Net 'n paar nieuwe banden gekocht (Michelin Prorace3) voor op m'n Neutron wielen. Thuisgekomen meteen monteren, echter wat 'n tegenvaller.........
Ze zijn er gewoon niet om - op te krijgen, wat 'n ellende. Ik ben gewend om banden te verwisselen zonder überhaupt afnemers te gebruiken, nou ja, voor te demonteren worden ze wel eens gebruikt...
Maar afnemers nodig hebben om buitenbanden te monteren, te gek voor woorden!! Ik heb het originele (Campa) velglint om de wielen zitten.
Heeft iemand een tip ?
Ik moet er niet aan denken om plat te rijden....
Michelin Prorace 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 dec 2008 23:51
Welkom in de wondere wereld van de Neutron velg! Dit wiel is ontworpen om problemen te hebben met monteren en demonteren van banden. Je bent niet de eerste die hier last van heeft maar eerder de zoveelste.
Ik legde altijd de banden op mijn neutron er weer op met een setje brede plastic bandelichters.
Ik legde altijd de banden op mijn neutron er weer op met een setje brede plastic bandelichters.
Live fast; die young. mijn blog
Met campa proton zelfde probleem. Campa en fullcrum vallen vrij ruim en michelin banden vrij krap. De prorace 2 en 3 althans. Gewoon geen ideale combinatie. Vermoed dat een ander velglintje hier weinig gaat helpen.
Als je ze er eenmaal voor de eerste keer om hebt gekregen, met een bandenknecht oid en er een tijdje mee gereden hebt, dan wordt het daarna wat makkelijker en zal het bij een lekke band wel lukken. Volgende keer andere banden kopen. Continental gaat wat beter.
Als je ze er eenmaal voor de eerste keer om hebt gekregen, met een bandenknecht oid en er een tijdje mee gereden hebt, dan wordt het daarna wat makkelijker en zal het bij een lekke band wel lukken. Volgende keer andere banden kopen. Continental gaat wat beter.
Zie ook het forum item "moelijke combinaties" Hierbij de link: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=19982
Ik dit forum heb ik beschreven: "band op velg leggen zonder binnenband (oprekken).Een paar dagen laten hangen en vervolgens met zeer breede (conti) band erop leggen. Lukte bij mij goed.
Succes ermee, Bert
Ik dit forum heb ik beschreven: "band op velg leggen zonder binnenband (oprekken).Een paar dagen laten hangen en vervolgens met zeer breede (conti) band erop leggen. Lukte bij mij goed.
Succes ermee, Bert
fulcrum zero met de pro 3 is anders proleemloos. Die haal ik er vaak zelfs af zonder bandenlichters dus zelfs wel een beetje té los.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 03 mei 2011 12:58
met wat handigheid kreeg ik ze wel om de R5 heen en als ze eenmaal wat ouder woren gaat het wat makkelijker om ze erop en eraf te krijgen.
Echter rij ik nu met Ultremo R1 en die leg ik erop en haal ik eraf zonder bandenlichters
Echter rij ik nu met Ultremo R1 en die leg ik erop en haal ik eraf zonder bandenlichters
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Wat zeker belangrijk is is om van bij het begin je band te trekken naar het eindpunt toe zodat je daar nog zoveel mogelijk band hebt om hem erop te floepen. Laatste stukje rol ik er ook altijd over. Ook zorgen dat je band mooi in het midden ligt en niet volledig tegen de andere rand van de velg.
Moeilijk met woorden te beschrijven allemaal en er zijn inderdaad sommig combinatie's waar je moedeloos van wordt. Alhoewel ik al heel wat ervaring had heb ik eens Fortezza Tricomp icm Machisio Zefir (toen er nog een sprake van 75, 90 was) gehad. Op een bepaald moment dacht ik toen ook echt: dit lukt gewoon niet. Dan de dag erna nog eens een ultieme poging en toen lukte het wel. Eén troost: als je band er een tijdje op ligt en op druk gestaan heeft valt het al heel wat beter mee als je onderweg eens moet wisselen.
Woonwerk, in het donker en de regen wil je dit echter niet tegenkomen en daarom heb ik ook Zonda's gekocht, die hebben dat probleem niet. In het geval van Campa lijkt het er wel op dat ze de mensen die een goedkopere set willen wel willen pesten.
Moeilijk met woorden te beschrijven allemaal en er zijn inderdaad sommig combinatie's waar je moedeloos van wordt. Alhoewel ik al heel wat ervaring had heb ik eens Fortezza Tricomp icm Machisio Zefir (toen er nog een sprake van 75, 90 was) gehad. Op een bepaald moment dacht ik toen ook echt: dit lukt gewoon niet. Dan de dag erna nog eens een ultieme poging en toen lukte het wel. Eén troost: als je band er een tijdje op ligt en op druk gestaan heeft valt het al heel wat beter mee als je onderweg eens moet wisselen.
Woonwerk, in het donker en de regen wil je dit echter niet tegenkomen en daarom heb ik ook Zonda's gekocht, die hebben dat probleem niet. In het geval van Campa lijkt het er wel op dat ze de mensen die een goedkopere set willen wel willen pesten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
JaapC50 schreef:Wat voor velglint gebruik je? Zo'n stug palstiek ding wat je bij je wielen krijgt? Als dat zo is ligt daar misschien je probleem.
Plak er een Velox-lintje in en je hebt een fractie meer ruimte voor de band.
Let wel goed op dat je de groene Velox ( 16 mm ) neemt.
Blauw ( 18 mm ) is net een paar mm breder en dan kom je van de regen in de drup.
Ik had hetzelfde euvel met nucleon wielen, de voorloper van neutron.
Het gaat nu nog niet vanzelf maar het is te doen ... :rolleye:
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders