Welke MTB wielen
-
- Forum-lid HC
Dat mag je mijn wielen eens komen onder houden. Lees dit even........
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=26430
Daar heb ik nog wel een extra kantekening bij met sram derrailleur ben je nog sneller door je body heen! dat komt omdat die veel harder schakeld dan shimano.
Daarnaast, zit denk ik, zeker de topic starten niet te wachten op een wielsetje wat ie elke 1000km uit elkaar kan trekken in de winter. aparte olie kopen, terwijl dat bij een XT naaf allemaal niet hoeft.
Ik weet best dat de winter kondities in nederland een van de zwaartse zijn op de hele planeet.
Veel modder, pekel en ook nog ff de hogedruk erop, met een beetje pech vriest je body nog vast ook van het water. bij shimano en hope is hier gewoon de minste kans op.
Daar heb ik nog wel een extra kantekening bij met sram derrailleur ben je nog sneller door je body heen! dat komt omdat die veel harder schakeld dan shimano.
Daarnaast, zit denk ik, zeker de topic starten niet te wachten op een wielsetje wat ie elke 1000km uit elkaar kan trekken in de winter. aparte olie kopen, terwijl dat bij een XT naaf allemaal niet hoeft.
Ik weet best dat de winter kondities in nederland een van de zwaartse zijn op de hele planeet.
Veel modder, pekel en ook nog ff de hogedruk erop, met een beetje pech vriest je body nog vast ook van het water. bij shimano en hope is hier gewoon de minste kans op.
TiesT schreef:Mavic crossride.
+1 ze doen het bij mij gewoon goed. Mooi geluid, en nog best stevig.
@ Wasbeer, ik weet niet wat jij doet me het schoonmaken van je fiets. Maar in die 7 jaar dat ik m'n fiets zelf schoonmaak heb ik nog nooit last gehad van een vast gevroren body?
-
- Forum-lid HC
Ik heb ook nog nooit een vastgevroren body gehad, maar als je de MTB forums leest. Met namen met DT240 naven en ook Mavic.
beetje off topic
Nee joh ik rijd vanaf half oktober tot en met maart niet in het terrein, Ik heb zo'n hekel aan modder. Alleen als het een paar graden vriest das leuk!!! net een achtbaan sommige routes.
Ik zie mezelf geen toertochten rijden over een grasstrook van 2 kilometer door de bagger, gatver! Ik vind dat zo nutteloss als er een verharde weg naast ligt.
af en toe een strandrace maar dan heb ik het wel gehad
beetje off topic
Nee joh ik rijd vanaf half oktober tot en met maart niet in het terrein, Ik heb zo'n hekel aan modder. Alleen als het een paar graden vriest das leuk!!! net een achtbaan sommige routes.
Ik zie mezelf geen toertochten rijden over een grasstrook van 2 kilometer door de bagger, gatver! Ik vind dat zo nutteloss als er een verharde weg naast ligt.
af en toe een strandrace maar dan heb ik het wel gehad
wasbeer2006 schreef:Dat mag je mijn wielen eens komen onder houden. Lees dit even........
Je bent ook lomp als je met de hogedrukreiniger op je body gaat staan blazen. Als je er water in spuugt moet je het er ook uit halen anders vriest de boel idd vast. Iets met logisch gevolg van enzo.
Als je er gewoon goede dunne olie(brunox oid) in doet dan blijven de veertje goed hun werk doen en is alles prima in orde. Dat die nylon rand/glijlager slijt is logisch als je de boel vol laat zitten met rotzooi. eens in de 4 weken ff met een inbussleutel 5 je body er af schroeven als je toch je cassette aan het schoonmaken bent is een kleine moeite. En crossrides vergelijken met hope is een beetje als appels en peren enzo.

Mavic is trouwens prima hoor. Heb al verscheidene wielsets gebruikt (Cross Roc, Cross Max, Crossmax ST) Die Crossmax wielsetjes vind je ook nog wel eens binnen je budget tweedehands. Ik weet niet hoe je daar tegenover staat, maar wellicht is het een suggestie. Je zit alleen wat lastiger met garantie en schade.
-
- Forum-lid HC
Ik ben echt niet tegen Mavic ofzo, Mijn slr's zijn prima behalve de constructie van de achternaaf, die is gewoon niet goed. Simpel. Door de contructie is het rechter lager in de naaf te klein waardoor hij bij de meeste wielen tussen de 2 en 6 duizend km rauw gaat lopen.
Vinden jullie dat gewoon?? Nou ik niet.
En je kan zeggen dat het lomp is als je er met een hogedruk op gaat staan spuiten, ben ik best met je eens maar de meeste doen het wel en er is zat materiaal wat er tegen kan voor een zelfde prijs, dat is wat ik aan wil geven.
Als je een XT setje laat spaken heb je gewoon minder kans op problemen als een crossride setje zo simpel is het! en geloof je het niet vraag het aan de dealers dan is het duidelijk.
En je kan zeggen dat het lomp is als je er met een hogedruk op gaat staan spuiten, ben ik best met je eens maar de meeste doen het wel en er is zat materiaal wat er tegen kan voor een zelfde prijs, dat is wat ik aan wil geven.
Als je een XT setje laat spaken heb je gewoon minder kans op problemen als een crossride setje zo simpel is het! en geloof je het niet vraag het aan de dealers dan is het duidelijk.
wasbeer2006 schreef:Ik ben echt niet tegen Mavic ofzo, Mijn slr's zijn prima behalve de constructie van de achternaaf, die is gewoon niet goed. Simpel. Door de contructie is het rechter lager in de naaf te klein waardoor hij bij de meeste wielen tussen de 2 en 6 duizend km rauw gaat lopen.
Even serieus reageren: Ik heb het goedkoopste setje Mavic wielen gekocht wat ik kon vinden. Volgens mijn FM zijn de lagers beter dan die van Shimano. Met alle modder, pekel en andere rotzooi op de weg in de winter zijn de wielen waarschijnlijk binnen 2 tot 3 jaar toch naar de klote. Dit is gelijk aan 2 tot 3000 km. Koop ik een nieuwe set voor 150
Twitter: @rbruijns
-
- Forum-lid HC
Ben ik helemaal met je eens (afgezonderd dat Mavic beter zou zijn dan XT shimano). Ik gooi 's winter ook mijn xtr drive train eraf om lekker met een xt crank en deore bladen te rijden.Even serieus reageren: Ik heb het goedkoopste setje Mavic wielen gekocht wat ik kon vinden. Volgens mijn FM zijn de lagers beter dan die van Shimano. Met alle modder, pekel en andere rotzooi op de weg in de winter zijn de wielen waarschijnlijk binnen 2 tot 3 jaar toch naar de klote. Dit is gelijk aan 2 tot 3000 km. Koop ik een nieuwe set voor 150
Maar iemand vraagt een advies in dit topic en dan noemen we met z'n alle de voors en tegens. Zelf heb ik met een groot scala aan wielen gereden en de meeste problemen heb ik met complete mavic achterwielen gehad en daar ben ik niet de enige in. De wielrenners hier zijn over het algemeen ook veel meer verdeeld over de Mavic kwaliteit dan andere wielen.
Met mavic goed doet ze bieden in elke prijsklasse een redelijk tot goed wiel wat er mooi uitziet, alleen zijn er voor hetzelfde geld betere opties, lees de MTB forums eens! Die gaan bij het verhaal van de topic starter echt niet het advies crossride geven, misschien enkelel maar niet zoals hier 90%.