Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin edge 800 kopen?

sram60
Forum-lid

sram60 24 mar 2011 22:22

Wielerfanaten,

Ik wil graag een Garmin edge 800 kopen waar moet ik dan op letten en moet ik de hele bundel aanschaffen? En wat is mapsource die ik er bij kan kopen? En is het nodig om europa city navigator aan te schaffen? Geld speelt niet zo grote rol maar wil wel weten wat ik koop. En ik weet dat jullie er veel vanaf weten dus vraag ik het hier op het forum. Alvast jullie dank.
Edwin van de Velde

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 24 mar 2011 22:29

In de bundel zitten ook de cadanssensor en hartslagband.

Als je kaart materiaal koopt van Garmin zit Mapsource erbij.

De basiskaart is zeer beknopt, voor navigatie heb je City Navigator nodig. Koop dan wel de DVD versie en niet de versie op een SD kaartje. Met de laatste kun je niet werken op een PC. Je kunt ook nog een topografische kaart kopen, dat heeft nog meer detail dan City Navigator. Alleen kun je daar niet mee navigeren, wil je dat wel dan heb je én City Navigator én de topografische kaart nodig.

Zelf heb ik de 705 en gebruik de kaarten van OpenStreetMap. Ies graties en werkt prima.

sram60
Forum-lid

sram60 24 mar 2011 23:08

Oke dankjewel, meer reacties welkom.
Edwin van de Velde

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 25 mar 2011 00:00

@ remmiedepemmie: ik kan gewoon met mijn topo benelux kaart navigeren hoor.

Ik heb zelf de bundel en daarbij City Navigator, topo Benelux, topo Duitsland en OSM. Ik gebruik eigenlijk alleen maar de CN kaart. Verder zou ik de bundel kiezen omdat deze gewoon compleet is hartslag en cadans. Af en toe nieuwe routes uitstippelen en rijden, het is altijd leuk nieuwe routes te ontdekken.

Verder kijk je nog even het Edge 800 topic door en dan denk ik dat je al aardig wat info hebt. Als je nog specifieke vragen hebt....
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 25 mar 2011 00:09

[quote="tomkolkman"]@ remmiedepemmie: ik kan gewoon met mijn topo benelux kaart navigeren hoor.
[/quote]

Dan denk ik eindelijk het hele Garmin kaarten verhaal te snappen, kom jij me weer in de war brengen! :)

Weet je zeker dat je niet navigeert op de CN kaart terwijl de topokaart in beeld is? Of is de topokaart tegenwoordig routeerbaar?

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 25 mar 2011 07:49

[quote="Remmiedepemmie"][quote="tomkolkman"]@ remmiedepemmie: ik kan gewoon met mijn topo benelux kaart navigeren hoor.
[/quote]

Dan denk ik eindelijk het hele Garmin kaarten verhaal te snappen, kom jij me weer in de war brengen! :)

Weet je zeker dat je niet navigeert op de CN kaart terwijl de topokaart in beeld is? Of is de topokaart tegenwoordig routeerbaar?

[/quote]

Bij mijn weten is de topo kaart volledig routeerbaar. Tenminste ik heb dan de CN uitgeschakeld en krijg gewoon aanwijzingen op de topo kaart ;)
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 mar 2011 09:48

[quote="Remmiedepemmie"][quote="tomkolkman"]@ remmiedepemmie: ik kan gewoon met mijn topo benelux kaart navigeren hoor.
[/quote]

[/quote]

Jup sinds een goed jaar is er een topo Benelux kaart die kan navigeren. Ik ben er overigens niet van onder de indruk, heb er een aantal keer mee gereden op de Veluwe op m'n CX in de winter. En die had ik ook wel nodig, want ondanks dat vermijd onverharde wegen gewoon aanstond werd ik regelmatig onverharde weggetjes opgestuurd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 25 mar 2011 11:07

Aha, dank!

foosho
Forum-lid

foosho 25 mar 2011 11:37

Klopt. Onroute zorgt overigens ook zo nu en dan dat ik m'n cross vaardigheden verbeter :) (danwel een stukje omrijd).
Er zit vziw weinig anders op dan de route eerst even met de sattelietbeelden van google te bekijken.

sram60
Forum-lid

sram60 27 mar 2011 13:42

Bedankt voor de goede reacties.
Edwin van de Velde

Plaats reactie