Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS400 en 2e fiets

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 06 aug 2009 13:35

Ik heb recent een speedsensor en bikemount voor mijn 2e fiets i.c.m. Polar CS400 aangeschaft.

Heb de 2e fiets in de Polar ingesteld (vinkje aangezet) en verder de overige opties.
Alleen als ik nu fiets telt mijn Polar alles bij de 1e fiets.
Bij mijn sigma herkende de computer automatisch de 2e sensor en koos dan de bike2 totalen.

Vraag is dus: Moet ik als ik op mijn 2e fiets wil rijden, in de Polar fiets 1 uitzetten? En andersom als ik weer fiets 1 kies?
Of kan dat toch automatisch? Heb het nog niet kunnen ontdekkeninde handleiding.

� De toestand in de bergen *

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 06 aug 2009 16:19

Ja dat moet je handmatig kiezen.

Eerst in de settings het vinkje voor bike 2 aanzetten en verder instellen (wielomtrek, cadans wel/niet, autostart etc.)

Op pagina 12 van de handleiding (Hoofdstuk 4 training Registreren) staat onder punt 2: "Selecteer de fiets waarmee u gaat trainen. Bike 1 is de standaardinstelling. Kies Other als u alleen hartslag wilt registreren"

Ik zou dus de meest gebruikte fiets als Bike 1 houden.
Let op: Als je bike 1 en 2 hebt ingeschakeld, telt ie toch de totalen bij Bike 1 als je niet onderstaande handeling)en) hebt verricht, ook al rij je op je Bike 2.

Als je gaat rijden druk je op start (de grote knop onderaan), scroll naar settings met de rechterknop, druk weer op de grote knop en scroll vervolgens naar beneden naar "Bike", weer op OK (startknop) drukken en vervolgens kiezen welke fiets je gaat gebruiken; 1 of 2. That's all.

Toch jammer dat zo'n duur apparaat dat zelf even niet kiest.
Zo en nu eerst een bavaria

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 13 aug 2009 13:55

Dank surplomb, het werkt.

En ja het is wel iedere keer niet vergeten de juiste fiets te kiezen, maar ja dat went wel.
� De toestand in de bergen *

sjablue
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2007 21:57

sjablue 20 aug 2009 17:14

Hoi,

Is is ook nog een "snelle" manier om te switchen tussen fiets1 en fiets2 namelijk als volgt:

druk op start (rode knop)
gelijk pijl naar beneden (knopje rechts onder) langere tijd inhouden. (2-3 seconden).

Hij springt dan gelijk naar bike 2.

Waar ikzelf nog problemen mee heb is als ik de data upload naar Polar Protrainer zie ik in Protrainer niet meer met welke fiets de route is afgelegd. (zet ik er zelf dus maar handmatig bij). Iemand hier een oplossing voor?

Plaats reactie