Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Synapse of Pinarello FP3

kort
Forum-lid

kort 04 okt 2009 17:00

Je kunt niet om de geometrie heen (net zoals het uiterlijk als je dat belangrijk vind, want er zijn er ook die dat niet kan schelen). Die twee dingen zijn uitgangspunt.
Volgens mij heeft de Synapse een langere bovenbuis dan de Pina. Meten is weten.
Het uiterlijk is aan de emoties. Dan zou ik persoonlijk Pinarello doen.

em
Forum-lid

em 04 okt 2009 17:12

franskem schreef:welke synaps staat er op die foto?
Met wat is die afgemonteerd?

Het is een Synapse Carbon 2009 afgemonteerd met Dura Ace (shifters + voorderr.) en Ultegra SL (rest van de groep).

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 04 okt 2009 20:00

Doe eens gek en ga voor de Cannondale!
@em; mooie fiets hoor.
@kino; da's persoonlijk wel het laatste waar ik naar zou kijken. Ik koop geen fiets met het vooruitzicht om deze in toekomst gemakkelijker te kunnen verkopen.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

kino
Forum-lid

kino 04 okt 2009 22:39

EM wrote :
Ik heb zelf een Synapse en deze bevalt mij prima. Ik gebruik hem voor toerritten en dat doet ie naar behoren. Ik krijg ook veel complimenten over de looks, opvallend vaak trouwens van niet-wielrenners.

Kino wrote:
De looks zijn ordinair gejat van Pinarello...... Dus .... ga voor het origineel! Pianrello dus. En mocht je hem ooit weer kwijt willen dan is de markt groter dan een Cannondale.

Looks is iets totaal anders dan geometrie. Even goed lezen dus.
De geo van de Cannondale en de Pinarello (let op de juiste schrijfwijze...) is behoorlijk verschillend. Als je op de Pina perfect zit zul je niet perfect zitten op de C'dale en andersom idem dito.

Kortom : Daniel wie moet hier nu goed lezen ? Als jij goed leest dan weet je wat de looks zijn... Ik haak in op de post ven EM met de foto.....
Daniel even goed lezen dus in het vervolg!
pinarellorules

leovr
Forum-lid

leovr 04 okt 2009 23:00

Kan ik van tevoren al inschatten welke fiets qua geometrie beter zal passen?
Ik ben 1,88m met een binnenbeenlengte van 90,5cm.

Ik moet inderdaad, maar eens een keer wat gaan proberen. Waar moet ik op letten bij het uitproberen ofwel hoe test je het beste om te weten wat je bevalt?
Leo van Rossum

danoontje
Forum-lid

danoontje 05 okt 2009 12:20

je moet vooral letten op de lengte van de bovenbuis en het balhoofd.
Dat relateer je aan je eigen lichaamsverhoudingen, je rijstijl en hoe diep je kunt/wilt zitten.

persoonlijk denk ik, toerist = c synapse, fanatiek = p fp3

Misschien handig om vooraf een (liefst dynamische) meting te laten doen. Statische metingen houden weinig rekening met lenigheid e.d.

kijk aub eerst naar welke fiets het beste past en dan pas naar welke je het mooiste vindt..
Anima Sana In Corpore Sano.

Plaats reactie