Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

VDO Z3 pc link of HAC4000plus?

catwomen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2006 13:03

catwomen 05 aug 2009 15:16

Heeft iemand ervaring met deze VDO fietscomputer? Mijn Polar cs200cad is stuk en wil nu eentje kopen met een wattage meting. ik twijfel tussen deze en de cyclo hac 4000plus. iemand ervaring met 1 van deze fietscomputers?

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 20 aug 2009 23:59

VDO kan ik je niets over vertellen. Wel lijkt die HAC 4000 Plus verdacht veel op een HAC4Pro in een nieuw jasje en juist die HAC heb ik gehad.

Ervaringen in het kort: vaak vastlopen, kadans aansluiting is rampzalig slecht (2 hele dunne pinnetjes die makkelijk breken bij aansluiten sensor) en uit wat Googelarij concludeer ik dat Ciclosport nog steeds veel rare software problemen heeft.

Over de VDO geen rare dingen gevonden, maar wellicht kan iemand anders je daar meer over vertellen.

edit: zie net pas dat je naar een vermogensmeting vraagt. Een fietscomputer kan deze eigenlijk nooit (nauwkeurig) bepalen zonder een vermogensmeter op jouw fiets, het apparaatje kan tenslotte niet bepalen of jij wind mee of tegen hebt :-/
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

catwomen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2006 13:03

catwomen 21 aug 2009 11:51

Intussen nog wat onderzoek gedaan en kreeg idd niet al te goede berichten te lezen over cyclosport fietscomputers.HAC heb ik dus van mijn lijst weggehaald. Heb daarna naar die Sigma rox 9.0 gekeken en de vdo. Sigma schijnt ook wat problemen te hebben (veel mensen hadden na een paar dagen al wat meegemaakt met dat computertje en veel moesten het terugsturen). Over vdo z3 heb ik alleen op engelse en duitse sites info kunnen vinden. schijnt in NL niet zo populair te zijn want kon niets vinden.Door duitsers masaal gekocht en alleen maar super goede berichten erover!Bij de engelsen ook. Heb dus maar eentje aangeschaft! Eerste ritje al gereden en kan ik zeggen dat het een leuk dingetje is. Op pc krijg je alles tot in details te zien en dat vindt ik super voor het opbouwen van mijn trainingne. Is niet zo ingewikkeld als op het eerste gezicht lijkt.Ben benieuwd hoe hij het zal doen.

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 21 aug 2009 11:58

Mooi dat je geslaagd bent! Ik ben zelf ook nog op zoek naar iets geschikts, maar omdat de toekomstige upgrade toch een Garmin gaat worden zal dat een simpele computer zijn met HR, snelheid en afstand.

Hier in NL is het voornamelijk Polar, daarnaast Garmin voor de GPS fans. Naar computer loggen is een erg leuke gimmick als je een serieus trainingsdoel hebt. Daar zal ik toch ook al snel voor Garmin kiezen gezien die club de enige is die Mac ondersteunt.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

catwomen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2006 13:03

catwomen 21 aug 2009 12:14

Ja danke! Jij ook succes met het aanschaffen van een nieuwe fietscomputer! Van Garmin heb ik ook alleen maar positieve berichten! Van Polar niet echt goed, behalve de hele dure CS600 dan. Persoonlijk vind ik die Garmin te groot, hihi, vrouwen he? Vdo geeft me alle info die ik nodig heb om doelgericht te trainen voor mijn wedstrijden en het is niet zo groot.
O ja, via internet kopen schijnt toch want centen te schelen!! Ik heb 80euro gespaard!!!Op verschillende sites verschillende prijzen. zoek maar verschillende sites totdat je de beste aanbieding vindt.

Plaats reactie