Ik weet dat er al meerdere starterstopics zijn over racefietsen voor beginners. Ik heb deze ook reeds doorgelezen maar kom toch tot de conclusie dat een fiets heel persoonlijk is. Daarom wil ik bij deze om jullie advies vragen.
Ter info. Ik ben ca. 1,85 lang en weeg rond de 90 kg, het doel is wel om hier een klein 10kg af te fietsen...
Ik heb vorig jaar een goedkope (oude) racefiets op marktplaats gekocht, een Giant voor €70,-. Dit om te kijken of ik het fietsen leuk vind. Ik heb er een paar keer op gefietst en het fietsen op zich vind ik er relaxed. De fiets nodigt echter niet uit om te fietsen, vandaar dat ik nu toch een "echte" fiets wil aanschaffen.
Het budget is onduidelijk, ik ben bereid om tot ± €1.000,- te gaan, het liefst echter rond de €700,-. Het hangt echter geheel af van de kwaliteit die ik kan kopen voor een x bedrag, prijs kwaliteit zijn voor mij belangrijker dan de prijs alleen. Op fietsgigant.com staan veel "aanbiedingen, echter kan ik deze niet op waarde beoordelen. Een aanbieding verzinnen is niet zo moeilijk natuurlijk.
Ik lees veel goede ervaringen over de Trek 1.9. Op fietsgigant.com staan veel fietsen van het merk Target, van Limpurg & Moser. Ultegra groep heeft wel de voorkeur heb ik begrepen?
Jullie lezen het, veel vragen en ik hoop dan ook dat jullie me van advies willen voerzien. Enorm bedankt alvast!!