Straf is dat: geen tricolore trui in de jubileumeditie van de nationale Ronde!
http://www.repubblica.it/2009/03/sport/ ... -giro.html
Zomegnan: "Het is geen verplichting om de ploeg van de nationale kampioen uit te nodigen". Tja, zal wel - en zoete broodjes bakken met LA is natuurlijk belangrijker...
Edit: http://velonews.com/article/91126/simeo ... -giro-snub
(voor de Italiaans-onkundigen, met mijn excuus)
Dat die nationale kampioen Filippo Simeoni heet, en ooit met LA in contramine was zal wel toeval zijn zeker?
Giro zonder Italiaanse kampioen.
Mja, wat is dat dan ook voor een ploeg? Ik vind het al straf dat ploegen als Diquigianni zomaar de Waalse klassiekers rijden, dat BMC startte in Parijs-Roubaix...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
??
Omdat het geen Protourploegen zijn? (en wat dan te zeggen van Skil-Shimano, Vlaanderen 2002 of Vacansoleil?)
Die ProTour is toch allang uitgehold (en gelukkig maar); het gebeurt wel vaker dat die 'kleinere' ploegen voor interessante verrassingen zorgen.
Uiteindelijk zijn enkel de resultaten van tel (en naast - weliswaar gecompromitteerde - goede resultaten in de Waalse klassiekers stond Diquigiovanni er dit seizoen ook al met Scarponi; waar was/is Silence-Lotto intussen?)
Omdat het geen Protourploegen zijn? (en wat dan te zeggen van Skil-Shimano, Vlaanderen 2002 of Vacansoleil?)
Die ProTour is toch allang uitgehold (en gelukkig maar); het gebeurt wel vaker dat die 'kleinere' ploegen voor interessante verrassingen zorgen.
Uiteindelijk zijn enkel de resultaten van tel (en naast - weliswaar gecompromitteerde - goede resultaten in de Waalse klassiekers stond Diquigiovanni er dit seizoen ook al met Scarponi; waar was/is Silence-Lotto intussen?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Dario, ik las zonet even het bericht op Cyclingnews.com (zie: http://www.cyclingnews.com/news.php?id= ... may05news2) en moet je wel gelijk geven dat de Giro organisator die ploeg had mogen uitnodigen. In het huidige geval maken ze het moeilijk om nog geld in het wielrennen te stoppen als de deelname aan een grote ronde in eigen land niet gegarandeerd is, daar waar Spaanse ploegen van hetzelfde niveau wel in de Giro aantreden... niet mooi van de Giro organisatie.
Hoe dan ook blijf ik die ploeg van Simeoni een niemendallenploegje vinden, net als team ISD en Xacobeo Galicia. En omwille van zijn nationale trui hadden ze 't ook niet moeten doen. Maar dan mochten ze wel consequent zijn en ook die Spanjaarden op hun schiereiland laten :s
Hoe dan ook blijf ik die ploeg van Simeoni een niemendallenploegje vinden, net als team ISD en Xacobeo Galicia. En omwille van zijn nationale trui hadden ze 't ook niet moeten doen. Maar dan mochten ze wel consequent zijn en ook die Spanjaarden op hun schiereiland laten :s
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve