Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Lang frame; Ridley EOS of Specialized Allez Tripple

emilio
Forum-lid

emilio 19 jul 2009 15:56

Hallo,

Ook ik ben een beginnende wielrenner die zich bij een FM heeft laten opmeten en informeren over een nieuwe fiets.

Omdat ik erg lang ben (198) en een lange rug heb is het belangrijk dat ik een lang bovenframe neem. nu blijkt dat lang niet alle merken lange frames maken.

mijn FM heeft mij 2 types aanbevolen de Ridley EOS een intapmodel van Ridley met een prima gometrie en de Specialized Allez Tripple.

Beide fietsen voldoen aan mijn wensen (goede prijs/kwaliteit verhouding).

Nou ben ik helemaal niet bekend met deze merken en zou graag jullie reacties willen weten en eventueel andere suggesties voor andere merken met (met name) lange frames..

Emiel

wivo_6
Forum-lid

wivo_6 19 jul 2009 23:34

Emilio, als je je gewenste bovenbuislengte eens post dan krijg je gegarandeerd de nodige suggesties.

En wat die EOS betreft, dat is inderdaad de instapper maar voor een beginner zeker OK. Let wel op de afmontage.

Nog veel fietsplezier!!

emilio
Forum-lid

emilio 20 jul 2009 11:01

Bedankt wivo_6.
Volgens meting is een bovenbuislengte van 62 gewenst maar die bestaat niet of nauwelijks.
Ik kom dus uit op een bovenbuis van 60cm. Volgens mijn FM zou dit veiliger zijn dan een kortere buis om dat er dan mionder kans is dat ik over de kop ga..

Iemand suggesties voor merken die een bovenbuislengte van 60 voeren en een goede instapper van rond de 700 euro..?

sigur-ros
Forum-lid

sigur-ros 20 jul 2009 17:32

Emilio,

Ik weet niet wat je frame maat (staande buis) moet zijn maar Trek heeft ook instap modellen 1.5 of 1.7, waarbij de L 62cm een bovenbuis heeft van 59,8 en de XL 64cm een bovernbuis van 61cm
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

emilio
Forum-lid

emilio 25 jul 2009 14:24

Mijn fietsenmaker (geen trek dealer) kan deze wel bestellen maar vind het een nadeel dat bij een langere bovenbuis ook de framehoogte gelijk omhooggaat wat voor mij overbodig is..
hij zei "dan heb je helemaal zo'n klimmerek" :-p

Ik ben toch voor het ridley frame gegaan. hij gaat hem nu opbouwen met goede (2e hands) onderdelen...
De ridley fabriek zit 2 weken dicht dus ik moet nog even 2 weekjes wachten maar dan....

Plaats reactie