TiesT schreef:nu.nl schreef: Deze fietsverlichting is daarbij evengoed in staat om een konijn op 100 meter afstand te verblinden.
Als je het daar van moet hebben:D
Ik heb de Nukelight dus he
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
TiesT schreef:nu.nl schreef: Deze fietsverlichting is daarbij evengoed in staat om een konijn op 100 meter afstand te verblinden.
Als je het daar van moet hebben:D

staph schreef:maus_1990, waar heb je deze lamp besteld?
Amclassic-fan schreef:Hilarisch, 540 lumen uit een 3 watt led, fysiek volstrekt onmogelijk maar ach? Is ook wel jammer dat ze niet eens een flauw benul hebben wat de eenheid lumen betekend. Als iets op 1 meter afstand 500 lumen geeft, dan is het op 10 meter nog steeds 500 lumen. Ze hebben het over Lux en laat dat nu net niets zeggen. Die 130 lumen lijkt me meer op z'n plaats, al lijkt me dat ook nog te veel gezien de plastic behuizing.

helemaal mee eens; ik heb er zelf ook eentje en ben er uiterst tevreden meePinaride schreef:Nou, ik heb het maar gewaagd, de Magicshine besteld ...Alleen de waterdichtheid van de accu vond ik niet echt super, dus de uitkomende kabel heb ik eerst nog even afgekit.
De boel afgelopen maandag gemonteerd en vanaf dinsdag elke dag woon-werk gereden. In een woord "SUPER". WAT EEN LICHTOPBRENGST!! ... Ja, voor dit geld is het echt een aanrader! Gewoon doen!

Pietr schreef:Hoe is het met de kwaliteit van de naafdynamo DH-3N80 gesteld in vergelijking met een xt-naaf? Ik doel dan specifiek op de naaf.
arjan916 schreef:Ja, de donkere dagen komen eraan dus komt ook het verlichting topic weer bovendrijven
Wie heeft er een Magicshine en rijdt er probleemloos mee rond?
Gezien de lage prijs ben ik nog niet overtuigd van de kwaliteit voor de langere termijn, dus hoe zit het met de betrouwbaarheid?
De andere optie waar ik anders voor ga is de Sigma Powerled (black), eventueel voorzien van de (optioneel) oplaadbare batterijen.
Wie rijdt er met deze lamp rond en hoe lang kun je daadwerkelijk rijden met normale (niet oplaadbare) batterijen? De fabrieksopgave is vaak nogal optimistich, dus liever praktijkreacties.
De Sigma lijkt mij een duurzamer exemplaar, maar levert iets minder.
Maar beide lijken me ruimschoots voldoende voor gebruik op de weg (verlicht en onverlicht).