Over de wielersport en zijn beoefenaars.

giro d'italia 2010

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 okt 2009 00:56

Huh? Ben je dan niet twee dagen te laat?

Ik zet denk ik in op 4 a 5 dagen Giro bezoek. In ieder geval de ritten in Nederland meepakken. Lekker dagje Amsterdam bij de proloog en de andere twee dagen zie ik wel waar ik ga kijken. En dan nog een bezoek in Italië met minimaal één rit. Als het dan nog heel mooi uit komt kwa planning kan er misschien nog een 2e bezoekje van af....:)

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 25 okt 2009 01:07

De 'giro-nove colli combi' had ik ook al aangestipt. Is ook ideaal mee te pakken als je van het zuiden komt (l'Aquila?) en nog in de dolomieten wil gaan kijken :)

De klimtijdrit op de Kronplatz is zeker een aanrader om te kijken. Ik heb dat vorig jaar (met uitstekend weer) mogen meemaken. Erg leuk, met skilift pendeldienst tussen Brunico en Sankt Vigil!

Laatste weekend is loodzwaar, met twee zware bergritten en een tijdrit over de torricella in Verona!

Ik ga een vakantie plannen...;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 okt 2009 01:10

GastheerG schreef:idd het moet 15 mei zijn:

Zaterdag 15 mei, Carrara-Montalcino 215 kilometer

Ik ben er niet zeker van maar ik heb het idee dat ze echt over de Strade Bianche kant de Montalcino gaan beklimmen. Dat zou wel echt super zijn.

Er zijn echt genoeg mooie ritten om te bezoeken. En met een beetje moeite is er ook een hele leuke combi te verzinnen. Ik weet nog niet waar maar dat ik die kant op ga is in ieder geval zeker!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 25 okt 2009 01:21

Er werd bij de presentatie iig gesproken over 'strade bianche'. Je ziet het ook op de profielkaartjes op de site van de giro. Er werd verder nog gesproken over een stuk 'sterrata' in de klim van de Monte Grappa etappe 14??? Daar zie ik niets van terug op het kaartje....

@bottechia: Overweeg zeker nove colli. Is echt de moeite. Ik heb hem in 2005 gedaan. Mooi parcour en uitstekend georganiseerd. Ik denk de grootste van Italië....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 okt 2009 01:24

Dat ze over Strade Bianche gaan is zeker. Maar de vraag is even of ze de beklimming doen van de Montalcino zoals die in L'Eroica zit. Onderweg waren we er nog niet helemaal uit of je daar nou een peloton inclusief auto's en motoren overheen kon sturen. Maar in de Giro houden ze wel van een uitdaging.

dario
Forum-lid

dario 25 okt 2009 02:36

Fijn dat de Monte Grappa erin zit!!! En dat ze weer in Puglia passeren (al zal de publieksbelangstelling daar wel weer niks zijn, helaas)

Wat zo'n Giro daarentegen in Amsterdam te zoeken heeft blijft me een raadsel, maar goed...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

_pino_
Forum-lid

_pino_ 25 okt 2009 08:51

De giro flikt het hem weer, wat een schitterend parcours! De Mortitolo, Zoncolan, en de Gavia daarnaast ook een mooie klimtijdrit en ettap]
etappe's naar de geboorteplaatsen van helden van weleer en nog veel meer moois prachtig gewoon!

Naar ik aanneem in de typische stijl op vele dagen het venijn in het staartje van de etappe en dus bal, ik hoop dat het deelnemersveld en de ambitie's van de heren een beetje gelijke tred met het parcours houden.

De slagroom op de taart is natuurlijk de etappe door 'mijn achtertuin', dat ze Amerongen aandoen vind ik nog wel begrijpelijk, maar Ruiterberg-Hoogstraat is evenzo onwerkelijk als fantastisch.

Heeft er iemand een uitgeschreven versie van het parcours van de etappe : Amsterdam-Utrecht? ik ben een heel eind gekomen met het uitzetten van de route in mijn Rabowielercoach, maar loop een beetje vast wanneer ze Utrecht in en weer uitduiken en vraag me af waar ze uiteindelijk finishen in Utrecht

lonned
Forum-lid

lonned 25 okt 2009 14:24

Wat de giro in Amsterdam te zoeken heeft? Geen flauw idee. Maar....de tijdrit gaat bij mij door de straat. Mooier kan het niet worden lijkt mij als giroliefhebber. Het blijft de vraag wat ze in Nederland hebben te zoeken maar ik heb er geen enkel bezwaar tegen. Heb er nu al veel zin in!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 okt 2009 14:30

Ik ben in principe niet voor dit soort uitstapjes van een grote ronde. En de reden daarvoor is dat je de cultuur en sfeer niet kunt exporteren. Natuurlijk komen er bij buitenlandse ritten regelmatig veel mensen op af. Maar je loopt het risico dat de ronde juist die uitstraling mist die haar zo bijzonder maakt. Zo ben ik bijvoorbeeld een keer bij de Giro in Luik geweest. Nou, daar bleef weinig overeind van het speciale karakter.

Neemt niet weg dat ik wel van het uitstapje ga genieten natuurlijk. Ik ben met 25 minuten op het parcours van de proloog en de beide etappes kan ik ook heel makkelijk bezoeken. Ik weet echter nu al dat het bezoek in Italië me veel meer plezier zal bezorgen. En dan niet omdat je dan op vakantie bent en zelf ook lekker gaat fietsen. Maar puur omdat de wielerbeleving daar gewoon op straat ligt.

Je kunt je trouwens ook afvragen waar de grens ligt. Een tourstart in Londen vinden de meeste mensen misschien nog wel leuk. Maar wat als ze over een paar jaar in Qatar starten?

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 25 okt 2009 15:11

It's all about money. Ik denk dat nederlandse steden gewoon veel geld over hebben voor dergelijke evenementen dan de doorsnee Italiaanse of Spaanse provincie stad. Dat maakt het interessant voor organisaties.

En wat die wielerbeleving betreft; klopt dat dit in Italië heel anders beleeft wordt dan in nederland of belgië. In onze contreien wordt het kijken naar wielrennen toch vaak geassocieerd met het nuttigen van aanzienlijke hoeveelheden alcohol....;)

Plaats reactie