Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Iemand ervaring met Lake CX401 schoenen

vinkhugo
Forum-lid

vinkhugo 16 jul 2009 16:16

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met Lake CX401 schoenen en hoe ze dan bevallen. Waar zou je ze eventueel kunnen kopen, heeft Hopmans ze bijvoorbeeld.

Hier nog de Milram en de Garmin uitvoering.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 16 jul 2009 16:18

Heb je geen groter plaatje? Het is bijna niet te zien ;-))

Geen ervaring mee, en ik denk dat je gewoon Hopmans even moet bellen om te weten of ze ze hebben lijkt me?
"Try not. Do or do not......there is no try"

oldboy
Forum-lid

oldboy 16 jul 2009 16:39

Heb ze gehad. Voor mij een iets te brede leest. Heb ze vervolgens geruild. Ben weer terug naar Specialized .

Denk dat het kwalitatief goede schoenen zijn maar, ze zijn wel prijzig en vond dat custom wel meevallen. Maar goed das persoonlijk. Heb je enigzins brede voeten dan zullen ze wel zitten maar, smalle voeten betekent een beetje zwemmen in de schoen.

Schoenen zijn niet in Nederland verkrijgbaar maar, bij Roseversand zijn ze gewoon te bestellen.

rogerfederer
Forum-lid

rogerfederer 28 dec 2009 22:24

Uhm, ik twijfel ook sterk om deze schoenen te kopen, ik ben alleen wat bezorgd of ze voor mij breed genoeg zullen zijn. Heb nu northwave aerlite SBS en deze passen net, maar ik denk/hoop dat je met het BOA systeem van LAKE de drk wat kan verminderen op bepaalde plaatsen van de voet. Jij(Oldboy) zegt dus dat ze wat breed uitvallen, ik lees echter vooral op andere sites dat ze eerder naar SIDI-normen neigen, wat dus eerder smal is. Dat doet me dus twijfelen, weet je soms van jezelf of je smalle dan wel brede voeten hebt ?

alvast bedankt.

bosna
Forum-lid

bosna 29 dec 2009 23:36

hey

ik had het zelfde probleem , mijn voeten zijn ook breed .
ik had northwave geprobeerd maar zelfs deze waren niet breed genoeg .
ik wilde ook een paar lake 401 maar ik kon ze hier in de buurt nergens passen .
heb nu een paar bont schoenen besteld (na passen), en die zaten heerlijk.
moet ze nu nog verwarmen en naar mijn voet zetten ,dus het zal alleen maar beter worden .

4kids
Forum-lid

4kids 26 jan 2010 16:14

Toevallig kwam ik deze schoenen tegen bij mijn FM. Care4bikes in Zeist.
Misschien even langsgaan?

mimarron
Forum-lid

mimarron 03 feb 2010 08:52

heb ze gekocht en moet zeggen heerlijke schoenen , had shimano schoenen maar deze rijden zelfs op de tacx lekker
heb ze nu 2 weken maar oke ( witte maat 44,5 zelfde als mn schoen maat)

fijne pasvorm en makkelijke sluiting
heb de speedplay uitvoering
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

rogerfederer
Forum-lid

rogerfederer 03 feb 2010 13:38

Kan je bijvoorbeeld ook, je schoen losser laten aan bv je tenen en vaster aansluiten bovenaan bij je wreef ? Of is de sluiting egaal, ofwel vast/ofwel los?

danny1407
Forum-lid

danny1407 03 feb 2010 13:40

De sluiting is vast of los, maar niet echt egaal.

Bij de wreef voel je wat meer spanning als bij de tenen.
Tenen "afknellen" gaat je nagenoeg niet lukken omdat je dan de schoen door je wreef heen moet draaien.
Althans, zo ervaar ik het.
FacebookS3RSSite

mimarron
Forum-lid

mimarron 03 feb 2010 20:10

door de perfecte pasvorm kan je zelfs met losse draad rijden , de carbon achterkant is vrij hoog en komt om je hiel heen deze "klemt" als t ware om je voet heen
echt een top schoen voor ja veel geld maar zeker waard ( nee ben geen verkoper maar een leifhebber en een fan geworden van lake)
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

rogerfederer
Forum-lid

rogerfederer 03 feb 2010 20:54

ok bedankt, maarja van het feit dat het topschoenen zijn hoeven jullie me niet meer te overtuigen. Het geld heb ik er ook wel voor over, het enige dat me weerhoudt is dat de maatvoering ongeveer overeen komt met sidi, zoals ik vaak lees. Maar ik heb erg brede voeten, ik rijd nu al zowat 4-5 jaar lang ieder jaar met een nieuw paar. Shimano te smal, sidi te smal en nu heb ik northwave. Deze zijn kwa breedte eindelijk voldoende. Maar ze zitten niet erg comfortabel. De plaatsen waar je de velcro omheen trekt als het waren knellen enorm. Dit lijkt me bij lake niet te zijn. Alleen vrees ik dus dat deze schoenen te smal gaan uivallen voor mij en dat zou dan weer wel zonde zijn van het geld. Daarom vraag ik me ook' af(,waar Danny1407 me al deels antwoord op gaf) of je bijvoorbeeld de spanning ter hoogte van de bal van de voet( waar je voet (de mijne toch) het breedst is kan lossen en bv meer naar boven aan je voetweer harder kan aanspannen. Maar dit blijkt dus niet te gaan. Waar ik ze zou kopen kan ik ze eventueel wel wisselen, maar ze gaan maar tot 46.5. Ik heb in men normale schoenen een 46 ongeveer, dus dit lijkt me krap te wroden. Sorry dat ik in herhaling val.

Kunnen jullie misschien nog zeggen hoe je de maatvoering zou vergleijken met andere merken ?

Dank u

danny1407
Forum-lid

danny1407 03 feb 2010 21:06

Ik heb een normale voet en bij mij sluiten ze goed aan de voorzijde.
Een bredere voet zou weleens krap kunnen worden.

Ik vind ze vergelijkbaar met Nike's, hoewel de punt daarvan iets ronder loopt.
Maar de breedte bij de bal van je voet is volgens mij wel zo ongeveer gelijk.

Maat gewone schoen is bij mij wel hetzelfde als de Lake maat.
Dus in de lengte zou je weleens weg kunnen komen met 46 of een half maatje groter.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie