Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuwe racefiets, voornamelijk om mee in Nederland te fietsen (toertochten) en ook om van tijd tot tijd mee te nemen op vakantie naar (bv) Frankrijk.
Ik ben ca. 1.97 lang en kom gezien binnenbeenlengte op maat 64 frame. Ik fiets momenteel op een oude Koga Miyata (toch al snel een jaartje of 15 oud) maat 66, maar dat zal lastig worden, en 64 is volgens mij ook prima.
Nu gaat m'n voorkeur uit naar de Cube Attempt, maar hoor wat tegenstrijdige berichten over de montage van zowel shimano 105 als ultegra op deze fiets. Kan dit voor problemen zorgen, of is dit geen probleem?
Welke 'goede' fietsen in deze prijsklasse (max 1250 euro?) zijn er nog meer?
bedankt voor jullie reactie,
koen
Nieuwe fiets
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
De Shimano Ultegra/105 mix is niets mis mee hoor. Wel heb ik begrepen dat in verhouding de nieuwe modellen duurder/lager afgemonteerd zijn dan de 2009 modellen.
Tot 1250€ zijn er ontiegelijk veel goede fietsen. Met Cube noem je toch een merk van de 'mooiste' fietsen in mijn ogen, met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Voor dat budget moet je je richten op een volledige 105 afmontage of met een beetje geluk een Ultegra afmontage. Een mix is geen probleem, maar als de remmen slechts Ultegra zijn, dan merk je daar weinig van natuurlijk. Met name het schakelsysteem en de shifters bepalen de kwaliteit van de groep.
Tot 1250€ zijn er ontiegelijk veel goede fietsen. Met Cube noem je toch een merk van de 'mooiste' fietsen in mijn ogen, met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Voor dat budget moet je je richten op een volledige 105 afmontage of met een beetje geluk een Ultegra afmontage. Een mix is geen probleem, maar als de remmen slechts Ultegra zijn, dan merk je daar weinig van natuurlijk. Met name het schakelsysteem en de shifters bepalen de kwaliteit van de groep.
Niet omdat ik zelf ook één heb maar gewoon omdat het een goede prijs/kwaliteit verhouding is.
http://www.bulls.de
http://www.bulls.de
-
laurensbmc
- Forum-lid
Cube is idd een merk met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Ik denk dan ook aan Canyon fietsen, ook prima kwaliteit voor scherpe prijzen.
En met de 105 groep is ook niets mis hoor, die draait prima, maar misschien als het budget het toelaat eventueel net dat ietsje meer betalen om dan een fiets met ultegra groep te hebben.
Ik denk dan ook aan Canyon fietsen, ook prima kwaliteit voor scherpe prijzen.
En met de 105 groep is ook niets mis hoor, die draait prima, maar misschien als het budget het toelaat eventueel net dat ietsje meer betalen om dan een fiets met ultegra groep te hebben.
-
depiespaal
- Forum-lid
Ik heb overlaatst een canyon gekocht, ik heb het me zeker niet beklaagd en ben er super tevreden van.
Ga zeker is kijken op hun site, het zijn er soort van solden. Kortingen tot -500euro voor fietsen die steeds met heel degelijk materiaal zijn afgemonteerd. Echt de moeite!
Ga zeker is kijken op hun site, het zijn er soort van solden. Kortingen tot -500euro voor fietsen die steeds met heel degelijk materiaal zijn afgemonteerd. Echt de moeite!
Ik heb met mijn 2009 Cube Attempt fiets inmiddels de nodige kilometers gemaakt. Erg fijne fiets die scherp stuurt, en de 105/Ultegra mix schakelt als een speer. Ik heb dan verder ook weinig vergelijkings materiaal als beginner, maar met deze fiets doe je absoluut geen miskoop. Ik zou wel de Ultremo banden vervangen als je de winter ingaat. (Heb mijn Ultremo's nog neit vervangen, maar 2 keer lek rijden op 2500 km vind ik acceptabel).
De 2010 versie heeft een volledige 105 afmontage.
De 2010 versie heeft een volledige 105 afmontage.
-
ontogenese
- Forum-lid
Kijk ook eens op roseversand.de
Verder vind ik canyon ook erg mooie fietsen maken. Veel waar voor je geld.
Een mooie ridley moet voor dat geld ook wel te krijgen zijn.. eigenlijk meer dan genoeg!
Succes!!
Verder vind ik canyon ook erg mooie fietsen maken. Veel waar voor je geld.
Een mooie ridley moet voor dat geld ook wel te krijgen zijn.. eigenlijk meer dan genoeg!
Succes!!