Ik ben nieuw op dit forum, en heb vanavond op m'n hometrainer (racefiets + Tacx Flow) zo'n conditietest gedaan. Ik ben een beetje uit vorm, heb 2 weken geleden voor het laatst op de fiets gezeten, en heb dit jaar nog maar 8 ritten gemaakt op de racefiets, dus minder dan 1 per maand. Ik wou een beginwaarde vastleggen om mijn voortgang bij te kunnen houden.
Ik heb de test met de volgende uitgangspunten gedaan:
1. Beginnen met warmingup
2. Beginnen met 100W
3. Blijven trappen met 80 RPM
4. Elke 30s 10 Watt extra weerstand
Ik kreeg het bij 360W een beetje benauwd, niet zozeer fysiek, maar er was geen begeleiding, dus ik wist niet hoe ver ik moest/kon/mocht pushen.
Nu heb ik wat rondgeneusd op internet, en 360W lijkt behoorlijk hoog te zijn voor zo'n max-watt test, zeker met zo weinig training. Ik voel me eerder compleet uit vorm, terwijl ik hier en daar threads lees over mensen die na een lange periode van training vol trots op 320W uitkomen. Ik denk dat ik het met begeleiding misschien wel tot 400W had uitgezongen, want echt zwaar was het nog niet: nog geen brandende/stekende spieren, wat druppeltjes op m'n voorhoofd. Van die orde. Dus volgens mij klopt er iets niet.
Wie kan mij vertellen wat ik fout heb gedaan, of heb ik misschien 'deftige' genen. Ik ben man, 25 jaar, weeg 67kg en ben 1.88m lang.
Zijn mijn uitgangspunten (1-4) correct?
Ik hoor graag wat ik allemaal verkeerd heb gedaan