Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project: DANV 1407

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 20 nov 2009 21:55

mm1980 schreef:
Ypuh schreef:Ik heb inmiddels mijn frame ook opgebouwd met sambal parts. Stuur + Stuurpen, Zadelpen + Zadelpenklem en een nieuw setje bidonhouders. Zal zondag even een ritje maken en als het een beetje mooi weer is, een foto'tje.

Ben tot nu toe erg tevreden over de looks! En ook het gewicht is toch wel aanmerkelijk minder i.t.t. de alu parts die eraf komen.

Als laatste nog een setje carbon wielen en dan kan ik er volgend seizoen weer volop tegenaan!


Waar kun je die wielen bekijken / bestellen ? En zijn jullie niet bang als je in het buitenland besteld je de spullen wel krijgt ?

Misschien wel een verkeerde gedachte maar zal helaas niet de eerste keer zijn !!



Hey,

De wielen haal ik gewoon bij Kuiper Trading of het word een setje Dura Ace c24 wielen. De veelal op eBay geboden wielen zijn vooral tubes. Daarbovenop vind ik het wel fijn om voor mijn wielen een garantie plekje te hebben indien er een spaak springt of aangespannen moet worden.

Als je bang bent voor een miskoop, dan kun je het beter gewoon naar je LBS toe gaan. Ik heb een verkoper op eBay gecontacteerd en via mail een dealtje gesloten buiten eBay om. Als je het via eBay doet, ben je nog deels verzekerd door PayPal en eBay. Doe je het buiten eBay om, dan ben je aangewezen op het vertrouwen van de verkoper.

Bij mij is overigens nog nooit iets mis gegaan. In dit geval heb ik nu voor een krappe €100,- een compleet nieuwe full carbon afbouw die er op het eerste oog heel gelikt uit ziet! Je moet het geld kunnen missen indien je word opgelicht, want als de verkoper niets verstuurd hoor je nooit weer iets en kun je naar je geld fluiten! Echter iemand die de moeite neemt om wel 10.000'en klanten te bedienen op eBay en producten met foto & specs aanbied, kun je wel een beetje vertrouwen.

Als je nog vragen hebt; be my guest.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 20 nov 2009 22:17

Precies....de "goeie" pik je er wel vrij makkelijk uit hoor.
China heb ik wel een goed gevoel over, zo ook Taiwan.
Indonesie.....niet doen!
Die bieden Sram red groepen aan voor 500 euro, dus dan begrijp je wel dat dat TE mooi is om waar te zijn.

About the sambal forum-rit........starten bij Ming Garden of King Garden?
FacebookS3RSSite

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1040
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 21 nov 2009 00:10

rbr schreef:De remmen achter of voor?


Allebei.
Gazelle Team TVM \'99

rickyb
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:15

rickyb 21 nov 2009 16:26

Misschien wel leuk om een lijstje te maken met E-Bay-verkopers van Foe-Yong-Bike-Parts.
Ik heb nu bij mijn saved sellers de volgende staan:
- 88bikefun
- anybaby8088
- bicycle_999
- bicyclemarket
- bikebicycle99
- carbonbicycle
- kbcyclewerks

Ik heb 2 sets van 2 carbon bidonhouders gekocht, met goed/snel resultaat.

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 21 nov 2009 17:17

ik heb ook veel gemaild met de bovenstaande verkopers,
wat mij opviel is dat het allemaal op hetzelfde neer komt, en ze heel moeilijk doen over combinatie verzending. De mails worden met ongeveer het zelfde taalgebruik verzonden. Bij elke verkoper zijn de prijzen hetzelfde. Dus ik denk dat het gewoon 1 pot nat is. en dat dus al die accounts van 1 iemand zijn. Maar verder lijkt het me prima zaken doen. Alleen snap ik niet waarom je zoveel accounts aan maakt en dezelfde producten aanbied....
Cannondale Caad 10

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2009 17:20

Zou het taalgebruik niet misschien 't zelfde zijn omdat ze allemaal even brak Engels spreken? En de prijzen niet hetzelfde omdat het spul allemaal uit 1 of 2 fabrieken komt en dat ze allemaal met vrij minimale marges werken.

