Welke trainingsband past goed op Campa Neutron?
+1 voor de mening moustache!
Ik gebruik (bijna) altijd conti-banden. Ik krijg ze er redelijk goed op. De eerste keer (als de bandjes nog nieuw zijn) gaat het wel wat lastiger, maar als ze 'ingereden' zijn, leg ik ze zelfs zonder bandenlichters erop.
Ik gebruik (bijna) altijd conti-banden. Ik krijg ze er redelijk goed op. De eerste keer (als de bandjes nog nieuw zijn) gaat het wel wat lastiger, maar als ze 'ingereden' zijn, leg ik ze zelfs zonder bandenlichters erop.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaak heb je qua bandenvoorkeur niet één, maar altijd wel een paar alternatieven die je goedkeuring kunnen wegdragen, dus ik begrijp de vraag van de topicstarter wel, alleen had de formulering misschien iets anders gekund.
De echte vraag is in mijn ogen dan ook: Welke banden zou de topicstarter als trainingsband willen/kunnen gebruiken en welke van deze alternatieven zijn relatief gemakkelijk om een Campa Neutron te krijgen.
Als iemand hier zijn ervaringen over zou kunnen uitwisselen (zelf rijd ik geen Neutrons) is hij volgens mij weer een eind op weg geholpen.
De echte vraag is in mijn ogen dan ook: Welke banden zou de topicstarter als trainingsband willen/kunnen gebruiken en welke van deze alternatieven zijn relatief gemakkelijk om een Campa Neutron te krijgen.
Als iemand hier zijn ervaringen over zou kunnen uitwisselen (zelf rijd ik geen Neutrons) is hij volgens mij weer een eind op weg geholpen.
Zou de vraag niet gewoon moeten zijn: hoe krijg ik een band om een velg?
Ik ben het met Moustache eens dat alle banden om elke velg te krijgen zijn. Je moet alleen een beetje kracht en handigheid hebben daarin. Zeker een vouwbandje levert toch nooit een probleem op, voor een erg stugge draadband is soms wat meer overredingskracht nodig.
Ik ben het met Moustache eens dat alle banden om elke velg te krijgen zijn. Je moet alleen een beetje kracht en handigheid hebben daarin. Zeker een vouwbandje levert toch nooit een probleem op, voor een erg stugge draadband is soms wat meer overredingskracht nodig.
Hoi,
Neutrons (ook de oudere voor tubes) zijn echt wel de lastigste wielen die ik ken om een bandje op te gooien.
Uiteindelijk lukt het wel maar dit doe je echt niet voor je plezier.
Het handigst is om het bandje een weekje of zo te laten rekken op een ander wiel, eentje waar die band wat makkelijker omgaat.
Ciao,
Neutrons (ook de oudere voor tubes) zijn echt wel de lastigste wielen die ik ken om een bandje op te gooien.
Uiteindelijk lukt het wel maar dit doe je echt niet voor je plezier.
Het handigst is om het bandje een weekje of zo te laten rekken op een ander wiel, eentje waar die band wat makkelijker omgaat.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1 voor fdegrove.
Neutron en Proton (en de DT RR1.1) zijn de meest lastige velgen die er zijn. In dat geval is kijken naar een alternatief echt zo gek niet als je meerdere malen de blaren op je duimen hebt gehad bij het wisselen.
Ik zie wel vaker mensen meewarrig reageren als er over deze wielen-bandencombi wordt gepraat, maar ik zou ze graag uitnodigen eens 2 nieuwe banden te monteren
Neutron en Proton (en de DT RR1.1) zijn de meest lastige velgen die er zijn. In dat geval is kijken naar een alternatief echt zo gek niet als je meerdere malen de blaren op je duimen hebt gehad bij het wisselen.
Ik zie wel vaker mensen meewarrig reageren als er over deze wielen-bandencombi wordt gepraat, maar ik zou ze graag uitnodigen eens 2 nieuwe banden te monteren
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Moustache schreef:
Ik snap dit nooit zo goed.
Je laat je bandenkeus toch niet afhangen van het feit of je ze er wel of niet makkelijk om krijgt? Uiteindelijk zijn alle banden erom te krijgen.
Nou wat mij betreft is dat zeker een bepalende factor. Een band moet gewoon zonder hulpmiddelen om de velg te krijgen zijn. Anders begin ik er echt niet meer aan. Campa proton met michelin pro2 bijvoorbeeld is ondoenlijk. Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan met de keuze uit vele andere goede banden?
+2 dus
Met de 4000 s nog niet geprobeerd maar de oudere conti grand prix en de gp 3000 en 4000 modellen kreeg ik wel om de protons. Wellicht is dat een optie voor de neutrons. De gp 3000 of de "gewone" conti grand prix is niet te duur en wel een prima trainingsband.
-
thomas1974
- Forum-lid
Dick66 schreef:Met dank voor jullie reacties, maar sommige combinaties zijn nagenoeg niet te doen. Zo krijg ik mijn Conti GP 4000 S en Deda Tre er ABSOLUUT niet omheen, ook niet na een half uur worstelen..
Conti GP 4000 S gaan weliswaar niet al te soepel, maar met een bandenlichter is het bij mij met 10 seconden gepiept.