Gewoon een simpele vraag: hebben jullie je fiets verzekerd?
Het ros is niet goedkoop en de sport is gevaarlijk, accepeteren jullie het risico of verzekeren jullie dat. En wat voor verzekering hebben jullie dan? of waar valt het onder.......
Verzekerd fietsen
-
- Forum-lid
je fietst wat...
Er zijn momenteel al zeker 11 topics over verzekeringen, kijk daar eens in. Makkelijk te vinden met de zoekfunctie op het forum.
Zoekresultaten verzekering

Zoekresultaten verzekering

-
- Forum-lid
Had gezocht, kwam bij resultaten over claimen uit.
Was meer aan het zoeken naar de beweegreden om te verzekeren.
Was meer aan het zoeken naar de beweegreden om te verzekeren.
je fietst wat...
Ik ben ook verzekerd, maar alleen tegen valschade. Diefstal werd me te duur. Ik ben overigens verzekerd bij Assurace.
Beweegreden was simpel, ik rij op een Pina F4:13 die in totaal een nieuwwaarde heeft van bijna 3500 Euro. Eén kei op de weg en het schrijft toch hard af als er een breuk in het carbon frame zit.
Het valt me trouwens op dat er maar weinig mensen die een dure fiets rijden deze ook verzekerd hebben. Dit terwijl dit bij auto's veel gebruikelijker is. Hoe kan dat toch??
Beweegreden was simpel, ik rij op een Pina F4:13 die in totaal een nieuwwaarde heeft van bijna 3500 Euro. Eén kei op de weg en het schrijft toch hard af als er een breuk in het carbon frame zit.
Het valt me trouwens op dat er maar weinig mensen die een dure fiets rijden deze ook verzekerd hebben. Dit terwijl dit bij auto's veel gebruikelijker is. Hoe kan dat toch??
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Zo uit mijn hoofd betaal ik rond 80 Euro per jaar met een verzekerd bedrag van 2500 Euro. Volgens mij zijn Assurace en de NTFU de meest bekende. Bij de laatste moet je volgens mij lid zijn van een vereniging.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

[quote="jaspervelzen"]Maar de verzekering gaat zeker niet op als je wedstrijden rijdt? (Wat natuurlijk nogal logisch is)[/quote]
Volgens mij ben je verzekerd via de KNWU als je een licentie hebt en aan (officiele)wedstrijden meedoet die volgens de regels van de KNWU zijn georganiseerd.
Volgens mij ben je verzekerd via de KNWU als je een licentie hebt en aan (officiele)wedstrijden meedoet die volgens de regels van de KNWU zijn georganiseerd.
[quote="marsman"]Ik ben ook verzekerd, maar alleen tegen valschade. Diefstal werd me te duur. Ik ben overigens verzekerd bij Assurace.
[/quote]
Heb mijn nieuwe fiets ook verzekerd bij Assurace (premie 175,- voor 3 jaar) Dit met name voor het kostbare frame. Geeft me toch een prettig gevoel. Voor diefstal ben ik niet verzekerd, tenzij ze deze uit de garage weghalen hiervoor heb ik de inboedel. Voor het overige adviseer ik de fiets in het zicht te houden en een mini kabelslotje in je zadeltasje te proppen, deze gebruik ik altijd bij het inschrijven. Niet dat die daardoor veilig is maar ff snel meenemen is er niet bij.
[/quote]
Heb mijn nieuwe fiets ook verzekerd bij Assurace (premie 175,- voor 3 jaar) Dit met name voor het kostbare frame. Geeft me toch een prettig gevoel. Voor diefstal ben ik niet verzekerd, tenzij ze deze uit de garage weghalen hiervoor heb ik de inboedel. Voor het overige adviseer ik de fiets in het zicht te houden en een mini kabelslotje in je zadeltasje te proppen, deze gebruik ik altijd bij het inschrijven. Niet dat die daardoor veilig is maar ff snel meenemen is er niet bij.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
- Forum-lid
Hier ook via Assurace, kun je prima tegen schade verzekeren, is zelfs tegen getaxeerde waarde, dus geen gezeik met afschrijving e.d., daarnaast is (kapotte) kleding (bij valpartijen) ook netjes meeverzekerd.
Mijn Wilier Cento en Specialized Epic zijn daar ook verzekerd, eerste wat ik gedaan heb, nog voor ik er 1 meter op gefietst had.
Vallen en een stervensduur carbon frame breken zou anders wel eens op een nachtmerrie kunnen uitdraaien....
Mijn Wilier Cento en Specialized Epic zijn daar ook verzekerd, eerste wat ik gedaan heb, nog voor ik er 1 meter op gefietst had.
Vallen en een stervensduur carbon frame breken zou anders wel eens op een nachtmerrie kunnen uitdraaien....