Sinds twee weken ben ik in het bezit van een Gazelle Champion Mondial met AA-frame in de zeer aparte kleurencombinatie blauw-geel. De verkoper wist niet te melden uit welk jaar de fiets was ("een jaar of tien oud"), maar na wat research weet ik nu dat het bouwjaar tussen 1983 en 1986 moet zitten. De fantastische website Gazelle Champion Mondial bicycle pages heeft een overzicht met framenummers en daar past mijn nummer tussen rond deze jaren. Bovendien is het jaartal op de derailleur 'pat.83'.
De fiets is mooi onderhouden of er is gewoon weinig mee gefietst. Er zitten wel wat gebruikssporen op en de lak is op sommige plekken bijgewerkt. De fiets is voorzien van een Rolls zadel en Campagnolo Super Record naven, buiscommandeurs, remmerij en derailleur, cinelli bocht en stuurpen, mavic velgen en Vredestein rubber. Rijdt perfect! Framehoogte 58cm, nét aan groot genoeg dus voor mijn 1,86 m.
Gazelle Champion Mondial AA Special Frame
Vind het vooral grappig dat er een Amerikaanse ? site is die het hele gamma aan "oud" Nederlandse racefietsen opneemt. Die van jou zit nog erg strak in de lad zo te zien. Ik vind het wel wat hebben zo.
Mocht je trouwens nog een reserve voorvork zoeken, ik heb er al jaren precies zo een liggen in een stoffig hoekje. Wel nog uitstekend in de lak in precies deze kleur gazelle geel.
Mocht je trouwens nog een reserve voorvork zoeken, ik heb er al jaren precies zo een liggen in een stoffig hoekje. Wel nog uitstekend in de lak in precies deze kleur gazelle geel.
Zeer mooi frame, ben alleen wat minder gecharmeerd van het stuurlint en kleur van de banden.
Mag ik vragen hoeveel je ervoor neergeteld hebt?
EDIT - lees net dit op bovenstaande site:
Why a classic Gazelle Champion Mondial?
They are not Italian. Or French.Therefore a sizeable chunk of the vintage bike community is uninterested.
They are Dutch. Meaning utility before style. Pragmatism before passion. Those are plusses, in case you wonder.
Achter beide stellingen zou ik graag een vraagteken plaatsen!
Mag ik vragen hoeveel je ervoor neergeteld hebt?
EDIT - lees net dit op bovenstaande site:
Why a classic Gazelle Champion Mondial?
They are not Italian. Or French.Therefore a sizeable chunk of the vintage bike community is uninterested.
They are Dutch. Meaning utility before style. Pragmatism before passion. Those are plusses, in case you wonder.
Achter beide stellingen zou ik graag een vraagteken plaatsen!