Het grote lappenmand-topic
Altijd leuk om het topic wat te verbredenrikkert schreef: ↑22 dec 2025 15:55
Ondanks ik er blijkbaar allergisch voor, had geen idee hoe een hazelaar eruit zag, net maar even gegoogled. Is mijn botanisch geweten ook weer op orde. Overigens lijkt het wel op of mijn pollenallergie steeds erger wordt en steeds meer soorten het probleem zijn. Er is goed mee te leven dus de exercitie van het uit laten zoeken, heb ik voor nu even geen trek in, maar lastig is het wel.
De Toverhazelaar (Hamamelis) is blijkbaar geen hazelaar en ook geen bron voor allergie.
De andere; de Rode Zellernoot (Corylus) is wel een echte hazelaar, prachtige plant, met prachtige trosjes vol zaad en dus wel allergieverwekkend.
-
Tussendoor
- Forum-lid
Goed dat de titel (op een tekstfout na) is aangepast naar een breder onderwerp.
Want er was natuurlijk al een griep en verkoudheidstopic....
viewtopic.php?t=6471
En het vorige 'ik ben ziek'-topic was na twee dagen al overleden
viewtopic.php?p=769208
Want er was natuurlijk al een griep en verkoudheidstopic....
viewtopic.php?t=6471
En het vorige 'ik ben ziek'-topic was na twee dagen al overleden
viewtopic.php?p=769208
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Flauw hoor; topics uit 2010 aanhalen. Je weet toch hopelijk wel dat een griepvirus zich elk jaar weer muteert?
Adversity is the Catalyst of Change
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Hier word ik dus strontziek van. Dat achterlijke gezwam en de idiotie om elke scheet onnodig te quoten om er vervolgens een overbodige reactie aan toe te voegen:
Ik ga m'n gitaar maar eens in de fik steken.
Ho, hier ga ik even voor liggen. Vroeger heb ik netjes alle kinderinentingen gehad en die krijgen mijn kinderen (16 en 18) nu ook. Geen enkele discussie, 100% vertrouwen hierin.Fietsgenieter schreef: ↑18 dec 2025 18:00 Oh fijn. De wappies, 'kritische denkers' en complotmafkezen zijn weer terug van nooit weggeweest. Zucht. Houdt die ellende dan nooit op.
Echter, ik word als wappie weggezet omdat ik (en mijn gezin) geen Corona vaccinatie heb genomen? Omdat wij gezond zijn en we erop vertrouwen dat onze eigen afweersystemen dit zou moeten kunnen pareren? Uiteindelijk hebben we gelijk gekregen, want we hebben er niets aan over gehouden en aangezien we niets geïnjecteerd hebben gekregen hebben we ook geen mogelijke ernstige bijwerkingen of blijvende schade opgelopen.
Was wellicht ook niet gebeurd als we de injecties wél hadden genomen, maar onze keuze was bewust omdat we - gelukkig - nooit ziek zijn. Ik kan me de dag niet heugen dat één van ons met griep in bed heeft gelegen (of erger).
Ik merk dat juist de mensen die pretenderen gezond te leven (vegetarisch en biologisch eten etc) vaak vaker de klos zijn qua ziekte én juist wel de Corona vaccinatie hebben gehaald, wat in mijn ogen eigenlijk een beetje haaks staat op hun eigen levensfilosofie.
Wat helemaal niet hielp was de wijze waarop de overheid meende mij te moeten bewegen om de vaccinaties te halen. Ineens zou mijn vaccinatie hele bejaardentehuizen redden van de ondergang dus móest ik deze van Hugo wel halen, want anders was ik asociaal. Ondertussen mocht ik als gezond persoon nergens binnen en kon ik niet op vakantie. Ja, er zijn ergere dingen in het leven, maar als je er nu over terugdenkt zijn zaken als avondklok en toegangweigering absoluut dingen die én nauwelijks geholpen hebben én zaken die bij totalitaire staten horen. Dat willen we toch ook niet?
@ fietsgenieter, jij trapt toch ook niet meer in zaken als avondklok en uitsluiting? En niet aankomen met: met de kennis van nu, want die kennis had ik toen ook al.
Cube Agree Pro '25
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Niet gehinderd worden door enige kennis lijkt me zalig om onbekommerd door dit leven te kunnen banjeren. Helaas is mij geleerd dat ik mijn verstand moet gebruiken waarbij de wetenschap de leidraad vormt. Wie ook dacht dat hij boven de wetten van de grote aantallen in relatie tot de kansberekening stond, was Robin Fransman. Amper de 50 jaar gepasseerd en gesneuveld aan, jawel, Corona. En met hem vele anderen. Treurig, toch?
Niet om het een of ander maar ook dit topic dreigt te ontsporen in een discussie over het wel of niet vaccineren terwijl juist dit topic was opgezet over het wel en wee van het ziek zijn/geweest zijn door de jaarlijkse griep- & verkoudheidsgolf. 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless