Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Upgraden naar carbon

mikawoef
Forum-lid

mikawoef 12 jun 2009 17:15

JackBrown schreef:
perik schreef:
mikawoef schreef: (..) De eerste keer dat ik met mijn carbon reed zei mijn vriendin dat ik bij één simpele trap echt naar voor stuifde tov mijn alu.

Dat wil ik ook wel, zo´n carbonnen frame met hulpmotor :) Qua snelheid ga je echt niks merken hoor, dus maak je geen illusies daarover. Zowel in een alu als in een carbon frame treden geen of slechts verwaarloosbare verlizen op.

Kijk, ik kan best geloven dat mikawoef een duidelijk betere acceleratie merkt bij zijn carbon fiets t.o.v. zijn aluminium fiets. Alleen: het verschil zal meer te maken kunnen hebben met een betere geometrie, betere wielen, lichtere onderdelen, etc, dan met het feit dat snellere fiets gemaakt is van carbon en de minder snelle van aluminium. Daarbij ga ik ervan uit dat de overige omstandigheden, zoals de conditie van de renner, weersomstandigheden, enz. gelijk zijn.

Dat bedoelde ik ook natuurlijk dat de rest van afmontage ook beter is.En hetgeen ik bedoelde met naar voren stuiven is wel als je bv 15 km rijdt en je zet aan dat je op dat moment een veel betere acceleratie verkrijgt en eens je op snelheid bent er geen verschil meer is tussen mijn alu en carbon.En perik je moet dit nu ook niet echt letterlijk nemen.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 12 jun 2009 22:28

@reinier10: misschien wil je ook dit merk overwegen. Er zijn hier en daar goede verhalen over geschreven:

http://www.poison-bikes.de/frame.php?&lay1=3
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 jun 2009 01:09

mikawoef schreef: (..) De eerste keer dat ik met mijn carbon reed zei mijn vriendin dat ik bij één simpele trap echt naar voor stuifde tov mijn alu.

Ik rij al ruim 15 jaar op dezelfde (mangalloy stalen) fiets (de Peugeot uit de bike review) Nieuw is wel mooier maar beleef je er ook meer lol aan? toen ik aan mijn FM vroeg of een nieuwe fiets nou ook echt meer plezier op zou leveren was hij vrij stellig: JA! Onder andere het verschil met aanzetten na een bocht gebruikte hij als voorbeeld. Daarin herken ik ook de opmerking van Mikawoef. De fm adviseerde mij eigenlijk de Carbon fiets maar gaf gelijk toe dat ook een moderne alu fiets al een aanmerkelijk verschil (in fietsplezier) op zou leveren. sindsdien kraak ik mijn hersenen Alu of Carbon. Toch begin ik meer te voelen voor een Carbon fiets, ook al zit daar ook iets van "een als ik na al die jaren dan toch een nieuwe fiets koop...gevoel" bij.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

saasers
Forum-lid

saasers 13 jun 2009 01:17

poison bikes zijn echt zeer mooie fietsen, ben eens even op hun site gaan kijken en ze vallen zeer goed mee,
de prijs is ook ok trouwens

reinier10
Forum-lid

reinier10 13 jun 2009 01:37

Poison klinkt best interessant, maar hebben geen winkel zoals rose en canyon wel hebben.
Wat betreft het verschil carbon/alu ga ik dat morgen uitproberen bij rose

Plaats reactie