Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Windgeruis

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 31 mar 2011 01:02

Ik heb eens van iemand gehoord die er ook last van had dat hij een tapeje van 7mm van naar achter over die uitholling in je ook deed, an als je die goed plaatst (in de rijrichting) je een stuk minder last ervan had.

PS: de eerder genoemde Disco oordopjes, werken hier niet, Bij dance muziek worden juist de bassen eruit gehaald, en de wind zijn hoofdzakelijk hoge tonen....
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 31 mar 2011 02:25

A3 schreef:
jaapieo schreef:
A3 schreef:Ikzelf rij altijd met muziek (wel heel zachtjes) middels een 'in-ear' headset.
Geeft geen geruis én je hebt ook nog je eigen muziekkeuze onderweg!

Dat "zachtjes" is relatief natuurlijk...
Om het überhaupt te kunnen verstaan onder het fietsen heb je toch behoorlijk volume nodig, luister maar eens in het zelfde volume naar muziek als je over straat loopt of in de huiskamer zit, dan hoor je behalve je muziek verder niets!

Ik hoor de auto's wel, kijk goed om me heen en rijd altijd alleen.
Dan is het goed te doen.

De afstand waarop de auto zich bevind op het moment dat jij hem hoort met muziek of zonder muziek zal nog wel uitmaken. 't is gewoon het veiligste zonder, je hoort minder. Daar kun je niet omheen natuurlijk.
mijn Flickr

kikkie
Forum-lid

kikkie 31 mar 2011 11:01

MrBolshoi schreef:@ Daniel1975
En dat is ook altijd leuk voor de motivatie..
Overigens fiets ik altijd met muziek in, maar wind tegen hoor ik daar weinig van.
Het viel mij wel op dat van de winter het fietsen met muts wel heel veel scheelt.

in-ear oordopjes, werkt perfect, zelfs met wk 5 tegen kun je nog van je moesiek genieten!
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

eudaimonia
Forum-lid

eudaimonia 31 mar 2011 11:10

Alleen het woord "Windgeruis" is toch al prachtig? :-)

jeek
Forum-lid

jeek 31 mar 2011 16:28

een fietsmaatje van mij heeft een vingerdik stukje schuim geplakt op het helm bandje wat voor je oor langs gaat en hij heeft daar veel baat bij
het effect kun je zelf gemakkelijk nabootsen door even je vinger op dat bandje te leggen tijdens het fietsen

t ziet wel redelijk suf uit....
maar ja dan doen de meeste fietsers van boven de 40 (including myself) voor buitenstaanders
Experiment with your bike to get the best biking experience!

Plaats reactie