En dat er weer Hollanders niet door hebben dat bij veel goedkope producten de prijs gewoon bij de verzendkosten in zit en dan van de verzendkosten van extra onderdelen af willen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rickyb
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:15

rickyb 21 nov 2009 17:21

Of dat de een het van de ander heeft afgekeken.
Gecombineerde verzending is niet mogelijk, je betaalt per produkt overdreven veel verzendkosten. Dat neemt niet weg dat bv. de bidonhouders qua waarde onder de €25,- zaten en er dus geen inklaringskosten waren hier in NL.

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 21 nov 2009 17:28

nee we hebben het nagetrokken en het zijn echt de zelfde verkopers!
Cannondale Caad 10

Gebruikersavatar
vvoister
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:14

Gebruikersavatar vvoister 22 nov 2009 15:55

Danny,

Ben nog niet zo lang lid van dit forum, en stuitte (via de 1.9 post) op deze post. Veel leesplezier aan gehad, en wat een geweldig resultaat! Mijn complimenten hoor. Ik vind dat je voor een redelijk budget echt een hele stoere fiets hebt gebouwd. Deze zomer lekker veel toeren. Misschien komen we elkaar nog wel tegen. Ik zal je fiets in ieder geval direct herkennen. Veel plezier er mee!

Gr
Erik
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 22 nov 2009 16:29

Dank je Vvoister!

Ben eerlijk gezegd alweer met plannen bezig om te gaan spuiten hoor.
Het frame bevalt me dusdanig goed, dat ik er nu wel wat meer tijd en moeite in wil steken.
Het is voorlopig wel een blijvertje.

Andere reden is dat ik afgelopen vrijdag bij bike2build aan het snuffelen was en ik erop geattendeerd werd dat alle kleding die dag 30% korting bij het afrekenen kreeg.
Toen kon ik dat Castelli jack en die Castelli broek niet laten hangen!
Alleen om nou met Castelli op een fiets met sterretjes te zitten........
Denk dus dat ik even bij Cervelo op studie moet voor een leuk spuitschema!
(niet dat ik er Cervelo op ga spuiten, want da's zo ongeveer hetzelfde als een ferrari logo op je fiat....vind ik ook not-done)

Wat betreft dezelfde en/of verschillende aanbieders op Ebay.
Ik weet dat "my man" bicyclemarket ook onder de naam 88bikefun verkoopt.
De wijsheid daarvan ken ik niet.

Hoe dan ook, bicyclemarket is buitengewoon netjes geweest met het na sturen van wat onderdelen die ik bij de eerste levering niet zo mooi vond.
Ik zal niet zo snel naar een ander kijken voor een paar eurocent verschil.
FacebookS3RSSite

gustav
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:41

gustav 22 nov 2009 20:43

Heb toch veel horror verhalen gehoord over chinese frames die afgekeurd waren of niet-betrouwbare prototypes die bij de fabrieken in de vuilnisbak beland waren en vervolgens door personeel individueel op ebay verkocht werd om zo een centje mee te pikken! (komt zeeeeer veel voor)

Dus zorgen dat je rechtstreeks handel doet met een fabriek of bedrijf met website en niet met louche handelaren.
(kunnen ook betrouwbaar zijn maar het risico is veel groter)

Ik ben ook inmiddels bezig met een 'taiwan' project.
Ik heb het ' volgens de experts in china' meest kwalitatieve en technisch geavanceerde TT frame besteld!!
(incl carbon stuurset en voorvork!) De kabels lopen door de buis en de remklauw zit onder de bracketpot.
door het lage balhoofd en hogere bovenbuis loopt de bovenbuis in lijn door met het stuur, net zoals bij de nieuwste Specialized Shiv, en Giant Trinity van Rabo, en de Scott van Columbia.

Ik zag hier eerder een carbon TT frame langskomen met een licht bolle bovenbuis en kromme zadelpen, die wordt veel verkocht voor rond de 450 dollar, die wilde ik eerst bestellen maar ik heb goede info van een nederlandse insider in China en dat blijkt dit een bagger frame te zijn.

Deze koste het dubbele maar schijnt helemaal top te zijn!
Wordt volgend jaar ook verkocht door andere kleinere merkjes net zoals het welbekende 'planet-X' frame! (tot nu toe al Casati, en Velo-Vie)

Deze is dus rechtstreeks van de fabriek in taiwan naar mij onderweg!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan niet wachten!!

[img=http://94.100.121.161/794950001-7950000 ... _Nloq.jpeg]

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 22 nov 2009 20:54

stoer frame, ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat!
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie