Zijn er mensen met ervaring van de gazelle fitness bike?
Mijn keuze is gevallen op de spn2 of spn3.
wie helpt mij kiezen?
spn2/ 27 versnellingen Shimano Tiagra / 105 met Shimano WH-R500 wielset
spn3/ 30 versnellingen Shimano 105 / Ultegra met Shimano WH-R500 wielset
Ik wil de fiets gebruiken voor recreatie fietsen 1 a' 2 keer p.w.
Ik ben 1.80 lang en weeg 85 kilo.
Gazelle spn3
-
cubemeister
- Forum-lid
blijf altijd maar dezelfde vraag stellen:
"waarom geen gewone racer" weet niet wat je precies onder recreatie verstaat maar een keer flink wind op kop en je bent blij dat je een echte racer hebt. je kunt daarin ook nog kiezen voor iets comfortabeler frames als de giant defy of specialized roubaix.
"waarom geen gewone racer" weet niet wat je precies onder recreatie verstaat maar een keer flink wind op kop en je bent blij dat je een echte racer hebt. je kunt daarin ook nog kiezen voor iets comfortabeler frames als de giant defy of specialized roubaix.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
-
thunder_road
- Forum-lid
Hee! een hybride is ideaal voor recreatief rijden Het is zowiezo meer allround. Je kunt namelijk veel makkelijker door stadsverkeer heen dan op zo'n link racekarretje. Je kunt makkelijker over bos- en duinpaden rijden en het is comfortabeler voor langere tochten. Met die triple die erop zit kun je zelfs in de bergen ermee uit de voeten. Verder is een hybride meestal ook nog goedkoper dan een racefiets met dezelfde specs. En je kunt er spatbordjes op monteren
Wie heeft gezegd dat je op een hybride niet hard kan rijden; een paar goede wegbanden en klikpedalen eronder en je kan ook goed meekomen met racefietsers.
Een beetje wind boeit toch niet echt. Zie het als wat extra training
Vreemd; telkens als het over hybrides (fitnessbike vindt ik nogal neerbuigend; een racefiets is dit toch ook) gaat kom er weer een met racefietsen aan.
Ikzelf wacht nu al 3 maanden op mijn nieuwe hybride ; ik rijd nu naar mijn werk op mijn racefiets; in druk verkeer en met al die gaten in de weg en wegopbrekingen is dit behoorlijk link ondervind ik te vaak (diepere zit; smallebandjes; moeilijker om om te kijken etc.; ook de mogelijkheid om spatborden te monteren is perfect; scheelt toch een hoop met slecht weer.
Wie heeft gezegd dat je op een hybride niet hard kan rijden; een paar goede wegbanden en klikpedalen eronder en je kan ook goed meekomen met racefietsers.
Vreemd; telkens als het over hybrides (fitnessbike vindt ik nogal neerbuigend; een racefiets is dit toch ook) gaat kom er weer een met racefietsen aan.
Ikzelf wacht nu al 3 maanden op mijn nieuwe hybride ; ik rijd nu naar mijn werk op mijn racefiets; in druk verkeer en met al die gaten in de weg en wegopbrekingen is dit behoorlijk link ondervind ik te vaak (diepere zit; smallebandjes; moeilijker om om te kijken etc.; ook de mogelijkheid om spatborden te monteren is perfect; scheelt toch een hoop met slecht weer.
-
cubemeister
- Forum-lid
@ thunder_road:
alles wat je zegt klopt, alleen als ik voor mezelf kijk ga ik niet echt "ergens heen" als ik train. en vind zelf een racefiets veel prettiger. ben bang dat je op termijn als je >100 km gaat fietsen toch spijt krijgt. maar iedereen zijn eigen zou ik zeggen. op een roubaix passen trouwens ook 25 mm bandjes en met een spacertje extra benader je de houding op een hybride....
alles wat je zegt klopt, alleen als ik voor mezelf kijk ga ik niet echt "ergens heen" als ik train. en vind zelf een racefiets veel prettiger. ben bang dat je op termijn als je >100 km gaat fietsen toch spijt krijgt. maar iedereen zijn eigen zou ik zeggen. op een roubaix passen trouwens ook 25 mm bandjes en met een spacertje extra benader je de houding op een hybride....
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
op zo'n gazelle zitten kleine v-brakes, daar zit je min of meer aan vast.
er zijn ook andere merken met hybrides, en die hebben race-remmen.
dan kan je later altijd nog een racestuur monteren mocht je spijt/last krijgen.
gewoon een racefiets met een recht stuur dus.
er zijn ook andere merken met hybrides, en die hebben race-remmen.
dan kan je later altijd nog een racestuur monteren mocht je spijt/last krijgen.
gewoon een racefiets met een recht stuur dus.
.................
@ CUBEmeister
Jij vind zelf een racefiets prettiger, maar anderen vinden het juist prettig om een keer een bospaadje of zandweggetje mee te pikken en dan ga ik niet met mijn chique racertje daar doorheen banjeren...
Ik ben het helemaal eens met thunder_road, ga voor de hybride, daar heb je net zo veel plezier op als op een racer. Ik heb sinds februari een racefiets maar de eerste 2 weken heb ik nog op mijn hybride gereden omdat ik te bang was om in de regen onderuit te gaan.
Ik vind de Gazelles nog wel dicht tegen een racefiets aanzitten, mijn hybride zit echt halfweg tussen MTB en racer, met voorvering. Ik kan dus een makkelijk MTB parcours ook wel hebben wat wel prettig is nu ik de racer ook heb.
Ik zou zelf de spn 3 nemen, die heeft naast een hogere groep ook meteen een carbon voorvork.
Jij vind zelf een racefiets prettiger, maar anderen vinden het juist prettig om een keer een bospaadje of zandweggetje mee te pikken en dan ga ik niet met mijn chique racertje daar doorheen banjeren...
Ik ben het helemaal eens met thunder_road, ga voor de hybride, daar heb je net zo veel plezier op als op een racer. Ik heb sinds februari een racefiets maar de eerste 2 weken heb ik nog op mijn hybride gereden omdat ik te bang was om in de regen onderuit te gaan.
Ik vind de Gazelles nog wel dicht tegen een racefiets aanzitten, mijn hybride zit echt halfweg tussen MTB en racer, met voorvering. Ik kan dus een makkelijk MTB parcours ook wel hebben wat wel prettig is nu ik de racer ook heb.
Ik zou zelf de spn 3 nemen, die heeft naast een hogere groep ook meteen een carbon voorvork.
-
cubemeister
- Forum-lid
@ bibske: ik geef ook duidelijk aan dat het mijn mening is. SPN3 is een leuke fiets. cube heeft ook een aantal van dat soort fietsen in het program en focus ook dacht ik.
tarmac expert sram force
BMC TE02 xt/xtr
BMC TE02 xt/xtr
Trek en Merida hebben ze ook, Trek heeft de FX die als racefiets afgemonteerd is en de 7000 serie met MTB afmontage, verende voorvork maar wel 28" wielen eronder. Merida heeft vergelijkbare modellen.
Maar ik denk dat Demino zijn/haar keuze wel gemaakt heeft en daarom specifiek naar Gazelle kijkt, erg mooie fiets hoor trouwens!
Maar ik denk dat Demino zijn/haar keuze wel gemaakt heeft en daarom specifiek naar Gazelle kijkt, erg mooie fiets hoor trouwens!
thunder_road schreef:Hee! een hybride is ideaal voor recreatief rijden Het is zowiezo meer allround. Je kunt namelijk veel makkelijker door stadsverkeer heen dan op zo'n link racekarretje. Je kunt makkelijker over bos- en duinpaden rijden en het is comfortabeler voor langere tochten. Met die triple die erop zit kun je zelfs in de bergen ermee uit de voeten. Verder is een hybride meestal ook nog goedkoper dan een racefiets met dezelfde specs. En je kunt er spatbordjes op monteren
daarvoor gebruik ik mijn MTB.