Alles over vakanties op én met de fiets

Amsterdam - Parijs non-stop

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 jun 2009 01:04

Na de SSPCO08 vorig jaar (350km fixed icl nacht doorfietsen) dit jaar een nieuwe uitdaging:

Amsterdam - Parijs aan één stuk door (met z'n 2'en)
http://amsterdam-parijs.skits.nl

Vertrek vrijdag 3 juli 12.00 vanaf het Museumplein,
geplande aankomst zaterdag 4 juli 22.00 onder de Eiffeltoren :D

We kunnen een Garmin 60 CSx lenen om niet te verdwalen.

Tips van ervaren Frankrijkgangers en/of langeafstandsfietsers?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 14 jun 2009 11:43

1e tip, kijk in het vervolg eerst op de lange afstands kalender voordat je een tocht plant. Nu zul je zo goed als niemand krijgen, in hetzelfde weekend is in Nunspeet een 24 uurs tocht. Is erg jammer, anders hadden jullie vast wat ervaren rijders meegekregen.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 14 jun 2009 18:01

[quote="Scepticus"]Na de SSPCO08 vorig jaar (350km fixed icl nacht doorfietsen) dit jaar een nieuwe uitdaging:

Amsterdam - Parijs aan één stuk door (met z'n 2'en)
http://amsterdam-parijs.skits.nl

Vertrek vrijdag 3 juli 12.00 vanaf het Museumplein,
geplande aankomst zaterdag 4 juli 22.00 onder de Eiffeltoren :D

We kunnen een Garmin 60 CSx lenen om niet te verdwalen.

Tips van ervaren Frankrijkgangers en/of langeafstandsfietsers?
[/quote]

Mijn ervaringen met de franse houding t.o.v. fietsers is positief. Zou alleen wel in de nacht de stadcentra's mijden, maar waarschijnlijk heb je die keus niet.
Laat je in ieder geval niet afschrikken door het ligfietsrecord, 12. 45 uur ofzo, door ene Ymte Sijbrandij.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 jun 2009 20:37

[quote="Ultra_Ivo"]1e tip, kijk in het vervolg eerst op de lange afstands kalender voordat je een tocht plant. Nu zul je zo goed als niemand krijgen, in hetzelfde weekend is in Nunspeet een 24 uurs tocht. Is erg jammer, anders hadden jullie vast wat ervaren rijders meegekregen.[/quote]

Ik heb deze niet georganiseerd ;)

Hier doen vooral studenten aan mee, die zitten wrs nog niet zo in de langeafstandsscene.

Er wordt gereden in tweetallen trouwens, start en finish zijn bekend, verder helemaal zelf navigeren.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 09 jul 2009 01:07

Het was epic :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 jul 2009 20:29

Vertellen dan. Met van die slechte telefoonfoto's graag;)

Ben je op de trek of op de fixerd geweest?

Edit: Of de monocog:p

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 16 jul 2009 23:35

Waar blijven die verhalen en foto's????? :D

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 jul 2009 23:38

Nou, poging wagen dan:

De GPS was toch niet gelukt, dus hadden we (we = ik en bestuursgenootje M) in Google maps een route gebakken en uitgetekend op gekopieerde kaarten:
ROUTE

Afbeelding
Fietsen volgeplakt met reflectiespul en pakjes energiedrank.

Vrijdag 12.00 vertrokken vanaf het Museumplein.
Behoorlijk warm en benauwd, tegenwind

Afbeelding
Pontje naar Ameide. De plaatselijke zonnende pubers zijn erg verbaasd over onze bestemming: een kwartier eerder was er ook al een stel fietsers langsgekomen dat naar Parijs wilde :D

Afbeelding
Terrasje in Dorst

Zo tegen 20.00 klaart het op, de wind draait iets, avondzon, muziekje erbij, kan niet beter.

22.00 nog een keer eten

Dan de nacht in, nog steeds ok.

Afbeelding
Meligheid in Brakel om 4 uur 's nachts.

Zaterdagochtend 06.30 M diepe inzinking in Leuze en kort daarna in ook.
Even geslapen op bankje bij Station, gegeten, 2 uur later weer redelijk levend verder.

Zaterdag 11-13u: vreselijk verdwaald in Valenciennes. Enorm opgefokt, te weinig gegeten, te koud colaatje gedronken en weer uitgekotst maar uiteindelijk weer de weg gevonden. Eten gaat nog steeds verschrikkelijk moeilijk en Parijs is nog erg ver.

Rond 14.00: M meldt niet te weten of ze het nog wel zit zitten. Ze gaat proberen even een half uurtje met een muziekje erbij haar gedachten te verzetten.
Ondertussen besluit ik dat ik het niet erg zou vinden als ze niet meer verder zou willen.
14.30: M wil verder.

Rond 15u: bizarre mindfucks. We gaan even liggen in de tuin van een hotel in Cambrai. Ik lig een half uur te malen, 'wat was dit voor idioot plan en waar heb ik die arme M toch in hemelsnaam in meegesleept.'
We gaan weer verder, M op kop en ik balend erachteraan.
Dan gaat van de ene op de andere seconde het licht weer aan. 'Het is nog maar 150 km, als we gewoon ff doorknallen redden we dat makkelijk voor middernacht! :D ' Ook bedenk ik eindelijk waar ik zin in heb qua eten: vruchtenyoghurtjes! Ik zet me weer op kop en geef gas om zo snel mogelijk bij een supermarkt met vruchtenyoghurtjes te zijn.
De opleving blijkt niet van lange duur want bij de supermarkt in Péronne voelen we ons toch wel heel erg moe en besluiten ermee te stoppen voor die dag. Gelukkig willen de mensen bij de receptie ons helpen met het zoeken van een hotelletje.
Met moeite een bord spaghetti naar binnen en doodmoe in slaap gevallen.
Volgende ochtend voelen we ons verbazingwekkend goed. Zadelpijn valt mee, benen voelen kakelvers, en mss nog wel het belangrijkste: eten lukt weer! Even langs de supermarkt om mueslirepen en bananen in te slaan en om 11.00 weer op weg. Laatste 140 km gaat lekker, prima gemiddelde, wel saaie D-wegen met érg veel roadkill.

Als we door de banlieues te noorden van Parijs rijden bedenk ik me dat het nog niet zo slecht is dat we daar niet in de donker doorheen zijn gereden.

Afbeelding
Zondag 18.20 Eiffeltoren.

Buiten tijd maar toch erg geslaagd. :D

Enige jammere is dat ruim 10 dagen later mijn pink en ringvinger rechts nog steeds een beetje raar voelen (Nervus Ulnaris beetje geplet) maar dat gaat wel weer over.

Volgend jaar weer!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 jul 2009 00:16

En ubergave actie! Wellicht ga ik volgend jaar starten.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 19 jul 2009 16:26

en anders ik wel!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie