Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
ottorongo2
- Forum-lid
En wat als zijn benen kraken bij inspaningen, is toch een akoestiesche waarneming. 
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Waar is dat op gebaseerd?
Binnen de bebouwde kom mag een brommer 30, maar buiten de bebouwde kom 45. Dus op een fietspad buiten de bebouwde kom, mag hij zover mijn kennis gaat harder dan 30.
Voor de fiets gelden alleen snelheid beperkingen op specifiek aangegeven baanvakken.
Alleen als de benen worden "verspanen".ottorongo2 schreef: ↑30 dec 2025 14:34 En wat als zijn benen kraken bij inspaningen, is toch een akoestiesche waarneming.![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat weet ik, het is meer gewoon een grappige tegehanger van elektrische fiets net zoals elektrische gitaar — akoestische gitaar
Een brommer mag buiten de bebouwde kom 40km/u.scottwilko schreef: ↑30 dec 2025 14:37 Binnen de bebouwde kom mag een brommer 30, maar buiten de bebouwde kom 45. Dus op een fietspad buiten de bebouwde kom, mag hij zover mijn kennis gaat harder dan 30.
Binnen de bebouwde kom 45km/u.
Dit omdat zij daar niet op de fietspaden mogen maar de weg op moeten.
-
ottorongo2
- Forum-lid
Die 30km/u was ook hier even de limiet. Een anecdote; ik reed van Tildonk over het grondgebied (niet het centrum) van Rotselaar in de richting werchter waar het genoemde festival plaatsvond. Op een kruispunt bij op de grens met Werchter stond een politiecombi om de wagens de toegang te beletten. Ik reed tot bij de combi , spreek een agent aan en ze; ik kom me aangeven ik heb zonet 34km/u gereden. De agent; Dat laten wij passeren want anders zitten we in de kortste keren zonder echte flandriens. En toengeloofde ik echt dat de politie uw (onze) vriend is.
-
scottpch64
- Forum-lid
https://www.veiligverkeer.be/veilig-rij ... slimieten/scottwilko schreef: ↑30 dec 2025 14:37Waar is dat op gebaseerd?
Binnen de bebouwde kom mag een brommer 30, maar buiten de bebouwde kom 45. Dus op een fietspad buiten de bebouwde kom, mag hij zover mijn kennis gaat harder dan 30.
Voor de fiets gelden alleen snelheid beperkingen op specifiek aangegeven baanvakken.
-
Tussendoor
- Forum-lid
Help me even galileo2: waar staat dat op fietspaden 30 km/u geldt? In de door jouw aangehaalde pagina staat alleen fietsZONE. Dat is toch wat anders dan een fietspad?
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Ah België.galileo2 schreef: ↑31 dec 2025 10:41https://www.veiligverkeer.be/veilig-rij ... slimieten/scottwilko schreef: ↑30 dec 2025 14:37Waar is dat op gebaseerd?
Hier in Nederland is het dus buiten de bebouwde kom 40km/h op het fietspad voor een brommer volgens Google