Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe Canyon fiets

kripsk
Forum-lid

kripsk 25 apr 2009 12:44

Goede dag, Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Alexander en ben 26 jaar. Na een jaar op een oude raleigh racefiets te hebben gefietst heb ik het fietsvirus helemaal te pakken en ben ik op zoek naar een nieuwe racefiets. Na veel informatie op dit forum te hebben gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat met mijn budget voor de fiets( max 1200 euro ) ik uitkom bij een Canyon. Alleen is mijn vraag, welke model canyon zouden jullie nemen? En zijn de duurdere types van canyon hun hogere kostprijs ook waard? Graag zou ik nog eventuele andere informatie willen wat belangrijk is. Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Alexander

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 25 apr 2009 13:42

Alle waar naar zijn geld is een oud gezegde. Wat de gek er voor over heeft is een ander dus of de hogere prijs ook terecht is..............
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 25 apr 2009 13:46

Gezien jouw budget zou ik de Roadlite 6.0 overwegen. Deze kost een kleine 1000 euro. De wielen (Mavic Aksium) zou je dan eventueel kunnen vervangen (ook via Canyon) voor een betere wielset.
Op die manier kom je voor jouw budget aan een mooie, lichte en degelijke fiets.

kripsk
Forum-lid

kripsk 26 apr 2009 13:19

Zover bedankt voor de reacties. Nu zit ik me nog een beetje te orienteren en lekker te maken met fietsen! Nu kwam ik op mp deze fietsen tegen! Welke keuze is dan beter de canyon 6.0 of 1 van deze 2

Red Bull met specs: Frame
High Modulus Aerospace Carbon Fibre T40, ge?ntegreerde balhooftstel
Framematen ..
Voorvork ;"SL Modulus Concept Fullcarbon 1 1/8""

Wielen ;Extreme Aero wheels
Cassette; 9-speed
Banden; Continental Grand , 700 x 23 c
Crankstel; Shimano Dura-Ace, naar keuze dubbel 53/39/30
Achterderailleur; Shimano Dura-Ace
Rem-/schakelversteller; Shimano Dura-Ace STI
Remmen; Shimano Dura-Ace
Pedalen; zonder
Zadelpennen; Extreme
Zadels; Selle Italia C2
Sturen; Etreme
Stuurpennen; Extreme

prijs950

Of Red bull Pro met specs:
Frame WCW 7005 T6 Superlight Aluminium, triple-butted Framematen; 59/61
Voorvork; Modulus Concept Fullcarbon Balhoofdstel; Ritchey Pro, geïntegreerd
Wielen; Xtreme lite wheels
Cassette; Shimano ultegra, 12 - 23 , 10-speed
Banden; Continental Grand Prix 4000 , 700 x 23 c
Crankstel; Shimano Ultegra, dubbel 53/39,
Voorderailleur; Shimano Ultegra Achterderailleur;
Shimano Ultegra Rem-/schakelversteller; Shimano Ultegra STI
Zadelpennen; Xtreme WCR Zadels; SELLE ITALIA C2 Stuur; Xtreme WCR Race Attack Stuurpen; Xtreme WCR Race Attack

Gewicht; ca. 7,8 kg (fh: 56 cm, dubbel, zonder pedalen)
Red bull compact pro SL is 1 van het beste aluminium frame ,s wat te krijgen is komt uit alle onafhankelijke testen als 1 van de besten uit!

prijs 895

tomtom
Forum-lid

tomtom 26 apr 2009 14:15

beide RB fietsen zijn (zeer) goed evenals de Canyon. Ik vind de Canyon verhoudingsgewijs toch wat duurder (en niet lichter). Het komt nu meer aan op wat je mooi vindt (of lekker vind fietsen (en dat kan alleen bij Rose))........ Persoonlijk vind ik de Canyon mooier. Tevens is er bij Rose veel meer keuze om veranderingen aan te brengen. Hoe de wielen zich verhouden tot de Mavics van de Canyon weet ik echter niet; tis een eigen merk. Ik geloof dat ze sterk zijn maar niet erg comfortabel... Ik zie overigens geen Pro's op de website voor die prijzen....?????
Aeroad
Grail
Ultimate

kripsk
Forum-lid

kripsk 26 apr 2009 14:34

Klopt ik heb een kennis die de fietsen zo kan leveren voor die prijs ( Dus ik was benieuwd naar de betere fiets, de canyon of 1 van de red bulls!). Ik ben zelf niet zo'n kenner dus daarom leg ik de vraag hier neer. Uiteraard zullen jullie je afvragen waarom die kennis mij niet adviseerd, maar die zou uiteraard voor de red bull gaan ( logisch )

Trouwens de volgende vraag!
Oke, na de hele dag gezocht te hebben heb ik uiteindelijk 5 fietsen op mijn verlanglijst staan! Wat word de keuze toch moeilijk met al dat aanbod. Maargoed hier mijn 5 fietsen waaruit ik mijn keuze ga maken.

Canyon 6.0 999
Bulls Ultegra 2009 999
Bulls Desert falcon 999
Of 1 van de 2 hierboven genoemde Red bulls

graag zou ik jullie top 2 hiervan willen weten en de motivatie!

Alvast bedankt, een hoop lekkers maakt de keuze moeilijk!

tomtom
Forum-lid

tomtom 26 apr 2009 23:37

Voor die prijzen?! Zekers 1 van de 2 de RB's.....! En dan de carbon versie met DA die valt in een heel andere categorie dan alle andere..... Wat weegt die fiets eigenlijk?
Aeroad
Grail
Ultimate

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 26 apr 2009 23:47

ff goed lezen he, is dura ace 9-speed. Volgens mij zijn die 2 RB 2hands fietsen of niet?

kripsk
Forum-lid

kripsk 27 apr 2009 00:02

Nee die worden nieuw opgebouwd voor mij omdat het een kennis is , vandaar die prijs ( moet eerlijk bekennen dat ik de nieuwprijs niet weet ). Gewicht weet ik ook niet. Maar ik ben benieuwd welke fiets de kenners uit deze 5 zouden kiezen en waarom uiteraard

zito
Forum-lid

zito 27 apr 2009 21:06

Ik zou die carbonne RB nemen van €950

Plaats reactie