gebeurt dat dit niet meteen lukt. Dan druk ik nogmaals op de handel en dat gaat het wel, maar soms dan ook 2 kransjes tegelijk. Ben ik nog niet gewend aan het systeem? Of denken jullie dat het met de BBB cassette te maken heeft? Of zou het komen dat die giga derailleur moeite heeft met die kleinere verschillen in de tandwielen? (lijkt mij onwaarschijnlijk)
Voor de rest een top fietsje met Giga licht opbrengst en super HS-33 remmen, kan ik lekker ś avonds laat trainen
Groet,
Gerrit-Jan
-
perik
- Forum-lid
perik
21 apr 2009 09:23
Het klinkt alsof je derailleur gewoon niet helemaal goed is afgesteld. Even zelf doen, of om een stelbeurtje vragen bij de FM!
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
21 apr 2009 11:22
Kabelspanning;)
En hij had gewoon een 105 cassette moeten monteren natuurlijk als er voorheen ook slx op zat;)
-
luuc
- Forum-lid
luuc
21 apr 2009 22:22
Net zoals TiesT hierboven schrijft: Kabelspanning. Gewoonweg niet goed afgesteld.
Ook ik zeg: 105 cassette. Ik ben geen fan van die BBB cassettes. Als het nog kan even proberen te wisselen.
Succes!
There can only BeOne.