Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe alu fiets Cube, Focus of Cannondale

januyt
Forum-lid

januyt 18 mar 2011 00:46

Ik ben 54 jaar en rij momenteel reglematig ( 140km per week) met mijn Hybride ( een gazelle torrente). Ik wil nu mijn eerste race fiets kopen : ik twijfel tussen:

een Cube attempt : 1189€
Cube attempt

Een cannondale caad8 : 1199€
Cannondale caad8
bijkomende vraag een caad10 kost 200€ meer. loont dat de moeite ?

een focus variado 2.0 1049€ (compact )/ 1149€ (triple)
variado 2.0

Of tenslotte een EddyMerckx AMX2: 1395€
Eddy Merckx AMX2

Andre alternatieven ( maar geen internetshop) zijn natuurlijk ook welkom.

Verder twijfel ik nog tussen een riple en compact. Ik rij vooral op vlakke wegen met mogelijk af en toe een uitstap naar de Ardennen. Ik heb op het forum over dit ondrwerp gelezen maar ben er nog niet uit.
Alvast bedanktt voor de reacties.
Jan

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 mar 2011 07:45

Alle 4 goede fietsen. Ze ontlopen elkaar weinig quo afmontage en wielset keuze. Er is in deze prijs categorie nog veel meer te kiezen. Senda, Stevens, Bianchi, Giant, etc etc etc. En die hebben ook allemaal goede fietsen voor rond de 1200 euro.

Als je twijfelt tussen triple en compact heb ik maar een advies: Triple.
En verder adviseer ik je een fiets te kopen die je vooral erg mooi vind:)
Live fast; die young. mijn blog

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 18 mar 2011 10:21

Ervan uitgaande dat je je huiswerk gedaan hebt, zal ik me beperken tot jouw shortlist.
Mijn keuze zou dan vallen op Cannondale of de Eddy Merckx, want. Ik zou dan inderdaad wel voor de (doorontwikkelde) CAAD10 kiezen, dat maakt ze ook even duur.
Dat vereenvoudigt de keuze:
1. Wat vind je de mooiste?
2. Heb je voorkeur voor Campa of Shimano?

Of: omdat het je eerste racefiets is, koop eerst een tweedehands; dan weet je vooral wat je niet wilt, en je schrijft maar weinig af. Je volgende fiets zal dan je droomfiets zijn.

Succes met je keuze!
Afbeelding

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 mar 2011 10:32

Wat leuk dat je de overstap naar een racer maakt!
Heb je met de modellen ook gekeken naar hoe ze zijn qua geometrie? Er zijn een aantal merken waar je wat minder 'race' op zit, weet je daarvan?

Ik heb met plezier op mijn Focus Variado gereden, afgemonteerd met 105, na de stalen racer waar ik eerst op zat was het een hele fijne spannende fiets.

Als het verschil tussen de Caad8 en de 10 maar 200 euro is zou ik echt voor de 10 gaan, alleen vraag ik me af welke groep daar dan op zit. De Caad is echt een heel fijn frame, vergeleken het stijve stuiterframe van de focus helemaal.

Wat al eerder gepost werd is inderdaad een triple wel zo fijn, het voordeel daarvan is dat je zonder sleutelen gewoon op je fiets hebt zitten wat je nodig hebt, voor zowel de polder als de Ardennen en dat is fijn. Mijn huidige fiets is een compact omdat ik persee sram wilde hebben. Dat is enorm wennen. Die triple was gewoon best ok.

Wat Loos zegt over een tweedehands, daar zit ook wel wat in, het enige nadeel is dat je misschien nog niet weet wat je koopt. Mocht je een 2ehands overwegen, dan heb ik nog een focus variado staan maatje 54, maar ik weet niet hoe lang je bent.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 18 mar 2011 11:47

superrose schreef: Als het verschil tussen de Caad8 en de 10 maar 200 euro is zou ik echt voor de 10 gaan, alleen vraag ik me af welke groep daar dan op zit. De Caad is echt een heel fijn frame, vergeleken het stijve stuiterframe van de focus helemaal.

De 10 (1399,-) en de 8 (1199,-) zijn beide uitgevoerd met 105 groep. De 8 heeft Tektro remmen tegen 105 v.d. 10. Ook heeft de 8 Alex RC24 velgen v.v. Formula naven, tegen RS10 wielen van Shimano in de Caad10.
Ik weet niet welke wielen en remmen beter zijn, maar ik nijg sterk naar de 10.

Voor €200,-- wist ik het wel, neem de CAAD10!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

jur32
Forum-lid

jur32 18 mar 2011 15:56

De caad10 moet je wel live bekijken angezien de foto`s op internet (en zelfs de brochure) hem geen recht toe doen. Ik heb hem afgelopen maand gemeden maar toen ik hem live zag moet ik zeggen strakke bak.

De cube attempt krijg je nog als overjarig (2010 model) voor 899,- (effe googelen) maar met de oude 105 groep maar wel een minder slooping frame (wat het 2011 model minder mooi maakt)
Just beginning, but like it a lot

Plaats reactie