Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

CS400 en snelheidsmeter

dakuup
Forum-lid

dakuup 11 aug 2009 12:03

Hallo,

Sinds kort heb ik de CS400. Maar ik krijg de snelheidsmeter niet aan de praat. Na wat zoeken op dit forum heb ik al wel wat tips gevonden m.b.t. het testen van de snelheidsmeter en zal dit straks ook gaan proberen.

Wat ik vreemd vind is dat in de nederlandse handleiding die je kan downloaden op de Polar site staat dat je via instellingen -> Bike naar een optie kan gaan waar je de snelheidsmeter moet aanzetten (staat standaard uit volgens de handleiding). Ik zal wel gek zijn maar die optie is er bij mij niet. Wanneer ik de handleiding volg kom ik inderdaad bij "Bike" uit maar kan daarna alleen voor Bike 1 kiezen en daarna keert hij terug naar het start scherm.

Kan iemand hier die ook een CS400 heeft mij vertellen waar die optie zit? Of is het alleen mogelijk icm met de Pro Trainer software?

Alvast bedankt voor de reacties!

six13freak
Forum-lid

six13freak 12 aug 2009 13:44

Bij mijn RS800 ga je in ieder geval eerst naar bike, en als ik dan bv. voor bike 1 kies krijg ik de opties: wheel, speed, autostart, cadence, speed en ook on/of. Dus misschien daar ergens??

dakuup
Forum-lid

dakuup 12 aug 2009 15:49

Nope, die opties heb ik niet nadat ik "Bike 1" heb geselecteerd. Heel vreemd. Heb Polar hier ook over gemaild. Maar nog geen antwoord gekregen.

Maar heb hem wel werkende. Voor het belachelijke bedrag van 50 euro die infrarood USB gekocht en via Pro Trainer 5 de snelheidssensor geactiveerd. Had eerst voor 10 euro een infrarood USB'tje gekocht maar die werkt uiteraard niet met Vista.

geer
Forum-lid

geer 12 aug 2009 16:06

Ik heb min of meer het zelfde met mijn cs400. Die slaat vast als het ware. In het begin loopt de km teller wel, dan na een tijdje loopt ie vast. Ik ga op onderzoek uit....

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 12 aug 2009 16:10

[quote="Geer"]Ik heb min of meer het zelfde met mijn cs400. Die slaat vast als het ware. In het begin loopt de km teller wel, dan na een tijdje loopt ie vast. Ik ga op onderzoek uit....[/quote]

Geheugen vol?
Heeft een clubgenoot ook ooit gehad.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

geer
Forum-lid

geer 13 aug 2009 11:16

Neh....hij is niet nieuw....en deed het gelijk al niet goed.

Maar goed, ik ga 'm resetten enzo...dan maar zien.

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 14 aug 2009 01:16

[quote="DaKuup"]Hallo,

Sinds kort heb ik de CS400. Maar ik krijg de snelheidsmeter niet aan de praat. Na wat zoeken op dit forum heb ik al wel wat tips gevonden m.b.t. het testen van de snelheidsmeter en zal dit straks ook gaan proberen.

Wat ik vreemd vind is dat in de nederlandse handleiding die je kan downloaden op de Polar site staat dat je via instellingen -> Bike naar een optie kan gaan waar je de snelheidsmeter moet aanzetten (staat standaard uit volgens de handleiding). Ik zal wel gek zijn maar die optie is er bij mij niet. Wanneer ik de handleiding volg kom ik inderdaad bij "Bike" uit maar kan daarna alleen voor Bike 1 kiezen en daarna keert hij terug naar het start scherm.

Kan iemand hier die ook een CS400 heeft mij vertellen waar die optie zit? Of is het alleen mogelijk icm met de Pro Trainer software?

Alvast bedankt voor de reacties![/quote]

Hij staat er echt: Settings - Bike - Speed: On/Off (en als die On staat, dan pas kan je evt ook Autostart: On/Off wijzigen). Je moet wel even naar beneden scrollen in die Bike instellingen voordat je 'm tegenkomt.

Plaats reactie