Fulcrum R3 of Easton EA70?
-
stevensaspin
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jun 2007 12:54
Ik ben me aan het orienteren op nieuwe wielen. UIt het brede aanbod blijven 2 wielsets over. De Fulcrum R3's en de Eastons EA70. Kan iemand mij helpen bij het maken van de keuze?
Voor deze keuze stond ik enkele weken geleden ook. Ik heb toen gekozen voor de R3 en ik moet zeggen dat ik daar geen moment spijt van heb gehad echt een prachtige wielset!
Als je ga zoeken voor info over de ea70 dan vindt je toch meer problemen met de body (snel speling) en nalevering van onderdelen zoals bij bv een spaakbreuk, deze schijnen zeer moeilijk leverbaar te zijn.
Ik zou ook eens goed zoeken op dit forum want hier zijn al een aantal topics aan besteed, hier kun je ook nog wel wat info over de twee wielsets vinden.
Als je ga zoeken voor info over de ea70 dan vindt je toch meer problemen met de body (snel speling) en nalevering van onderdelen zoals bij bv een spaakbreuk, deze schijnen zeer moeilijk leverbaar te zijn.
Ik zou ook eens goed zoeken op dit forum want hier zijn al een aantal topics aan besteed, hier kun je ook nog wel wat info over de twee wielsets vinden.
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..
-
stevensaspin
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jun 2007 12:54
Bedankt. Voor je reactie. waar heb jij je Fulcrums gekocht?
-
stanockers
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10 nov 2008 10:21
Ik stond vandaag voor dezelfde keuze en heb eveneens voor de fulcrum 3 gekozen, evenwel nog geen rijervaringen (fiets zal pas over enkele weken klaar zijn). Ik heb ze gekozen omdat men mij overtuigde dat ze iets duurzamer zouden zijn (?)
Sportieve groet
Sportieve groet
AndreasG schreef:Ik heb ze bij vos in zwanenburg gekocht.
Daar heb ik vorige week een Set Easton Circuit wielen gekocht voor 250 euro
en ze rijden geweldig.
Dus dat is mischien ook een optie voor je, als ze die Circuit wielen nog hebben.
-
stevensaspin
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jun 2007 12:54
ik merk dat veel winkels de gewichten van 2008 vermelden. volgens de site van fulcrum is er een nieuw model in 2009 gekomen dat lichter is (voor -5g, achter -20g).
wie weet of er nog meer dingen veranderd zijn en hoe zorg ik er voor dat ik zeker 2009 wielen koop (bij telefonisch naraag zegt de klantenservice "het zijn de oude gewichten, maar we leveren nieuwe wielen....)
wie weet of er nog meer dingen veranderd zijn en hoe zorg ik er voor dat ik zeker 2009 wielen koop (bij telefonisch naraag zegt de klantenservice "het zijn de oude gewichten, maar we leveren nieuwe wielen....)
-
stevensaspin
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jun 2007 12:54
Heb de R3's bij Van Herwerden in Voorburg gehaald, service mag een beetje extra kosten.
Wat rijdt dat fantastisch! Na een 1,5 week stilzitten vanwege een virus (fijn hè, kinderen op het kinderdagverblijf) reed ik gemiddeld 3 km/u sneller!
Overigens adviseerde Van Herwerden ook R3's.
Wat rijdt dat fantastisch! Na een 1,5 week stilzitten vanwege een virus (fijn hè, kinderen op het kinderdagverblijf) reed ik gemiddeld 3 km/u sneller!
Overigens adviseerde Van Herwerden ook R3's.
[quote="Stevens Aspin"]Heb de R3's bij Van Herwerden in Voorburg gehaald, service mag een beetje extra kosten.
En die service is zonder twijfel goed hetgeen bij wielen nog wel eens redelijk belangrijk is.
En die service is zonder twijfel goed hetgeen bij wielen nog wel eens redelijk belangrijk is.
No pain no gain, no guts no glory!
-
m_huizinga
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22
@Stevens Aspin.
Is het nu echt zo dat goede wielen schelen in je snelheid? Ze zullen best stijver zijn waardoor je met aanzetten e.d. minder vervorming hebt en dus sneller op gang komt. En kwalitatief zitten de lagers beter in elkaar.
.
Maar scheelt dit nu zoveel km/h? Zijn er nog meer mensen die die ervaring hebben? Of is het een placebo effect, dat je denkt dat je sneller kan rijden en daardoor ook sneller gaat rijden?
Is het nu echt zo dat goede wielen schelen in je snelheid? Ze zullen best stijver zijn waardoor je met aanzetten e.d. minder vervorming hebt en dus sneller op gang komt. En kwalitatief zitten de lagers beter in elkaar.
.
Maar scheelt dit nu zoveel km/h? Zijn er nog meer mensen die die ervaring hebben? Of is het een placebo effect, dat je denkt dat je sneller kan rijden en daardoor ook sneller gaat rijden?