Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

WIT stuurlint

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 sep 2009 01:17

Ik ben dus een freak als het aankomt op mijn witte stuurlintje, dat moet namelijk wit blijven, ik bedoel het is niet voor niets wit, toch?
Nu toen mijn fiets viel is mijn heilige witte stuurlintje beschadigd en ik wil een nieuwe, nu wil ik het BESTE lintje. Die makkelijk schoon te houden is, fijn aanvoelt en goed oogt.
Dus.... suggesties?

Ik twijfel want een knalrood stuur ben ik ook niet vies van, maar dan ook echt HEEL rood ... suggesties?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

masterb
Forum-lid

masterb 25 sep 2009 01:20

Mijn witte fiziklintje blijft al heel lang mooi wit. Mocht het lintje vies worden na het verwisselen van een bandje ofzo kan je hem altijd weer schoonmaken.
Ik vind het ook bijzonder prettig aanvoelen. Voor mij dus altijd fizik microtex bartape.
Ook verkrijgbaar in rood...

perik
Forum-lid

perik 25 sep 2009 01:20

Fizik lintjes schijnen goed wit te blijven. En natuurlijk niet vergeten telkens de handjes te wassen voor het fietsen.

roro27
Forum-lid

roro27 25 sep 2009 01:21

in dit topic staan nog wat tips voor wit stuurlint
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=32516

Ik zou ook voor rood gaan; zwart is zo somber.

Tja ik heb wit lint en dat is inmiddels ook zwart; maar ik ga er dat Fizik lint opzetten in d hoop dat het wit blijft; of toch mijn lint in Omo wassen
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 25 sep 2009 01:23

Ook ik heb sinds afgelopen maart een wit Fizi'k microtex lintje, nu 4.000 km verder en mooi wit. Was hem gewoon mee met de fiets met een sopje.... bevalt perfect. Voelt ook goed aan, leer-achtig. Ook niet onbelangrijk ;)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 25 sep 2009 01:50

Op mijn Cube zit ook een 'wit' lint, maar dat ziet er nu (na 10.000 km weliswaar) wel wat grauw uit, en begint ook wel iets te slijten. Ik moet bij vervanging dus maar eens naar fi'zi:k uitkijken begrijp ik.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 sep 2009 11:59

Nou dat is dan duidelijk, ik weet welke ik halen moet, trouwens ik was mijn lintje altijd met franse zeep, uit marseille, dat werk erg goed.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 sep 2009 12:04

Plantagenet schreef:Op mijn Cube zit ook een 'wit' lint, maar dat ziet er nu (na 10.000 km weliswaar) wel wat grauw uit, en begint ook wel iets te slijten. Ik moet bij vervanging dus maar eens naar fi'zi:k uitkijken begrijp ik.

Als je na 10.000km pas een grauw stuurlint hebt mag je echt niet klagen hoor. Dan zorg je gewoon goed voor je spullen en hoef je niet perse naar dat Fiziklint te kijken.
Ik rij met wit Pina-lint en gooi er gewoon 2x/jaar een nieuwe op. Dat is een extra investering van 10,- op een heel jaar...
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

skimons
Forum-lid

skimons 25 sep 2009 15:46

maakt fi'zik dat lint ook zonder de gaatjes?? die vind ik namelijk niet zo mooi staan

rodelantaarn
Forum-lid

rodelantaarn 25 sep 2009 21:15

Het witte lint van Bontrager (met wat gel erin) bevalt mij prima. Makkelijk te wikkelen en ook weer makkelijk eraf te halen. Niet echt onbelangrijk. Met dreft is het wel redelijk schoon te houden
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

frigo
Forum-lid

frigo 25 sep 2009 23:14

skimons schreef:maakt fi'zik dat lint ook zonder de gaatjes?? die vind ik namelijk niet zo mooi staan

Fi'zik is alleen met gaatjes.

Ambrosio heeft ook wit 'leather-look' stuurlint in z'n assortiment (in van die bruine retrodoosjes), hier zit maar 1 rij hele kleine gaatjes in. o.a. te koop bij featherbikes.nl
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 25 sep 2009 23:36

Ik had ook de witte fi'zik voelde altijd goed aan. Maar begon te slijten en was bijna roet zwart. had altijd wel mooi spul om hem schoon te houden maar je maakt hem toch niet schoon als je hem weggooit.
Enige nadeel bij het verwijderen van het stuurlint is dat alles plakt aan het stuur en je dus wel even bezig bent om het stuur weer geheel plak vrij te maken.
Ik ga nu voor goud. Lijkt me wel vet heb ook meer goude onderdelen.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie