heb mijn dura-ace 10spd cassette overgezet op nieuwe wielen met DT 240S naaf,heb alles overgezet, dus inclusief de ring die als eerste op de body moet.
Nu heb ik echter maar een milimeter speling ts mijn kleinste kroontje en kader.
De 'oude' wielen waar de cassette eerst opstond waren de Mavics Ksyrium SL;
Zou het kunnen dat de ring te 'dik' is voor de DT240S-naaf ?
Kan ik alles ook monteren zonder te beginnen met die ring ?
Zit er ergens standaard een ring bij een Dura-Ace Cassette?
dt 240 s naaf
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Misschien moet je hem wel monteren zonder ring. Bij mijn campa cassette doe ik nooit een ring erachter.
Ik heb bij mijn mavic aksiums ook zo'n ring zitten (zat daar al bijgeleverd) en bij mijn xtreme aerowheels geen ring.
De cassette past niet goed op de aksiums zonder ring (teveel ruimte voor de lockring) en ook niet goed op de aerowheels met ring (te weinig ruimte voor de lockring).
Dus ik denk dat de ring bij je mavic set hoort, en je dtswiss zonder ring moet
De cassette past niet goed op de aksiums zonder ring (teveel ruimte voor de lockring) en ook niet goed op de aerowheels met ring (te weinig ruimte voor de lockring).
Dus ik denk dat de ring bij je mavic set hoort, en je dtswiss zonder ring moet
Alles is relatief 
dank voor de snelle en acurate reacties
heb daarjuist de ring eens weggelaten en achterderaileur aangepast en alles schakelt en loopt recht
Enele kransjes op cassette ( Denk 15-16) zijn denk ik versleten, als ik daarop ronddraai, maakt de ketting een 'grommend' geluid en loopt alles stroever.
wanneer ik de achterderailleur wat meer naar richting crancks duw( dus de ketting wat losser laat hangen) is dit geluid wel helemaal weg!
Ketting versleten ?
Kleine tandwieltjes van derailleur versleten ?
heb daarjuist de ring eens weggelaten en achterderaileur aangepast en alles schakelt en loopt recht
Enele kransjes op cassette ( Denk 15-16) zijn denk ik versleten, als ik daarop ronddraai, maakt de ketting een 'grommend' geluid en loopt alles stroever.
wanneer ik de achterderailleur wat meer naar richting crancks duw( dus de ketting wat losser laat hangen) is dit geluid wel helemaal weg!
Ketting versleten ?
Kleine tandwieltjes van derailleur versleten ?