Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Powertap software

rezne
Forum-lid

rezne 18 mei 2009 17:31

Morgen zal ik mijn eerste training/testrit doen met een Powertap. Her en der hoor ik dat de bijgeleverde software matig is. Nu las ik hier op het forum ergens dat er ook andere software is.

Wie gebruikt welke software, waar kan ik uit kiezen, welke software is het best?

Bedankt :)
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

rene1
Forum-lid

rene1 18 mei 2009 18:57

Hoi Rezne,
http://home.trainingpeaks.com/
Is volgens mij een van de betere. Ik heb er wel eens wat mee gestoeid, gewoon als toerist met toen een Polar powermeter; mooi progje hoor.
En natuurlijk kan je ook nog het een en ander met de software van SportTracks ( http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/ )
met wat plugins, maar dat werkt wel omslachtiger en daar is toch net ff wat minder in mogelijk dan de eerstgenoemde.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 18 mei 2009 23:10

Ik ga ervan uit dat je serieus wilt analyseren dan is:

WKO+ (van Trainingpeaks) het meest professioneel en maakt (ogenschijnlijk) de meest betrouwbare analyses met name de mean/max power overzichten, mean max power curve en de Performance manager zijn er om je progressie te meten en met de instelbaarheid van het Power distribution histogram kun je je FTP vrij nauwkeurig schatten zonder echte FTP test.
WKO+ kost wel 99 USD, er is een 30 dagen trial beschikbaar.

Als je bij Sporttracks ook de training plug-in download (die plug-in is moeilijk aan de gang te krijgen, kost wat trial en error en is buggy) dan krijg je iets wat in de basis mooier kan zijn (met name als je ook GPS hebt) en de meer zinvolle functies van WKO+ worden door de Plug in nageaapt. Probleem is dat die plug in door iemand thuis is gemaakt en dat dingen soms wel en soms niet en sommige functies helemaal niet werken. Daarnaast heb ik een beetje twijfels over de betrouwbaarheid van de data. Sporttracks + de Plug in zijn wel gratis.
Afbeelding

rezne
Forum-lid

rezne 19 mei 2009 00:36

Hmm oke. Ik probeer eerst de bijgeleverde software.
Erg handig ben ik niet met computers en dat soort spul, dus hoe eenvoudiger hoe beter :rolleye:
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie